Cześć!
Mam takie pytanko: czy jest sens obrabiać głowicę typu: powiększyć kanały, powiększyć gniazda zaworowe, spasować otwory głowicy z kolektorami itp w takim silniku jak 1.4T? Tzn czy wogóle w silnikach z T daje to coś?
Pozdrawiam!
obróbka głowicy
- chemmist
- Zaawansowany użytkownik
- Posty: 319
- Rejestracja: wt sie 02, 2005 12:02 pm
- Auto: Uno 1.3T
- Lokalizacja: Piaseczno
obróbka głowicy
F.I.A.T. : Fabbrica Italiana Automobili Turbocompresse
-
- Spamer :P
- Posty: 1445
- Rejestracja: pn maja 09, 2005 1:46 pm
- Auto: Uno 1.3T
- Lokalizacja: opole
- Kontakt:
Na pewno nie zaszkodzi, jak masz głowice na wierzchu to co szkodzi, jak bede ściągał a bank bede to zrobie porting.
Fiat Grande Uno
www.uno-racing.prv.pl
www.uno-racing.prv.pl
-
- Użytkownik
- Posty: 149
- Rejestracja: ndz gru 19, 2004 2:17 am
- Auto: Uno 1.3T
- Lokalizacja: St. Helier, Jesey
Re: obróbka głowicy
W każdym silniku daje to efekty (chyba, że ktoś nie ma pojęcia i jedynie spieprzy głowicę). Jedynie trzeba pamiętać, że w turbo nieco inaczej kształtuje się kanały.chemmist pisze:Mam takie pytanko: czy jest sens obrabiać głowicę typu: powiększyć kanały, powiększyć gniazda zaworowe, spasować otwory głowicy z kolektorami itp w takim silniku jak 1.4T? Tzn czy wogóle w silnikach z T daje to coś?
- mops
- "Cichociemny"
- Posty: 272
- Rejestracja: czw gru 02, 2004 4:22 pm
- Auto: Uno 1.3T
- Lokalizacja: Wielkopolska / Polska
- Kontakt:
Re: obróbka głowicy
a dokladnie jak ??Yaninnya pisze:W każdym silniku daje to efekty (chyba, że ktoś nie ma pojęcia i jedynie spieprzy głowicę). Jedynie trzeba pamiętać, że w turbo nieco inaczej kształtuje się kanały.chemmist pisze:Mam takie pytanko: czy jest sens obrabiać głowicę typu: powiększyć kanały, powiększyć gniazda zaworowe, spasować otwory głowicy z kolektorami itp w takim silniku jak 1.4T? Tzn czy wogóle w silnikach z T daje to coś?
Niemiecki temperament - hiszpańska precyzja 

-
- Użytkownik
- Posty: 149
- Rejestracja: ndz gru 19, 2004 2:17 am
- Auto: Uno 1.3T
- Lokalizacja: St. Helier, Jesey
Re: obróbka głowicy
W N/A kanał ssący powinien się nieco zbiegać od wlotu (nawet w gaźniku, ale to jest możliwe tylko w teorii) do gniazda zaworu, a wydechowy do kolektora odwrotnie. W doładowanych kanały powinny mieć stały przekrój, ale ze względu na to, że nie jest on prosty, trzeba robić też zmiany przekroju (na łukach powinien być nieco większy).mops pisze:a dokladnie jak ??