Obrobiona głowica

turbo, głowica, dolot, układ paliwowy, itp.

Moderatorzy: KYS, ZibiUT

wachus
Użytkownik
Posty: 87
Rejestracja: sob lip 18, 2009 1:34 pm
Miejscowość: Milicz
Auto: Uno 1.3T

Obrobiona głowica

Post autor: wachus »

Hej

Powiedzcie mi czy jest sens wkłądania obrobionej głowicy (wieksze kanały dolotowe wieksze zawory) w takimś czymś jak uno turbo
?
W autach doładowanych różnica jest odczuwalna ? Mocniejszy jest od dołu ?
Awatar użytkownika
chemmist
Zaawansowany użytkownik
Posty: 319
Rejestracja: wt sie 02, 2005 12:02 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: Piaseczno

Re: Obrobiona głowica

Post autor: chemmist »

wachus pisze:Hej

Powiedzcie mi czy jest sens wkłądania obrobionej głowicy (wieksze kanały dolotowe wieksze zawory) w takimś czymś jak uno turbo
?
W autach doładowanych różnica jest odczuwalna ? Mocniejszy jest od dołu ?
w moim PGT został zrobiony porting głowicy i kolektora dolotowego, zawory pozostały ori, przy okazji ori wałek rozrządu pojechał do pana Hainricha z prośbą o takie przygotowanie wałka żeby był lepszy dół. Różnice po zmierzeniu na hamowni (ta sama hamownia, pomiar przed i po) były znaczne, ciężko powiedzieć co ile dało, czy głowica czy wałek.
F.I.A.T. : Fabbrica Italiana Automobili Turbocompresse
wachus
Użytkownik
Posty: 87
Rejestracja: sob lip 18, 2009 1:34 pm
Miejscowość: Milicz
Auto: Uno 1.3T

Re: Obrobiona głowica

Post autor: wachus »

wałek pozostałby seryjny ;)
uniak 1.4T
Spamer :P
Posty: 522
Rejestracja: pt cze 12, 2009 11:04 am
Miejscowość: Mysłowice
Auto: Punto GT

Re: Obrobiona głowica

Post autor: uniak 1.4T »

zalezy kolego jakie mody planujesz bo jesli chcesz poprawic głowice tylko zeby ja poprawic to szkoda pieniedzy
poszerzone kanały bez koncówek prowadnic to wiekszy przepływ, brak zawirowan czyli lepsze napełnianie, samo w sobie moze byc nieodczuwalne, ale jesli za tym pojdzie wałek, wieksze doładowanie, dolot etc. to mocy w porównaniu do seryjnej głowicy przybedzie wiecej
krotko mowiac poprawiajac glowice, zwiekszasz sprawnosc silnika bez ktorej przy modzeniu nie uzyskasz odpowiednich przyrostów :wink:
Awatar użytkownika
BARTEKcoupe
Spamer :P
Posty: 793
Rejestracja: pn lis 03, 2008 7:32 pm
Miejscowość: Skarżysko Kamienna
Auto: Inne

Re: Obrobiona głowica

Post autor: BARTEKcoupe »

Zależy jeszcze jakie turbo, im większe tym lepszy przyrost będzie. Ogólnie problemem jest przepchnąć przez głowice większe doładowania.
Punto GT >1.4 >> 1.4 k14 >>> 1.4 GT20s >>>> 2.0 16vt >>>>> 1.6 GT20s>>>>>>Coupe 20vt
.....psss......pssss.....pssssss :)
wachus
Użytkownik
Posty: 87
Rejestracja: sob lip 18, 2009 1:34 pm
Miejscowość: Milicz
Auto: Uno 1.3T

Re: Obrobiona głowica

Post autor: wachus »

Krótko mówiąc planowałbym zasadzenie tej głowicy choć to jest torche kot w worku bo kupiłem już taką a w jakim ona jest faktycznym stanie to nie wiem (oddawać do jakieś firmy na jej sprawdzenie ?)
Oprócz tego planowałbym zasadzenie dolotu od uno 1.5 który ma wiekszą przepustnice
I zwiekszenie doładowania ze 0,6 na 0.9bara

Odczułbym różnice ? Ile bym zyskał KM ? ;)
simon1989
Spamer :P
Posty: 604
Rejestracja: sob maja 23, 2009 1:54 am
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: Puławy

Re: Obrobiona głowica

Post autor: simon1989 »

Chcesz otrzymac cos co ja mam zrobione u siebie tyle, ze bez turbo. W turbo masz nadcisnienie wiec wg mnie jezeli to ma nie byc supewyzyłowany silnik to wg mnie nie ma takiej potrzeby. Ja u siebie poprawilem srednice o 15-20%.
Eagle
Aktywny użytkownik
Posty: 184
Rejestracja: śr mar 15, 2006 1:48 am
Miejscowość: Gdansk
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Obrobiona głowica

Post autor: Eagle »

wachus pisze:Hej

Powiedzcie mi czy jest sens wkłądania obrobionej głowicy (wieksze kanały dolotowe wieksze zawory) w takimś czymś jak uno turbo
?
W autach doładowanych różnica jest odczuwalna ? Mocniejszy jest od dołu ?
dmuchniesz 0,1 bara wiecej uzyskasz to samo no prawie :) wiec pytanie jest co planujesz bo jak tylko tyle zeby sie troche lepiej odpychal to sie nie oplaca ale jak juz planujesz grubsze mody to bym powiedzial ze niezbedne :D
Punto GT 2.0 8VT
ODPOWIEDZ