silnik

turbo, głowica, dolot, układ paliwowy, itp.

Moderatorzy: KYS, ZibiUT

szybki
Użytkownik
Posty: 47
Rejestracja: wt lis 03, 2009 5:31 pm

silnik

Post autor: szybki »

Witam , jestem tu nowy. Niedawno stalem się posiadaczem zabawki Punto GT, pojeżdzilem troche, auto super wszystko działa jak należy ogólnie udalo mi sie wyrwac za fajną kase w super stanie ale zrobilem kolo 4 tyś. i postanowilem powymieniać olej, filtry , rorząd ,rolki wszystkie rzeczy eksploatacyjne i zaczął sie problem.Po wymianie tych rzeczy zrobilem 200 km i zaczelo coś grechotać od strony rozrządu po ujechaniu następnych może 4 km spadl pasek od alternatora i zgasl , mam go u mechanika , podejrzewam alternator ale czemu bez paska nie chciał odpalić, mam jeszcze pytanie jak wyjąć alternator, w razie co , bo mechanior mówil że trzeba rozpiąć półoś , że jest dużo roboty , może wy coś pomożecie
Awatar użytkownika
BARTEKcoupe
Spamer :P
Posty: 793
Rejestracja: pn lis 03, 2008 7:32 pm
Miejscowość: Skarżysko Kamienna
Auto: Inne

Re: silnik

Post autor: BARTEKcoupe »

z wyjęciem alternatora jest kupa roboty i inaczej nie da rady :?
Punto GT >1.4 >> 1.4 k14 >>> 1.4 GT20s >>>> 2.0 16vt >>>>> 1.6 GT20s>>>>>>Coupe 20vt
.....psss......pssss.....pssssss :)
szybki
Użytkownik
Posty: 47
Rejestracja: wt lis 03, 2009 5:31 pm

Re: silnik

Post autor: szybki »

No trudno ,ciekawe czy to altek zobacze w poniedzialek co mi powie mechanior , a nie orintujesz sie czemu nie pali bez paska?
szybki
Użytkownik
Posty: 47
Rejestracja: wt lis 03, 2009 5:31 pm

Re: silnik

Post autor: szybki »

I co tam nikt się nie wypowie więcej z was ?
Szefo444
Aktywny użytkownik
Posty: 237
Rejestracja: śr wrz 09, 2009 2:22 pm

Re: silnik

Post autor: Szefo444 »

szybki Jakiej Ty odpowiedzi od nas oczekujesz co chcesz usłyszeć. Napisałeś tylko że po wymianie osprzętu typu rozrząd itp po przejechaniu 200km spadł Ci pasek z alternatora i auto zgasło to jest naturalne, bo akumulator długo nie pociągnie w tym aucie to już a pewno nie pociągnie. Naładuj akumulator zdejmij pasek od alternatora żeby się nie w ciął w resztę i zobacz czy Ci przynajmniej auta zakręci. Jeśli nie to mechanik spieprzył Ci robotę. Tyle mogę powiedzieć.A jeśli zakręci to wymień alternator lub reduktor napięcia w alternatorze bo może to Ci poszło i jeździj dalej. Jeśli chodzi o wyciągniecie alternatora to musisz zdjąć kolektor ssacy albo rozpiąć półoś, tak czy inaczej roboty jest full ale da się to zrobić jeśli się co cokolwiek orientujesz w mechanice. ;)
Masz jeszcze jakieś pytania to pytaj konkretnie ;)
Pozdrawiam
Punto 1.4 GT
Warszawa (Bemowo) 21.04.2013 sss 1/4 mili Czas 14.162 ET
Ełk 11.08.2013 sss 1/4 mili Czas 13.809 ET
Biała Podlaska 31.05.2014 VII Zlot CKPL 1/4 mili Czas 13.577 ET
Punto GT 1.8 Turbo
02.10.2016 King Of Poland 1/4 mili Czas 12.600 ET
szybki
Użytkownik
Posty: 47
Rejestracja: wt lis 03, 2009 5:31 pm

Re: silnik

Post autor: szybki »

Pszepraszam jeśli kogoś uraziłem ale napisałe że pasek spadł i motor zgasł , nie jechałem nawet metra bez ładowania, poprostu coś grechotalo i spadł sam pasek , auto kręci normalnie szybko ale nie pali a chcę poprostu się dowiedzieć orientacyjnie czy ten model powinien odpalić bez paska czy ma jakąś blokade jak nie kręci się alternator i nie unoś się tak odrazu tylko czytaj dokladniej posty , nie piszę tu po to żeby się z kimś spierać a ładowanie było do końca
szybki
Użytkownik
Posty: 47
Rejestracja: wt lis 03, 2009 5:31 pm

Re: silnik

Post autor: szybki »

Paski były nówki, rolki rozrząd wszystko nowiutkie, ponaciągane jak się należy a jednak spadł pasek więc myśle że coś się zatrzymało , zatarło i spadł, narazie niewiem bo zacholowałem go do mechanika a przed tym wszystkim nagle zaczęło coś pukać, grechotać ujechałem ze 4 km i koniec, aku jest nówka i wpełni naładowany tylko nie pali , kręci a nie pali pozdrawiam
turbomaniak
Spamer :P
Posty: 997
Rejestracja: sob mar 15, 2008 12:25 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: SZA

Re: silnik

Post autor: turbomaniak »

Proponuje sprawdzic czy kolo pasowe od walu sie nie popuscilo i nie zerwalo klina na wale. To jedyne sensowne wytlumaczenie ze nie chce odpalic, pod warunkiem ze z rozrzadem jest wszystko oki :wink:
szybki
Użytkownik
Posty: 47
Rejestracja: wt lis 03, 2009 5:31 pm

Re: silnik

Post autor: szybki »

No właśnie też tak się zastanawiałem czy dobrze dokręcił jak wymieniał rozrząd i cała reszte , ufam temu mechanikowi bo to moje 9 auto i zawsze u niego serwisuje, robił mi zawsze dokładnie i porządnie, zobacze w poniedziałek co powie bo tak wszystko super chodziło pozdrawiam i dzięki za podpowiedzi, napisze co sie porobiło
Szefo444
Aktywny użytkownik
Posty: 237
Rejestracja: śr wrz 09, 2009 2:22 pm

Re: silnik

Post autor: Szefo444 »

szybkija się nie unoszę... ;) Mówię normalnie, ale ciężko cokolwiek stwierdzić po tak ogólnym opisie, dlatego prosiłem o bardziej szczegółowy. Co mechanik powiedział jak go zaciągnąłeś, zaglądał do niego??
Punto 1.4 GT
Warszawa (Bemowo) 21.04.2013 sss 1/4 mili Czas 14.162 ET
Ełk 11.08.2013 sss 1/4 mili Czas 13.809 ET
Biała Podlaska 31.05.2014 VII Zlot CKPL 1/4 mili Czas 13.577 ET
Punto GT 1.8 Turbo
02.10.2016 King Of Poland 1/4 mili Czas 12.600 ET
szybki
Użytkownik
Posty: 47
Rejestracja: wt lis 03, 2009 5:31 pm

Re: silnik

Post autor: szybki »

Mam jeszcze pytanie do szefo 444, chyba regulator napięcia jak już bo reduktor ??????? pierwsze słysze, chyba że ten model takowy posiada w alternatorze pozdrawiam
Ostatnio zmieniony sob sty 23, 2010 3:45 pm przez szybki, łącznie zmieniany 2 razy.
szybki
Użytkownik
Posty: 47
Rejestracja: wt lis 03, 2009 5:31 pm

Re: silnik

Post autor: szybki »

No właśnie jeszcze nic bo dopiero w poniedzialek będzie go robił wtedy napisze co i jak
ziuzio
Spamer :P
Posty: 1343
Rejestracja: wt gru 07, 2004 9:20 pm
Miejscowość: krakooff
Auto: Uno 1.4T
Lokalizacja: krakooff

Re: silnik

Post autor: ziuzio »

szybki pisze: poprostu coś grechotalo i spadł sam pasek , auto kręci normalnie szybko ale nie pali a chcę poprostu się dowiedzieć orientacyjnie czy ten model powinien odpalić bez paska czy ma jakąś blokade jak nie kręci się alternator i nie unoś się tak odrazu tylko czytaj dokladniej posty , nie piszę tu po to żeby się z kimś spierać a ładowanie było do końca
Być może przeskoczył rozrząd i tłoki waliły po zaworach, dlatego tak łatwo kręci teraz i nie odpala.
W altku jest tylko regulator napięcia.
szybki
Użytkownik
Posty: 47
Rejestracja: wt lis 03, 2009 5:31 pm

Re: silnik

Post autor: szybki »

Sprawdzałem rozrząd był naciągniety bardzo dobrze dlatego chyba nie mógł przeskoczyć, dodam że na początku było słychać przy ruszniu z wolnych obrotów takie lekkie grechotanie jakby pukanie o plastik tak przy 1200 obr. a na wyższych cichło a po gdzieś 4 , 5 km coraz głośniej i to był koniec , na wyższych obrotach chodzil normalnie i normalnie palił i się wkręcał , wszystko było git do tego właśnie momentu , coraz głośniej i końiec
turbomaniak
Spamer :P
Posty: 997
Rejestracja: sob mar 15, 2008 12:25 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: SZA

Re: silnik

Post autor: turbomaniak »

Być może przeskoczył rozrząd i tłoki waliły po zaworach, dlatego tak łatwo kręci teraz i nie odpala.
Jaby rozrzad przeskoczyl i tloki calowaly sie z zaworami to watpie zeby przejechal te 4 czy 5 km, dlatego obstawiam kolo pasowe paska wielorowkowego :wink:
ODPOWIEDZ