zerwane gwinty w głowicy

turbo, głowica, dolot, układ paliwowy, itp.

Moderatorzy: KYS, ZibiUT

Lui
Spamer :P
Posty: 1445
Rejestracja: pn maja 09, 2005 1:46 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: opole
Kontakt:

zerwane gwinty w głowicy

Post autor: Lui »

Od walenia wydechem w koleinach i na progach zwalniających powyciągało mi z głowicy szpilki od kolektora wydechowego

jakieś tam resztki gwintu są ale mocno dokręcić się nie da

da się coś zrobić z tym bez jakiś większych ingerencji?

jak pierwszy raz odkręcałem kolektor to jedna szpilka już była urwana i wkręciłem ją na klej wurtha, trzyma się dalej....

ale czy to dobra metoda czy lepiej zrobić inaczej?

jakie znacie sposoby na takie awarie?
Fiat Grande Uno
www.uno-racing.prv.pl
Awatar użytkownika
ZibiUT
"FireStarter"
Posty: 2098
Rejestracja: czw gru 02, 2004 3:49 pm
Miejscowość: Kampinos
Auto: Uno 1.3T
Kontakt:

Post autor: ZibiUT »

Mi w zakładzie jak robili głowice to gwinty naprawiali czymś takim http://allegro.pl/item224413903_napraw_ ... zy_fv.html

Mysle że warto. Ja dodatkowo wkręcając szpilki w głowicę dałem na nie Loctitea
http://www.zibisoft.pl - Hamownia podwoziowa - Ożarów Mazowiecki
simon1989
Spamer :P
Posty: 604
Rejestracja: sob maja 23, 2009 1:54 am
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: Puławy

Re: zerwane gwinty w głowicy

Post autor: simon1989 »

Zerwalem gwinty w glowicy(przy momencie 6Nm-sruba krecila sie w kolo(dlatego sprzedaje) i przerobiono je na m10 i na polibudzie zrobili mi cud malina szpilki na nakretki m8, ale nie moge znalezc czarnych nakretek(po azotowaniu, czyli po powierzchniowym zwiekszaniu twardosci), ale mam zwykle.
Chciałbym zapytac czy musza to byc azotowane? Czy w zwyklych nakretkach po dokreceniu momentem 20Nm pourywaja sie gwinty? Jakie dac podkladki?
hz10
Spamer :P
Posty: 968
Rejestracja: czw lis 30, 2006 9:11 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: Starachowice

Re: zerwane gwinty w głowicy

Post autor: hz10 »

bez nakrętek dedykowanych do wydechu nawet nie podchodź
simon1989
Spamer :P
Posty: 604
Rejestracja: sob maja 23, 2009 1:54 am
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: Puławy

Re: zerwane gwinty w głowicy

Post autor: simon1989 »

Nie do wydechu, tylko do przykrecenia obudowy walka.
turbomaniak
Spamer :P
Posty: 997
Rejestracja: sob mar 15, 2008 12:25 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: SZA

Re: zerwane gwinty w głowicy

Post autor: turbomaniak »

hz10 pisze:bez nakrętek dedykowanych do wydechu nawet nie podchodź
Nie przesadzaj, nieraz zakladalem zwykle nakretki,lub sruby 8.8 ocynkowane i nigdu nie mialem problemu z odkreceniem, nie ma zasady czy to jest nakretka do wydechu czy zwykla jak ja rdza zezre to swiety nie pomoze.

Simon daj nakretki 8.8 i nic nie ma prawa puscic chyba ze masz za duzo sily lub klucz dynamometryczny ktory nie powinien byc uzywany (czyt. rozkalibrowany) :wink:
Lui
Spamer :P
Posty: 1445
Rejestracja: pn maja 09, 2005 1:46 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: opole
Kontakt:

Re: zerwane gwinty w głowicy

Post autor: Lui »

Jak wy tam dochodzicie dynamometrem :roll:
Fiat Grande Uno
www.uno-racing.prv.pl
tusiu1988
Zaawansowany użytkownik
Posty: 494
Rejestracja: czw sty 24, 2008 11:52 am
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: Rabka-Zdrój

Re: zerwane gwinty w głowicy

Post autor: tusiu1988 »

Ja zawsze dokręcam na wyczucie, nie ma jak tam przecież dojść kluczem!!!
..UNO TURBO MK1..
PRZEMINELO Z WIATREM
Awatar użytkownika
BARTEKcoupe
Spamer :P
Posty: 793
Rejestracja: pn lis 03, 2008 7:32 pm
Miejscowość: Skarżysko Kamienna
Auto: Inne

Re: zerwane gwinty w głowicy

Post autor: BARTEKcoupe »

turbomaniak pisze:
hz10 pisze:bez nakrętek dedykowanych do wydechu nawet nie podchodź
Nie przesadzaj, nieraz zakladalem zwykle nakretki,lub sruby 8.8 ocynkowane i nigdu nie mialem problemu z odkreceniem, nie ma zasady czy to jest nakretka do wydechu czy zwykla jak ja rdza zezre to swiety nie pomoze.

Simon daj nakretki 8.8 i nic nie ma prawa puscic chyba ze masz za duzo sily lub klucz dynamometryczny ktory nie powinien byc uzywany (czyt. rozkalibrowany) :wink:
chodzi raczej o to aby się nie odkręciły w czasie jazdy niż to czy potem będzie problem z odkręceniem :wink:
Punto GT >1.4 >> 1.4 k14 >>> 1.4 GT20s >>>> 2.0 16vt >>>>> 1.6 GT20s>>>>>>Coupe 20vt
.....psss......pssss.....pssssss :)
wsk
Spamer :P
Posty: 650
Rejestracja: pt gru 14, 2007 12:56 pm
Miejscowość: Jaworzno
Auto: Uno 1.3T

Re: zerwane gwinty w głowicy

Post autor: wsk »

Wlasnie ze jest roznica bo kolektor wydechowy jak sie grzeje do czerwonosci to zawsze ( przynajmniej z mojego doswiadczenia sie odkrecaja) jak jest turbo benzyna to praktycznie zawsze sie odkrecaja, ma na to wplyw temperatura, ja zakladam zawsze nakretki mosiezne albo powlekane mosieznie, albo powlekane miedzia i zawsze sie odkrecaja takie jak dodaja do nowej turbiny i jest git. Nigy mi sie nie odkrecily w czasie jazdy, dokrecam na "oko".
Fiat Uno Turbo 1301 Turbo@150HP 216Nm - zdedchło
Fiat Uno Turbo 1583 Turbo@???HP ???Nm - w trakcie
Lancia Dedra Integrale 2.0 DOHC 8v 4x4 Turbo - sprzedana
Fiat Uno 1372 narazie bez turbo :D - śmigam
Awatar użytkownika
JARO_Cz-wa
Zaawansowany użytkownik
Posty: 343
Rejestracja: pn sie 07, 2006 11:26 am
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: SC

Re: zerwane gwinty w głowicy

Post autor: JARO_Cz-wa »

Do przykręcenia głowiczki możesz użyć nawet najzwyklejszych nakrętek i zwykłych podkładek płaskich.
Natomiast propo nakrętek do przykręcenia kolektorów to stosuje się specjalne nakrętki w które wprasowana jest blaszka zabezpieczająca je przed odkręceniem (do kupienia w ASO za nieduże pieniądze)
Obrazek
simon1989
Spamer :P
Posty: 604
Rejestracja: sob maja 23, 2009 1:54 am
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: Puławy

Re: zerwane gwinty w głowicy

Post autor: simon1989 »

Lui pisze:Jak wy tam dochodzicie dynamometrem :roll:
Ja się mieszcze-nasadka->przedłużka 12cm->klucz
JARO_Cz-wa pisze:Do przykręcenia głowiczki możesz użyć nawet najzwyklejszych nakrętek i zwykłych podkładek płaskich.
Natomiast propo nakrętek do przykręcenia kolektorów to stosuje się specjalne nakrętki w które wprasowana jest blaszka zabezpieczająca je przed odkręceniem (do kupienia w ASO za nieduże pieniądze)
Dzięki.
turbomaniak
Spamer :P
Posty: 997
Rejestracja: sob mar 15, 2008 12:25 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: SZA

Re: zerwane gwinty w głowicy

Post autor: turbomaniak »

Lui pisze:Jak wy tam dochodzicie dynamometrem :roll:

Nie do kolektorow tylko sruby obudowy walka, tylko hz myslal ze biega o szpilki od kolektorow.


Ja tez dokrecam na wyczucie i mam zalozone zwykle nakretki i jakos nie chca sie odkrecic
rożek
Aktywny użytkownik
Posty: 209
Rejestracja: wt lis 21, 2006 3:25 am
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: Poznań

Re: zerwane gwinty w głowicy

Post autor: rożek »

mi w wolnossaku się zwykłe odkręcały - więc odkręciłem od jakiejś astry te takie dziwne co niby 8semka a na klucz 10 z podkładką odrazu, która jest luźna a nie odpada od śruby hehe
Ja tam wole wkręcać sruby ze szrotu niż te marketowe zrobione z serka
ODPOWIEDZ