Obrobiona głowica
-
- Użytkownik
- Posty: 87
- Rejestracja: sob lip 18, 2009 1:34 pm
- Miejscowość: Milicz
- Auto: Uno 1.3T
Obrobiona głowica
Hej
Powiedzcie mi czy jest sens wkłądania obrobionej głowicy (wieksze kanały dolotowe wieksze zawory) w takimś czymś jak uno turbo
?
W autach doładowanych różnica jest odczuwalna ? Mocniejszy jest od dołu ?
Powiedzcie mi czy jest sens wkłądania obrobionej głowicy (wieksze kanały dolotowe wieksze zawory) w takimś czymś jak uno turbo
?
W autach doładowanych różnica jest odczuwalna ? Mocniejszy jest od dołu ?
- chemmist
- Zaawansowany użytkownik
- Posty: 319
- Rejestracja: wt sie 02, 2005 12:02 pm
- Auto: Uno 1.3T
- Lokalizacja: Piaseczno
Re: Obrobiona głowica
w moim PGT został zrobiony porting głowicy i kolektora dolotowego, zawory pozostały ori, przy okazji ori wałek rozrządu pojechał do pana Hainricha z prośbą o takie przygotowanie wałka żeby był lepszy dół. Różnice po zmierzeniu na hamowni (ta sama hamownia, pomiar przed i po) były znaczne, ciężko powiedzieć co ile dało, czy głowica czy wałek.wachus pisze:Hej
Powiedzcie mi czy jest sens wkłądania obrobionej głowicy (wieksze kanały dolotowe wieksze zawory) w takimś czymś jak uno turbo
?
W autach doładowanych różnica jest odczuwalna ? Mocniejszy jest od dołu ?
F.I.A.T. : Fabbrica Italiana Automobili Turbocompresse
-
- Użytkownik
- Posty: 87
- Rejestracja: sob lip 18, 2009 1:34 pm
- Miejscowość: Milicz
- Auto: Uno 1.3T
Re: Obrobiona głowica
wałek pozostałby seryjny 

-
- Spamer :P
- Posty: 522
- Rejestracja: pt cze 12, 2009 11:04 am
- Miejscowość: Mysłowice
- Auto: Punto GT
Re: Obrobiona głowica
zalezy kolego jakie mody planujesz bo jesli chcesz poprawic głowice tylko zeby ja poprawic to szkoda pieniedzy
poszerzone kanały bez koncówek prowadnic to wiekszy przepływ, brak zawirowan czyli lepsze napełnianie, samo w sobie moze byc nieodczuwalne, ale jesli za tym pojdzie wałek, wieksze doładowanie, dolot etc. to mocy w porównaniu do seryjnej głowicy przybedzie wiecej
krotko mowiac poprawiajac glowice, zwiekszasz sprawnosc silnika bez ktorej przy modzeniu nie uzyskasz odpowiednich przyrostów
poszerzone kanały bez koncówek prowadnic to wiekszy przepływ, brak zawirowan czyli lepsze napełnianie, samo w sobie moze byc nieodczuwalne, ale jesli za tym pojdzie wałek, wieksze doładowanie, dolot etc. to mocy w porównaniu do seryjnej głowicy przybedzie wiecej
krotko mowiac poprawiajac glowice, zwiekszasz sprawnosc silnika bez ktorej przy modzeniu nie uzyskasz odpowiednich przyrostów

- BARTEKcoupe
- Spamer :P
- Posty: 793
- Rejestracja: pn lis 03, 2008 7:32 pm
- Miejscowość: Skarżysko Kamienna
- Auto: Inne
Re: Obrobiona głowica
Zależy jeszcze jakie turbo, im większe tym lepszy przyrost będzie. Ogólnie problemem jest przepchnąć przez głowice większe doładowania.
Punto GT >1.4 >> 1.4 k14 >>> 1.4 GT20s >>>> 2.0 16vt >>>>> 1.6 GT20s>>>>>>Coupe 20vt
.....psss......pssss.....pssssss
.....psss......pssss.....pssssss

-
- Użytkownik
- Posty: 87
- Rejestracja: sob lip 18, 2009 1:34 pm
- Miejscowość: Milicz
- Auto: Uno 1.3T
Re: Obrobiona głowica
Krótko mówiąc planowałbym zasadzenie tej głowicy choć to jest torche kot w worku bo kupiłem już taką a w jakim ona jest faktycznym stanie to nie wiem (oddawać do jakieś firmy na jej sprawdzenie ?)
Oprócz tego planowałbym zasadzenie dolotu od uno 1.5 który ma wiekszą przepustnice
I zwiekszenie doładowania ze 0,6 na 0.9bara
Odczułbym różnice ? Ile bym zyskał KM ?
Oprócz tego planowałbym zasadzenie dolotu od uno 1.5 który ma wiekszą przepustnice
I zwiekszenie doładowania ze 0,6 na 0.9bara
Odczułbym różnice ? Ile bym zyskał KM ?

-
- Spamer :P
- Posty: 604
- Rejestracja: sob maja 23, 2009 1:54 am
- Auto: Uno 1.3T
- Lokalizacja: Puławy
Re: Obrobiona głowica
Chcesz otrzymac cos co ja mam zrobione u siebie tyle, ze bez turbo. W turbo masz nadcisnienie wiec wg mnie jezeli to ma nie byc supewyzyłowany silnik to wg mnie nie ma takiej potrzeby. Ja u siebie poprawilem srednice o 15-20%.
-
- Aktywny użytkownik
- Posty: 184
- Rejestracja: śr mar 15, 2006 1:48 am
- Miejscowość: Gdansk
- Lokalizacja: Gdańsk
Re: Obrobiona głowica
dmuchniesz 0,1 bara wiecej uzyskasz to samo no prawiewachus pisze:Hej
Powiedzcie mi czy jest sens wkłądania obrobionej głowicy (wieksze kanały dolotowe wieksze zawory) w takimś czymś jak uno turbo
?
W autach doładowanych różnica jest odczuwalna ? Mocniejszy jest od dołu ?


Punto GT 2.0 8VT