Pompa oleju
- ZibiUT
- "FireStarter"
- Posty: 2098
- Rejestracja: czw gru 02, 2004 3:49 pm
- Miejscowość: Kampinos
- Auto: Uno 1.3T
- Kontakt:
Pompa oleju
Czy podłożenie pod zawór zbijający w pompie oleju podkładki spowoduje zwiekszenie ciśnienia oleju??
Chodzi o to że przy zimnym silniku mam ciśnienie po odpaleniu około 2,5 bara
a jak się rozgrzeje to spada do 1 bara.
Przy obrotach powyżej 3000 jest 4 bary na rozgrzanym.
Ten 1 bar na ciepłym to troszk mało.
Da rade to w ten sposób poprawić czy szukać pompy lepiej ??
Olej to 5w50 zmieszany z 10w60.
Dziś lub w poniedziałek zmieniam olej na 10w60 Selenie Racing i przy tej okazji wymieniam uszczelkę miski i bym sobie tą podkładkę sprawdził.
Chodzi o to że przy zimnym silniku mam ciśnienie po odpaleniu około 2,5 bara
a jak się rozgrzeje to spada do 1 bara.
Przy obrotach powyżej 3000 jest 4 bary na rozgrzanym.
Ten 1 bar na ciepłym to troszk mało.
Da rade to w ten sposób poprawić czy szukać pompy lepiej ??
Olej to 5w50 zmieszany z 10w60.
Dziś lub w poniedziałek zmieniam olej na 10w60 Selenie Racing i przy tej okazji wymieniam uszczelkę miski i bym sobie tą podkładkę sprawdził.
http://www.zibisoft.pl - Hamownia podwoziowa - Ożarów Mazowiecki
-
- Spamer :P
- Posty: 1343
- Rejestracja: wt gru 07, 2004 9:20 pm
- Miejscowość: krakooff
- Auto: Uno 1.4T
- Lokalizacja: krakooff
Podłożenie podkładki da Ci jedynie to że zamiast przy 4 bar, zawór będzie puszczał przy np. 5 bar - w dolnym zakresie obrotów zawór nie ma nic do powiedzenia, chyba że się zaciął. Wpływ na ciśnienie na wolnych ma jedynie pasowność panewek głównych i korbowych oraz innych łożysk ślizgowych silnika, smarowanych przez pompę, a także stan trybów pompy, ich luz międzyzębny oraz luz między przekładką stalową pompy olejowej. Pośrednio gęstość oleju może przyczynić się do zbyt niskiego ciśnienia.
Jednak z reguły niskie ciśnienie na zegarze jest spowodowane zużyciem bączka wskaźnika ciśnienia oleju
Jednak z reguły niskie ciśnienie na zegarze jest spowodowane zużyciem bączka wskaźnika ciśnienia oleju

-
- Spamer :P
- Posty: 1343
- Rejestracja: wt gru 07, 2004 9:20 pm
- Miejscowość: krakooff
- Auto: Uno 1.4T
- Lokalizacja: krakooff
Jeżeli chcesz się tym przejmować to kup nową pompę i lepiej spasuj panewki przy remoncie oraz wymień lub zregeneruj "panewki" wałka rozrządu i pośredniego
.
Myślę jednak że nie ma się czym przejmować, bo większość samochodów trzyma na wolnych obrotach 1 bar, a kontrolka ciśnienia oleju świeci poniżej 0.5bar i dopóki ona nie świeci to uważa się że jest dobrze

Myślę jednak że nie ma się czym przejmować, bo większość samochodów trzyma na wolnych obrotach 1 bar, a kontrolka ciśnienia oleju świeci poniżej 0.5bar i dopóki ona nie świeci to uważa się że jest dobrze

- ZibiUT
- "FireStarter"
- Posty: 2098
- Rejestracja: czw gru 02, 2004 3:49 pm
- Miejscowość: Kampinos
- Auto: Uno 1.3T
- Kontakt:
Wiesz robiłem remont silnika.
Szlif wału, wywarzenie, nowe panewki główne i korbowodowe.
Nie robiłem nic z wałkiem pośrednim i rozrządu w sensie jakieś panewki czy coś. Jakie wymiary powinna trzymać pompa??
Jak wyjmę to sobie ją sprawdzę i bede wiedział co jest.
Szlif wału, wywarzenie, nowe panewki główne i korbowodowe.
Nie robiłem nic z wałkiem pośrednim i rozrządu w sensie jakieś panewki czy coś. Jakie wymiary powinna trzymać pompa??
Jak wyjmę to sobie ją sprawdzę i bede wiedział co jest.
http://www.zibisoft.pl - Hamownia podwoziowa - Ożarów Mazowiecki
-
- Spamer :P
- Posty: 1343
- Rejestracja: wt gru 07, 2004 9:20 pm
- Miejscowość: krakooff
- Auto: Uno 1.4T
- Lokalizacja: krakooff
Nie każdy remont daje oczekiwany efekt-dużo zależy od dokładności wykonania oraz zastosowanych pasowań
, możesz dać pasowanie 0.05 a możesz też dać 0.15 i potem nie trzyma ciśnienień/kompresji/...,itp.
Luzów międzyzębnych w pompie nie powinno być-powinno dać się wepchnąć między tryby pompy listek szczelinomierza 0.05mm, a po włożeniu listka 0.1mm między tą stalową płytkę a powierzchnię trybków pompa powinna się kręcić trochę ciężej niż normalnie(łatwo to korygować planując górną, aluminiową obudowę pompy).
Oś napędowa pompy nie powinna mieć nadmiernego luzu "bocznego".

Luzów międzyzębnych w pompie nie powinno być-powinno dać się wepchnąć między tryby pompy listek szczelinomierza 0.05mm, a po włożeniu listka 0.1mm między tą stalową płytkę a powierzchnię trybków pompa powinna się kręcić trochę ciężej niż normalnie(łatwo to korygować planując górną, aluminiową obudowę pompy).
Oś napędowa pompy nie powinna mieć nadmiernego luzu "bocznego".
- ZibiUT
- "FireStarter"
- Posty: 2098
- Rejestracja: czw gru 02, 2004 3:49 pm
- Miejscowość: Kampinos
- Auto: Uno 1.3T
- Kontakt:
No to ja robiłem tak jak się robi standardowo czyli szczerze to nie wiem jak. To był pierwszy szlif wału i tyle moge powiedzieć. Panewki Federal Mogul czy jakoś tak.
Fakt że docieranie nie było takie jak się zaleca czyli spokojnie itd tylko tak raczej raz spokojnie ale czasami i troszkę mocniej.
Fakt że docieranie nie było takie jak się zaleca czyli spokojnie itd tylko tak raczej raz spokojnie ale czasami i troszkę mocniej.
http://www.zibisoft.pl - Hamownia podwoziowa - Ożarów Mazowiecki
-
- Spamer :P
- Posty: 1343
- Rejestracja: wt gru 07, 2004 9:20 pm
- Miejscowość: krakooff
- Auto: Uno 1.4T
- Lokalizacja: krakooff
Szkoda że nie wiesz, bo co zakład to przyjmuje inne wymiary, które oczywiście oscylują w rozsądnych granicach tolerancji, ale jednak lepiej samemu dobierać takie rzeczy zgodnie z przeznaczeniem użytkowania silnika
. A pierwszy szlif to tylko wymiar panewek, a luzy to już "robi" zakład szlifując wał.
Druga sprawa to precyzja wykonania
, najlepiej zmierzyć samemu wykonaną robotę, ale w razie braku przyrządów pomiarowych wystarczy zanieść element do innego zakładu szlifierskiego i spytać jak zrobione
O panewkach Federal'a to różne rzeczy słyszałem
, akurat użytkownicy UTów chwalą(dwie osoby), natomiast sam sprzedawca zachwala mi zawsze Glyco, a o Federalu to lepiej nie powtarzać 

Druga sprawa to precyzja wykonania


O panewkach Federal'a to różne rzeczy słyszałem


- ZibiUT
- "FireStarter"
- Posty: 2098
- Rejestracja: czw gru 02, 2004 3:49 pm
- Miejscowość: Kampinos
- Auto: Uno 1.3T
- Kontakt:
Zakłąd to Auto Szlif na Parowcowej w Warszawie.
Z tego co słyszałem od kolegi który ma warsztat to on wozi zawsze tam i nigdy nie było problemów . Jest to chyba jeden z leprzych zakłądów w Wawie jak i okolicy.
Z tego co słyszałem od kolegi który ma warsztat to on wozi zawsze tam i nigdy nie było problemów . Jest to chyba jeden z leprzych zakłądów w Wawie jak i okolicy.
http://www.zibisoft.pl - Hamownia podwoziowa - Ożarów Mazowiecki
- apac
- Aktywny użytkownik
- Posty: 266
- Rejestracja: czw gru 09, 2004 6:17 pm
- Auto: Uno 1.3T
- Lokalizacja: Kraków
moze ktos zapomnial o pompie przy skladaniu silnikaziuzio pisze:ale i tak według mnie Twoje ciśnienie jest ok, np. w porównaniu z moim kolegą któremu na wolnych pokazuje 0bar, a remont był w listopadzie zzeszłego roku(i było tak od początku
).


Bylo UT, jest Bravo GT.
- ZibiUT
- "FireStarter"
- Posty: 2098
- Rejestracja: czw gru 02, 2004 3:49 pm
- Miejscowość: Kampinos
- Auto: Uno 1.3T
- Kontakt:
No to wracamy do tematu choć troszke w inna stronę.
Od czego pasuje pompa oleju do 1,3T , która by nie ksztowała kupę kasy
i byla łatwo dostępna?
Od czego pasuje pompa oleju do 1,3T , która by nie ksztowała kupę kasy
i byla łatwo dostępna?
http://www.zibisoft.pl - Hamownia podwoziowa - Ożarów Mazowiecki
- apac
- Aktywny użytkownik
- Posty: 266
- Rejestracja: czw gru 09, 2004 6:17 pm
- Auto: Uno 1.3T
- Lokalizacja: Kraków
Ja jeszcze zapytam o komplet uszczelek pod miske do UTa 1.3 - jaka cena, czy pasuje tez od N/A (1.5Zibi122 pisze:No to wracamy do tematu choć troszke w inna stronę.
Od czego pasuje pompa oleju do 1,3T , która by nie ksztowała kupę kasy
i byla łatwo dostępna?

Bylo UT, jest Bravo GT.
- ZibiUT
- "FireStarter"
- Posty: 2098
- Rejestracja: czw gru 02, 2004 3:49 pm
- Miejscowość: Kampinos
- Auto: Uno 1.3T
- Kontakt:
Uszczelka to zwykla pasuje od 1,4 nr 7663366
http://www.zibisoft.pl - Hamownia podwoziowa - Ożarów Mazowiecki