większa turbina, ale od ducato

turbo, głowica, dolot, układ paliwowy, itp.

Moderatorzy: KYS, ZibiUT

marcin77
Spamer :P
Posty: 553
Rejestracja: czw lut 17, 2005 9:48 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: Białystok

większa turbina, ale od ducato

Post autor: marcin77 »

podobnow w starszym modelu ducato (TD), jest turbina bez zmiennej geometrii łopatek :?: , mechanik mówił że można podpasować do uniaka, tylko dorobić króćce do mocowania kolektora, czy prawdą jest że działała by ona z niższych obrotów (wiadomo jak diesle mają) moim zdaniem w benzynie to inna bajka :?: , jak jest ze sterowaniem turbiny :?: , komputer chyba steruje tylko dawką paliwa a nie szybszym działaniem turbiny (a turbina kręci się od wydalanych gazów)
lancia dedra 2.0t
ziuzio
Spamer :P
Posty: 1343
Rejestracja: wt gru 07, 2004 9:20 pm
Miejscowość: krakooff
Auto: Uno 1.4T
Lokalizacja: krakooff

Post autor: ziuzio »

Moment zaczęcia wytwarzania przez turbinę nadciśnienia(czyli kiedy odczujemy "kopa") jest zależny wyłącznie od wielkości wirnika na częsci zimnej i gorącej(oraz ich kombinacji;)), ewentualnie od kąta ustawienia "płatków"/skrzydełek/... wirnika(ale z reguły wszystkie turbiny mają zbliżone kąty, no chyba że ze zmienną geometrią oczywiście). Więc im większe turbo tym większy lag.

W UTcie komputer faktycznie steruje tylko dawką paliwa w zależności od ilości powietrza przechodzącego przez przepływkę.

Jeżeli chodzi o pasowanie turbin, to skoro coś trzeba przerabiać to lepiej już wrzucić jakąś porządną turbinę, a nie z przelatanego TD(poza tym turbin z TD lepiej nie stosować na tak krótkim kolektorze jaki jest w UTcie, podobno mają mniejszą wytrzymałość na tak gorące spaliny jakie są w benzyniaku).
ODPOWIEDZ