Pompa oleju

turbo, głowica, dolot, układ paliwowy, itp.

Moderatorzy: KYS, ZibiUT

Awatar użytkownika
ZibiUT
"FireStarter"
Posty: 2098
Rejestracja: czw gru 02, 2004 3:49 pm
Miejscowość: Kampinos
Auto: Uno 1.3T
Kontakt:

Pompa oleju

Post autor: ZibiUT »

Czy podłożenie pod zawór zbijający w pompie oleju podkładki spowoduje zwiekszenie ciśnienia oleju??

Chodzi o to że przy zimnym silniku mam ciśnienie po odpaleniu około 2,5 bara
a jak się rozgrzeje to spada do 1 bara.

Przy obrotach powyżej 3000 jest 4 bary na rozgrzanym.

Ten 1 bar na ciepłym to troszk mało.
Da rade to w ten sposób poprawić czy szukać pompy lepiej ??
Olej to 5w50 zmieszany z 10w60.
Dziś lub w poniedziałek zmieniam olej na 10w60 Selenie Racing i przy tej okazji wymieniam uszczelkę miski i bym sobie tą podkładkę sprawdził.
http://www.zibisoft.pl - Hamownia podwoziowa - Ożarów Mazowiecki
ziuzio
Spamer :P
Posty: 1343
Rejestracja: wt gru 07, 2004 9:20 pm
Miejscowość: krakooff
Auto: Uno 1.4T
Lokalizacja: krakooff

Post autor: ziuzio »

Podłożenie podkładki da Ci jedynie to że zamiast przy 4 bar, zawór będzie puszczał przy np. 5 bar - w dolnym zakresie obrotów zawór nie ma nic do powiedzenia, chyba że się zaciął. Wpływ na ciśnienie na wolnych ma jedynie pasowność panewek głównych i korbowych oraz innych łożysk ślizgowych silnika, smarowanych przez pompę, a także stan trybów pompy, ich luz międzyzębny oraz luz między przekładką stalową pompy olejowej. Pośrednio gęstość oleju może przyczynić się do zbyt niskiego ciśnienia.

Jednak z reguły niskie ciśnienie na zegarze jest spowodowane zużyciem bączka wskaźnika ciśnienia oleju :wink:
Awatar użytkownika
ZibiUT
"FireStarter"
Posty: 2098
Rejestracja: czw gru 02, 2004 3:49 pm
Miejscowość: Kampinos
Auto: Uno 1.3T
Kontakt:

Post autor: ZibiUT »

Mam bączek o przebiegu 7000 km.
http://www.zibisoft.pl - Hamownia podwoziowa - Ożarów Mazowiecki
ziuzio
Spamer :P
Posty: 1343
Rejestracja: wt gru 07, 2004 9:20 pm
Miejscowość: krakooff
Auto: Uno 1.4T
Lokalizacja: krakooff

Post autor: ziuzio »

Jeżeli chcesz się tym przejmować to kup nową pompę i lepiej spasuj panewki przy remoncie oraz wymień lub zregeneruj "panewki" wałka rozrządu i pośredniego :P .

Myślę jednak że nie ma się czym przejmować, bo większość samochodów trzyma na wolnych obrotach 1 bar, a kontrolka ciśnienia oleju świeci poniżej 0.5bar i dopóki ona nie świeci to uważa się że jest dobrze :D
Awatar użytkownika
ZibiUT
"FireStarter"
Posty: 2098
Rejestracja: czw gru 02, 2004 3:49 pm
Miejscowość: Kampinos
Auto: Uno 1.3T
Kontakt:

Post autor: ZibiUT »

Wiesz robiłem remont silnika.
Szlif wału, wywarzenie, nowe panewki główne i korbowodowe.
Nie robiłem nic z wałkiem pośrednim i rozrządu w sensie jakieś panewki czy coś. Jakie wymiary powinna trzymać pompa??
Jak wyjmę to sobie ją sprawdzę i bede wiedział co jest.
http://www.zibisoft.pl - Hamownia podwoziowa - Ożarów Mazowiecki
ziuzio
Spamer :P
Posty: 1343
Rejestracja: wt gru 07, 2004 9:20 pm
Miejscowość: krakooff
Auto: Uno 1.4T
Lokalizacja: krakooff

Post autor: ziuzio »

Nie każdy remont daje oczekiwany efekt-dużo zależy od dokładności wykonania oraz zastosowanych pasowań :wink: , możesz dać pasowanie 0.05 a możesz też dać 0.15 i potem nie trzyma ciśnienień/kompresji/...,itp.

Luzów międzyzębnych w pompie nie powinno być-powinno dać się wepchnąć między tryby pompy listek szczelinomierza 0.05mm, a po włożeniu listka 0.1mm między tą stalową płytkę a powierzchnię trybków pompa powinna się kręcić trochę ciężej niż normalnie(łatwo to korygować planując górną, aluminiową obudowę pompy).

Oś napędowa pompy nie powinna mieć nadmiernego luzu "bocznego".
Awatar użytkownika
ZibiUT
"FireStarter"
Posty: 2098
Rejestracja: czw gru 02, 2004 3:49 pm
Miejscowość: Kampinos
Auto: Uno 1.3T
Kontakt:

Post autor: ZibiUT »

No to ja robiłem tak jak się robi standardowo czyli szczerze to nie wiem jak. To był pierwszy szlif wału i tyle moge powiedzieć. Panewki Federal Mogul czy jakoś tak.
Fakt że docieranie nie było takie jak się zaleca czyli spokojnie itd tylko tak raczej raz spokojnie ale czasami i troszkę mocniej.
http://www.zibisoft.pl - Hamownia podwoziowa - Ożarów Mazowiecki
ziuzio
Spamer :P
Posty: 1343
Rejestracja: wt gru 07, 2004 9:20 pm
Miejscowość: krakooff
Auto: Uno 1.4T
Lokalizacja: krakooff

Post autor: ziuzio »

Szkoda że nie wiesz, bo co zakład to przyjmuje inne wymiary, które oczywiście oscylują w rozsądnych granicach tolerancji, ale jednak lepiej samemu dobierać takie rzeczy zgodnie z przeznaczeniem użytkowania silnika :P . A pierwszy szlif to tylko wymiar panewek, a luzy to już "robi" zakład szlifując wał.
Druga sprawa to precyzja wykonania :roll: , najlepiej zmierzyć samemu wykonaną robotę, ale w razie braku przyrządów pomiarowych wystarczy zanieść element do innego zakładu szlifierskiego i spytać jak zrobione :D

O panewkach Federal'a to różne rzeczy słyszałem :D , akurat użytkownicy UTów chwalą(dwie osoby), natomiast sam sprzedawca zachwala mi zawsze Glyco, a o Federalu to lepiej nie powtarzać :(
Awatar użytkownika
ZibiUT
"FireStarter"
Posty: 2098
Rejestracja: czw gru 02, 2004 3:49 pm
Miejscowość: Kampinos
Auto: Uno 1.3T
Kontakt:

Post autor: ZibiUT »

Zakłąd to Auto Szlif na Parowcowej w Warszawie.
Z tego co słyszałem od kolegi który ma warsztat to on wozi zawsze tam i nigdy nie było problemów . Jest to chyba jeden z leprzych zakłądów w Wawie jak i okolicy.
http://www.zibisoft.pl - Hamownia podwoziowa - Ożarów Mazowiecki
ziuzio
Spamer :P
Posty: 1343
Rejestracja: wt gru 07, 2004 9:20 pm
Miejscowość: krakooff
Auto: Uno 1.4T
Lokalizacja: krakooff

Post autor: ziuzio »

Nawet najlepszym zdarzają się wpadki :wink: ,ale i tak według mnie Twoje ciśnienie jest ok, np. w porównaniu z moim kolegą któremu na wolnych pokazuje 0bar :D , a remont był w listopadzie zzeszłego roku(i było tak od początku :) ).
Awatar użytkownika
apac
Aktywny użytkownik
Posty: 266
Rejestracja: czw gru 09, 2004 6:17 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: Kraków

Post autor: apac »

ziuzio pisze:ale i tak według mnie Twoje ciśnienie jest ok, np. w porównaniu z moim kolegą któremu na wolnych pokazuje 0bar :D , a remont był w listopadzie zzeszłego roku(i było tak od początku :) ).
moze ktos zapomnial o pompie przy skladaniu silnika :P ale jesli tylko jezdzi bez problemow to nie ma sie czym przejmowac :wink:
Bylo UT, jest Bravo GT.
Awatar użytkownika
ZibiUT
"FireStarter"
Posty: 2098
Rejestracja: czw gru 02, 2004 3:49 pm
Miejscowość: Kampinos
Auto: Uno 1.3T
Kontakt:

Post autor: ZibiUT »

No to wracamy do tematu choć troszke w inna stronę.

Od czego pasuje pompa oleju do 1,3T , która by nie ksztowała kupę kasy
i byla łatwo dostępna?
http://www.zibisoft.pl - Hamownia podwoziowa - Ożarów Mazowiecki
Awatar użytkownika
apac
Aktywny użytkownik
Posty: 266
Rejestracja: czw gru 09, 2004 6:17 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: Kraków

Post autor: apac »

Zibi122 pisze:No to wracamy do tematu choć troszke w inna stronę.

Od czego pasuje pompa oleju do 1,3T , która by nie ksztowała kupę kasy
i byla łatwo dostępna?
Ja jeszcze zapytam o komplet uszczelek pod miske do UTa 1.3 - jaka cena, czy pasuje tez od N/A (1.5 :roll: ) i gdzie mozna dostac?
Bylo UT, jest Bravo GT.
Awatar użytkownika
ZibiUT
"FireStarter"
Posty: 2098
Rejestracja: czw gru 02, 2004 3:49 pm
Miejscowość: Kampinos
Auto: Uno 1.3T
Kontakt:

Post autor: ZibiUT »

Uszczelka to zwykla pasuje od 1,4 nr 7663366
http://www.zibisoft.pl - Hamownia podwoziowa - Ożarów Mazowiecki
ODPOWIEDZ