EQU

układ elektryczny, układ wtryskowy i zapłonowy, SMT6, ECUMASTER, itp.

Moderatorzy: KYS, ZibiUT

Bini0
Aktywny użytkownik
Posty: 218
Rejestracja: czw kwie 21, 2005 7:15 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: Panki, Śląskie, PL
Kontakt:

EQU

Post autor: Bini0 »

Czy mozna przerobic EQU SPI na MPI ? to znaczy podpiac zamiast jednego wtrysku, cztery ? bedzie to dzialac (dobrze/zle) czy nie ?
Pozdrawiam - Binio
Obrazek
ziuzio
Spamer :P
Posty: 1343
Rejestracja: wt gru 07, 2004 9:20 pm
Miejscowość: krakooff
Auto: Uno 1.4T
Lokalizacja: krakooff

Post autor: ziuzio »

Działać będzie, tylko że czasy wtrysku dla spi są dłuższe i najprawdopodobniej będzie Ci zalewać silnik(jeżeli użyjesz wtryskiwaczy takich jak są w serii 1.6)-wskazane byłoby jakieś oszukanie kompa, np. SMT6 czy czymś takim. Ewentualnie możesz się pobawić w dobieranie wtryskiwaczy do tego danego czasu otwarcia wtryskiwaczy,ale to takie branie się za problem od drugiej strony, które jest w zasadzie bardziej pracochłonne. Masz jeszcze możliwość zakupienia regulowanego regulatora ciśnienia paliwa i nim możesz zmniejszyć ciśnienie w listwie czyli pośrednio zmniejszając dawkę paliwa :) .
Bini0
Aktywny użytkownik
Posty: 218
Rejestracja: czw kwie 21, 2005 7:15 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: Panki, Śląskie, PL
Kontakt:

Post autor: Bini0 »

Prawde mowiac myslam bym o zastosowaniu 4 wtryskow o relatywnie malej wydajnosci + zastosowanie regulatora cisnia paliwa
Pozdrawiam - Binio
Obrazek
ziuzio
Spamer :P
Posty: 1343
Rejestracja: wt gru 07, 2004 9:20 pm
Miejscowość: krakooff
Auto: Uno 1.4T
Lokalizacja: krakooff

Post autor: ziuzio »

No to może coś z tego być. Ale będzie to wymagało niezłej zabawy z ustawieniem tego:).
Bini0
Aktywny użytkownik
Posty: 218
Rejestracja: czw kwie 21, 2005 7:15 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: Panki, Śląskie, PL
Kontakt:

Post autor: Bini0 »

Znasz moze wydajnosci wtryskow jakie byly stosowane w 1.8 i 2.0 ?
Pozdrawiam - Binio
Obrazek
ziuzio
Spamer :P
Posty: 1343
Rejestracja: wt gru 07, 2004 9:20 pm
Miejscowość: krakooff
Auto: Uno 1.4T
Lokalizacja: krakooff

Post autor: ziuzio »

W 2.0 16V n/a są takie same jak w UTcie 1.4 czyli podobno 189ccm/min przy 3 bar.
W 2.0 8V były rózne wtryskiwacze, np. 165ccm/min przy 2.5 bar.
Jak sprawa wygląda w 1.8 to nie wiem:).
Bini0
Aktywny użytkownik
Posty: 218
Rejestracja: czw kwie 21, 2005 7:15 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: Panki, Śląskie, PL
Kontakt:

Post autor: Bini0 »

Mysle nad zastosowaniem wtryskow z sejceto 1.1 albo punto 1.2 (nie pamietam wydajnosci) i sterowanie z kompa SPI (na dobry poczatek) mysle ze nie powinno przelewac - dla kontroli bede chial podpiac wskaznik AFR
Pozdrawiam - Binio
Obrazek
Lui
Spamer :P
Posty: 1445
Rejestracja: pn maja 09, 2005 1:46 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: opole
Kontakt:

Post autor: Lui »

A nie będzie najprosciej zadoptować w tryskl z uno 1.5 MPI, taki system z klapkowym przepływomierzem ma chyba njlepsze zdolność adaptacyjne do innych silników.... tak myśle 8) :roll:
Fiat Grande Uno
www.uno-racing.prv.pl
kaza
Użytkownik
Posty: 28
Rejestracja: ndz lut 27, 2005 4:54 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: Bielsko Biała
Kontakt:

Post autor: kaza »

Nie możesz sobie dobrać byle jakich wtrysków do byle jakiego kompa, będa się rózniły opornością i w mig spalisz wyjście mocy w kompie albo kable od wtrysków tu dzież jakiś inny badziew w kompie, wtryski typu spi mają wydajjność mniej więcej 2.5 raza taką lub nawet 3razy taką jak typ mpi, popatrz jak one wogóle wyglądają średnicy mają chyba z 30mm podczas gdy mpi ma może z 10mm, jeśli to wogóle odpali na takim modzie to zaraz zgaśnie bo się zaleje. proponuje np mpi z tipo 1.6+ kompa + smt6 co by to zestroic.
Budowa SWAPÓW i różnych potworów do wyścigów
(www.autogargas.pl)
kaza
Użytkownik
Posty: 28
Rejestracja: ndz lut 27, 2005 4:54 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: Bielsko Biała
Kontakt:

Post autor: kaza »

aha no i oczywiście inna głowica po co ci mpi jak będziesz miał główke z jednym kanałem dolotowym pod spi...
Budowa SWAPÓW i różnych potworów do wyścigów
(www.autogargas.pl)
ziuzio
Spamer :P
Posty: 1343
Rejestracja: wt gru 07, 2004 9:20 pm
Miejscowość: krakooff
Auto: Uno 1.4T
Lokalizacja: krakooff

Post autor: ziuzio »

kaza pisze:aha no i oczywiście inna głowica po co ci mpi jak będziesz miał główke z jednym kanałem dolotowym pod spi...
Chyba sam kolektor ssący wystarczy...
Yaninnya
Użytkownik
Posty: 149
Rejestracja: ndz gru 19, 2004 2:17 am
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: St. Helier, Jesey

Re: EQU

Post autor: Yaninnya »

Bini0 pisze:EQU
Tak nieśmiało zauważę, ze ECU, nie EQU.
Bini0
Aktywny użytkownik
Posty: 218
Rejestracja: czw kwie 21, 2005 7:15 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: Panki, Śląskie, PL
Kontakt:

Re: EQU

Post autor: Bini0 »

Yaninnya pisze:
Bini0 pisze:EQU
Tak nieśmiało zauważę, ze ECU, nie EQU.
Bardzo trafne spostrzezenie :)
Pozdrawiam - Binio
Obrazek
Bini0
Aktywny użytkownik
Posty: 218
Rejestracja: czw kwie 21, 2005 7:15 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: Panki, Śląskie, PL
Kontakt:

Post autor: Bini0 »

ziuzio pisze:No to może coś z tego być. Ale będzie to wymagało niezłej zabawy z ustawieniem tego:).
Uno 1.5 MPI (lata 87 - 89) mialo przeplywke ?
Pozdrawiam - Binio
Obrazek
ziuzio
Spamer :P
Posty: 1343
Rejestracja: wt gru 07, 2004 9:20 pm
Miejscowość: krakooff
Auto: Uno 1.4T
Lokalizacja: krakooff

Post autor: ziuzio »

MPI tak, nawet taką samą jak UT.
ODPOWIEDZ