zerwane gwinty w głowicy
-
- Spamer :P
- Posty: 1445
- Rejestracja: pn maja 09, 2005 1:46 pm
- Auto: Uno 1.3T
- Lokalizacja: opole
- Kontakt:
zerwane gwinty w głowicy
Od walenia wydechem w koleinach i na progach zwalniających powyciągało mi z głowicy szpilki od kolektora wydechowego
jakieś tam resztki gwintu są ale mocno dokręcić się nie da
da się coś zrobić z tym bez jakiś większych ingerencji?
jak pierwszy raz odkręcałem kolektor to jedna szpilka już była urwana i wkręciłem ją na klej wurtha, trzyma się dalej....
ale czy to dobra metoda czy lepiej zrobić inaczej?
jakie znacie sposoby na takie awarie?
jakieś tam resztki gwintu są ale mocno dokręcić się nie da
da się coś zrobić z tym bez jakiś większych ingerencji?
jak pierwszy raz odkręcałem kolektor to jedna szpilka już była urwana i wkręciłem ją na klej wurtha, trzyma się dalej....
ale czy to dobra metoda czy lepiej zrobić inaczej?
jakie znacie sposoby na takie awarie?
Fiat Grande Uno
www.uno-racing.prv.pl
www.uno-racing.prv.pl
- ZibiUT
- "FireStarter"
- Posty: 2098
- Rejestracja: czw gru 02, 2004 3:49 pm
- Miejscowość: Kampinos
- Auto: Uno 1.3T
- Kontakt:
Mi w zakładzie jak robili głowice to gwinty naprawiali czymś takim http://allegro.pl/item224413903_napraw_ ... zy_fv.html
Mysle że warto. Ja dodatkowo wkręcając szpilki w głowicę dałem na nie Loctitea
Mysle że warto. Ja dodatkowo wkręcając szpilki w głowicę dałem na nie Loctitea
http://www.zibisoft.pl - Hamownia podwoziowa - Ożarów Mazowiecki
-
- Spamer :P
- Posty: 604
- Rejestracja: sob maja 23, 2009 1:54 am
- Auto: Uno 1.3T
- Lokalizacja: Puławy
Re: zerwane gwinty w głowicy
Zerwalem gwinty w glowicy(przy momencie 6Nm-sruba krecila sie w kolo(dlatego sprzedaje) i przerobiono je na m10 i na polibudzie zrobili mi cud malina szpilki na nakretki m8, ale nie moge znalezc czarnych nakretek(po azotowaniu, czyli po powierzchniowym zwiekszaniu twardosci), ale mam zwykle.
Chciałbym zapytac czy musza to byc azotowane? Czy w zwyklych nakretkach po dokreceniu momentem 20Nm pourywaja sie gwinty? Jakie dac podkladki?
Chciałbym zapytac czy musza to byc azotowane? Czy w zwyklych nakretkach po dokreceniu momentem 20Nm pourywaja sie gwinty? Jakie dac podkladki?
-
- Spamer :P
- Posty: 968
- Rejestracja: czw lis 30, 2006 9:11 pm
- Auto: Uno 1.3T
- Lokalizacja: Starachowice
Re: zerwane gwinty w głowicy
bez nakrętek dedykowanych do wydechu nawet nie podchodź
-
- Spamer :P
- Posty: 604
- Rejestracja: sob maja 23, 2009 1:54 am
- Auto: Uno 1.3T
- Lokalizacja: Puławy
Re: zerwane gwinty w głowicy
Nie do wydechu, tylko do przykrecenia obudowy walka.
-
- Spamer :P
- Posty: 997
- Rejestracja: sob mar 15, 2008 12:25 pm
- Auto: Uno 1.3T
- Lokalizacja: SZA
Re: zerwane gwinty w głowicy
Nie przesadzaj, nieraz zakladalem zwykle nakretki,lub sruby 8.8 ocynkowane i nigdu nie mialem problemu z odkreceniem, nie ma zasady czy to jest nakretka do wydechu czy zwykla jak ja rdza zezre to swiety nie pomoze.hz10 pisze:bez nakrętek dedykowanych do wydechu nawet nie podchodź
Simon daj nakretki 8.8 i nic nie ma prawa puscic chyba ze masz za duzo sily lub klucz dynamometryczny ktory nie powinien byc uzywany (czyt. rozkalibrowany)

-
- Spamer :P
- Posty: 1445
- Rejestracja: pn maja 09, 2005 1:46 pm
- Auto: Uno 1.3T
- Lokalizacja: opole
- Kontakt:
Re: zerwane gwinty w głowicy
Jak wy tam dochodzicie dynamometrem 

Fiat Grande Uno
www.uno-racing.prv.pl
www.uno-racing.prv.pl
-
- Zaawansowany użytkownik
- Posty: 494
- Rejestracja: czw sty 24, 2008 11:52 am
- Auto: Uno 1.3T
- Lokalizacja: Rabka-Zdrój
Re: zerwane gwinty w głowicy
Ja zawsze dokręcam na wyczucie, nie ma jak tam przecież dojść kluczem!!!
..UNO TURBO MK1..
PRZEMINELO Z WIATREM
PRZEMINELO Z WIATREM
- BARTEKcoupe
- Spamer :P
- Posty: 793
- Rejestracja: pn lis 03, 2008 7:32 pm
- Miejscowość: Skarżysko Kamienna
- Auto: Inne
Re: zerwane gwinty w głowicy
chodzi raczej o to aby się nie odkręciły w czasie jazdy niż to czy potem będzie problem z odkręceniemturbomaniak pisze:Nie przesadzaj, nieraz zakladalem zwykle nakretki,lub sruby 8.8 ocynkowane i nigdu nie mialem problemu z odkreceniem, nie ma zasady czy to jest nakretka do wydechu czy zwykla jak ja rdza zezre to swiety nie pomoze.hz10 pisze:bez nakrętek dedykowanych do wydechu nawet nie podchodź
Simon daj nakretki 8.8 i nic nie ma prawa puscic chyba ze masz za duzo sily lub klucz dynamometryczny ktory nie powinien byc uzywany (czyt. rozkalibrowany)

Punto GT >1.4 >> 1.4 k14 >>> 1.4 GT20s >>>> 2.0 16vt >>>>> 1.6 GT20s>>>>>>Coupe 20vt
.....psss......pssss.....pssssss
.....psss......pssss.....pssssss

Re: zerwane gwinty w głowicy
Wlasnie ze jest roznica bo kolektor wydechowy jak sie grzeje do czerwonosci to zawsze ( przynajmniej z mojego doswiadczenia sie odkrecaja) jak jest turbo benzyna to praktycznie zawsze sie odkrecaja, ma na to wplyw temperatura, ja zakladam zawsze nakretki mosiezne albo powlekane mosieznie, albo powlekane miedzia i zawsze sie odkrecaja takie jak dodaja do nowej turbiny i jest git. Nigy mi sie nie odkrecily w czasie jazdy, dokrecam na "oko".
Fiat Uno Turbo 1301 Turbo@150HP 216Nm - zdedchło
Fiat Uno Turbo 1583 Turbo@???HP ???Nm - w trakcie
Lancia Dedra Integrale 2.0 DOHC 8v 4x4 Turbo - sprzedana
Fiat Uno 1372 narazie bez turbo
- śmigam
Fiat Uno Turbo 1583 Turbo@???HP ???Nm - w trakcie
Lancia Dedra Integrale 2.0 DOHC 8v 4x4 Turbo - sprzedana
Fiat Uno 1372 narazie bez turbo

- JARO_Cz-wa
- Zaawansowany użytkownik
- Posty: 343
- Rejestracja: pn sie 07, 2006 11:26 am
- Auto: Uno 1.3T
- Lokalizacja: SC
Re: zerwane gwinty w głowicy
Do przykręcenia głowiczki możesz użyć nawet najzwyklejszych nakrętek i zwykłych podkładek płaskich.
Natomiast propo nakrętek do przykręcenia kolektorów to stosuje się specjalne nakrętki w które wprasowana jest blaszka zabezpieczająca je przed odkręceniem (do kupienia w ASO za nieduże pieniądze)
Natomiast propo nakrętek do przykręcenia kolektorów to stosuje się specjalne nakrętki w które wprasowana jest blaszka zabezpieczająca je przed odkręceniem (do kupienia w ASO za nieduże pieniądze)
-
- Spamer :P
- Posty: 604
- Rejestracja: sob maja 23, 2009 1:54 am
- Auto: Uno 1.3T
- Lokalizacja: Puławy
Re: zerwane gwinty w głowicy
Ja się mieszcze-nasadka->przedłużka 12cm->kluczLui pisze:Jak wy tam dochodzicie dynamometrem
Dzięki.JARO_Cz-wa pisze:Do przykręcenia głowiczki możesz użyć nawet najzwyklejszych nakrętek i zwykłych podkładek płaskich.
Natomiast propo nakrętek do przykręcenia kolektorów to stosuje się specjalne nakrętki w które wprasowana jest blaszka zabezpieczająca je przed odkręceniem (do kupienia w ASO za nieduże pieniądze)
-
- Spamer :P
- Posty: 997
- Rejestracja: sob mar 15, 2008 12:25 pm
- Auto: Uno 1.3T
- Lokalizacja: SZA
Re: zerwane gwinty w głowicy
Lui pisze:Jak wy tam dochodzicie dynamometrem
Nie do kolektorow tylko sruby obudowy walka, tylko hz myslal ze biega o szpilki od kolektorow.
Ja tez dokrecam na wyczucie i mam zalozone zwykle nakretki i jakos nie chca sie odkrecic
-
- Aktywny użytkownik
- Posty: 209
- Rejestracja: wt lis 21, 2006 3:25 am
- Auto: Uno 1.3T
- Lokalizacja: Poznań
Re: zerwane gwinty w głowicy
mi w wolnossaku się zwykłe odkręcały - więc odkręciłem od jakiejś astry te takie dziwne co niby 8semka a na klucz 10 z podkładką odrazu, która jest luźna a nie odpada od śruby hehe
Ja tam wole wkręcać sruby ze szrotu niż te marketowe zrobione z serka
Ja tam wole wkręcać sruby ze szrotu niż te marketowe zrobione z serka