obróbka głowicy

turbo, głowica, dolot, układ paliwowy, itp.

Moderatorzy: KYS, ZibiUT

Awatar użytkownika
chemmist
Zaawansowany użytkownik
Posty: 319
Rejestracja: wt sie 02, 2005 12:02 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: Piaseczno

obróbka głowicy

Post autor: chemmist »

Cześć!
Mam takie pytanko: czy jest sens obrabiać głowicę typu: powiększyć kanały, powiększyć gniazda zaworowe, spasować otwory głowicy z kolektorami itp w takim silniku jak 1.4T? Tzn czy wogóle w silnikach z T daje to coś?
Pozdrawiam!
F.I.A.T. : Fabbrica Italiana Automobili Turbocompresse
Lui
Spamer :P
Posty: 1445
Rejestracja: pn maja 09, 2005 1:46 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: opole
Kontakt:

Post autor: Lui »

Na pewno nie zaszkodzi, jak masz głowice na wierzchu to co szkodzi, jak bede ściągał a bank bede to zrobie porting.
Fiat Grande Uno
www.uno-racing.prv.pl
Awatar użytkownika
chemmist
Zaawansowany użytkownik
Posty: 319
Rejestracja: wt sie 02, 2005 12:02 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: Piaseczno

Post autor: chemmist »

Lui pisze:Na pewno nie zaszkodzi, jak masz głowice na wierzchu to co szkodzi, jak bede ściągał a bank bede to zrobie porting.
no właśnie zdjeta jest i się waham...
F.I.A.T. : Fabbrica Italiana Automobili Turbocompresse
ziuzio
Spamer :P
Posty: 1343
Rejestracja: wt gru 07, 2004 9:20 pm
Miejscowość: krakooff
Auto: Uno 1.4T
Lokalizacja: krakooff

Post autor: ziuzio »

Narobisz się dużo, a dmuchniesz 0.1 bar więcej i na jedno wyjdzie.
ALE ustawisz się z drugim UTem, który będzie miał to zrobione i przegrywasz, więc z tej perspektywy warto to zrobić i osobiście bym to zrobił mając wszystko na wierzchu :P .
Yaninnya
Użytkownik
Posty: 149
Rejestracja: ndz gru 19, 2004 2:17 am
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: St. Helier, Jesey

Re: obróbka głowicy

Post autor: Yaninnya »

chemmist pisze:Mam takie pytanko: czy jest sens obrabiać głowicę typu: powiększyć kanały, powiększyć gniazda zaworowe, spasować otwory głowicy z kolektorami itp w takim silniku jak 1.4T? Tzn czy wogóle w silnikach z T daje to coś?
W każdym silniku daje to efekty (chyba, że ktoś nie ma pojęcia i jedynie spieprzy głowicę). Jedynie trzeba pamiętać, że w turbo nieco inaczej kształtuje się kanały.
Awatar użytkownika
mops
"Cichociemny"
Posty: 272
Rejestracja: czw gru 02, 2004 4:22 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: Wielkopolska / Polska
Kontakt:

Re: obróbka głowicy

Post autor: mops »

Yaninnya pisze:
chemmist pisze:Mam takie pytanko: czy jest sens obrabiać głowicę typu: powiększyć kanały, powiększyć gniazda zaworowe, spasować otwory głowicy z kolektorami itp w takim silniku jak 1.4T? Tzn czy wogóle w silnikach z T daje to coś?
W każdym silniku daje to efekty (chyba, że ktoś nie ma pojęcia i jedynie spieprzy głowicę). Jedynie trzeba pamiętać, że w turbo nieco inaczej kształtuje się kanały.
a dokladnie jak ??
Niemiecki temperament - hiszpańska precyzja ;-)
Yaninnya
Użytkownik
Posty: 149
Rejestracja: ndz gru 19, 2004 2:17 am
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: St. Helier, Jesey

Re: obróbka głowicy

Post autor: Yaninnya »

mops pisze:a dokladnie jak ??
W N/A kanał ssący powinien się nieco zbiegać od wlotu (nawet w gaźniku, ale to jest możliwe tylko w teorii) do gniazda zaworu, a wydechowy do kolektora odwrotnie. W doładowanych kanały powinny mieć stały przekrój, ale ze względu na to, że nie jest on prosty, trzeba robić też zmiany przekroju (na łukach powinien być nieco większy).
ODPOWIEDZ