o co chodzi z tymi tłokami?

turbo, głowica, dolot, układ paliwowy, itp.

Moderatorzy: KYS, ZibiUT

hz10
Spamer :P
Posty: 968
Rejestracja: czw lis 30, 2006 9:11 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: Starachowice

o co chodzi z tymi tłokami?

Post autor: hz10 »

mam pytanie bo spotkałem sie z dwoma rodzajami w gt
1.denko wygląda identycznie jak 1.3
2. denko z wybitymi dużymi kropkami
ktoś wie o co chodzi? czy te tłoki można mieszać zamiennie?
turbomaniak
Spamer :P
Posty: 997
Rejestracja: sob mar 15, 2008 12:25 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: SZA

Re: o co chodzi z tymi tłokami?

Post autor: turbomaniak »

Porownaj wysokosc tlokow od sworznia w gore, od 1.3t sa wyzsze. Druga sprawa to o ze ekolodzy zaczeli mieszac i moze stad ta roznica
Awatar użytkownika
dj_o
Aktywny użytkownik
Posty: 223
Rejestracja: ndz lut 10, 2008 11:21 pm
Miejscowość: Opole
Auto: Punto GT
Lokalizacja: Opole

Re: o co chodzi z tymi tłokami?

Post autor: dj_o »

O to, że po prostu w GT3 (od 97r) masz inny stopień sprężania, bo 9:1, natomiast starsze wersje GT 1 i 2 mają CR taki jak w uno, czyli 7,8:1.
Tak samo głowica GT3 ma inną wysokość niż GT1 i 2 (do 97r).
L'ultima berlinetta Turbo ! - Punto GT Stage IV

ETS Performance - Elektronika Technika Samochody
Przebudowy, chiptuning, strojenie, diagnostyka, autoryzowany montaz DET, EMU
Kanal YT
hz10
Spamer :P
Posty: 968
Rejestracja: czw lis 30, 2006 9:11 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: Starachowice

Re: o co chodzi z tymi tłokami?

Post autor: hz10 »

sęk w tym że oba auta to 94r :? turbomaniak chodzi mi to to że wygląda jak 1.3
Awatar użytkownika
ZibiUT
"FireStarter"
Posty: 2098
Rejestracja: czw gru 02, 2004 3:49 pm
Miejscowość: Kampinos
Auto: Uno 1.3T
Kontakt:

Re: o co chodzi z tymi tłokami?

Post autor: ZibiUT »

hz10 pisze:sęk w tym że oba auta to 94r :? turbomaniak chodzi mi to to że wygląda jak 1.3

Zrób fotki
http://www.zibisoft.pl - Hamownia podwoziowa - Ożarów Mazowiecki
hz10
Spamer :P
Posty: 968
Rejestracja: czw lis 30, 2006 9:11 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: Starachowice

Re: o co chodzi z tymi tłokami?

Post autor: hz10 »

dziś dokonałem kilku pomiarów które jeszcze bardziej namieszały mi w głowie :? otóż tłok po prawej jest niższy o 0.5mm oraz ma głębszą niecke a ma dużo głębsze wgłębienia na zawory :shock:
Załączniki
tłoki punto gt
tłoki punto gt
Awatar użytkownika
JARO_Cz-wa
Zaawansowany użytkownik
Posty: 343
Rejestracja: pn sie 07, 2006 11:26 am
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: SC

Re: o co chodzi z tymi tłokami?

Post autor: JARO_Cz-wa »

W moim gt-ku z 94 roku tłoki są dokładnie takie jak ten po prawej. Może ten drugi silnik był przez kogoś już wcześniej rozbierany i wymieniono tłoki na inne.... :roll:
Obrazek
Awatar użytkownika
ZibiUT
"FireStarter"
Posty: 2098
Rejestracja: czw gru 02, 2004 3:49 pm
Miejscowość: Kampinos
Auto: Uno 1.3T
Kontakt:

Re: o co chodzi z tymi tłokami?

Post autor: ZibiUT »

wg mnie te po lewej to tłoki z UT 1,4 a po prawej PGT

jak masz mozliwość sprawdz oznaczenia silnika
http://www.zibisoft.pl - Hamownia podwoziowa - Ożarów Mazowiecki
uniak 1.4T
Spamer :P
Posty: 522
Rejestracja: pt cze 12, 2009 11:04 am
Miejscowość: Mysłowice
Auto: Punto GT

Re: o co chodzi z tymi tłokami?

Post autor: uniak 1.4T »

w moim 1.4T tłoki sa takie jak ten po prawej, wiec ta opcja odpada
Awatar użytkownika
Ósmy
Użytkownik
Posty: 106
Rejestracja: sob sie 25, 2007 6:43 pm
Miejscowość: BIELSKO-BIAŁA
Auto: Punto GT
Lokalizacja: Bielsko-Biała ZŁ

Re: o co chodzi z tymi tłokami?

Post autor: Ósmy »

Tak wyglądają tłoki na pierwszy szlif do PGT (oryginały 97r.)


Obrazek

A tu galeria:
http://Osmy.fotosik.pl/albumy/330426.html

Identycznie wyglądały stare...


A tutaj juz tłoki wyjęte z silnika z 94r.:

Obrazek

Galeria:
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/93f ... 8788f.html
PUNTO GT 1,4 TURBO
Nie sztuką jest zwrócić na siebie uwagę tonami spojlerów... sztuką jest zrobić to bez nich...
Awatar użytkownika
DeviL
Punto2 killer
Posty: 1332
Rejestracja: śr maja 10, 2006 1:58 pm
Miejscowość: Kraków
Auto: Inne

Re: o co chodzi z tymi tłokami?

Post autor: DeviL »

Niby pgt byly z CR 7.8:1 oraz cos kolo 9:1 , moze stad roznica w tlokach ?
Potrzebujesz części do swojego włocha wal z vin-em na priv-a ;)
Awatar użytkownika
Ósmy
Użytkownik
Posty: 106
Rejestracja: sob sie 25, 2007 6:43 pm
Miejscowość: BIELSKO-BIAŁA
Auto: Punto GT
Lokalizacja: Bielsko-Biała ZŁ

Re: o co chodzi z tymi tłokami?

Post autor: Ósmy »

Aha jeżeli chodzi o głowice to w 94r. był tam jakby rant ilku milimetrowy nad cylidrem... a mialem już 3 głowice z 97r i zadna z nich tego nie ma!!! Czyli różnice prawdopodobnie są od 96roku.
PUNTO GT 1,4 TURBO
Nie sztuką jest zwrócić na siebie uwagę tonami spojlerów... sztuką jest zrobić to bez nich...
Awatar użytkownika
dj_o
Aktywny użytkownik
Posty: 223
Rejestracja: ndz lut 10, 2008 11:21 pm
Miejscowość: Opole
Auto: Punto GT
Lokalizacja: Opole

Re: o co chodzi z tymi tłokami?

Post autor: dj_o »

Dokładnie tak jak piszesz Ósmy, wraz ze wprowadzeniem gamma 97' czyli końcówka 96' zmieniono CR na 9:1 i parę innych szczegółów - na pierwszy rzut oka pod maską widać to po innym umiejscowieniu zawora pow. dodatkowego, bezpośrednio nad przepustnicą. Przede wszystkim głowice GT1 i 2 można rozróżnić od GT3 brakiem owego rantu.
L'ultima berlinetta Turbo ! - Punto GT Stage IV

ETS Performance - Elektronika Technika Samochody
Przebudowy, chiptuning, strojenie, diagnostyka, autoryzowany montaz DET, EMU
Kanal YT
Awatar użytkownika
Ósmy
Użytkownik
Posty: 106
Rejestracja: sob sie 25, 2007 6:43 pm
Miejscowość: BIELSKO-BIAŁA
Auto: Punto GT
Lokalizacja: Bielsko-Biała ZŁ

Re: o co chodzi z tymi tłokami?

Post autor: Ósmy »

dj_o pisze:Dokładnie tak jak piszesz Ósmy, wraz ze wprowadzeniem gamma 97' czyli końcówka 96' zmieniono CR na 9:1 i parę innych szczegółów - na pierwszy rzut oka pod maską widać to po innym umiejscowieniu zawora pow. dodatkowego, bezpośrednio nad przepustnicą. Przede wszystkim głowice GT1 i 2 można rozróżnić od GT3 brakiem owego rantu.
Czyli jeżeli dobrze rozumując, zakładając głowice z GT 1i2 do GT3 zmieniam pojemnosc i stopień sprężania co z tym idzie moge ponieśc doładowanie bez żadnych konsekwecji? :)
PUNTO GT 1,4 TURBO
Nie sztuką jest zwrócić na siebie uwagę tonami spojlerów... sztuką jest zrobić to bez nich...
Awatar użytkownika
DeviL
Punto2 killer
Posty: 1332
Rejestracja: śr maja 10, 2006 1:58 pm
Miejscowość: Kraków
Auto: Inne

Re: o co chodzi z tymi tłokami?

Post autor: DeviL »

Bieresz glowice wlewasz tam wode/olej , odmierzasz ile wyjdzie , do tego ustawiasz tlok w max pozycji wyjscia do bloku/nad blok mierzysz woda/olejem pojemnosc wglebien tloka do jego powierzchni , oraz ile mm wystaje/wchodzi w blok , do tego badasz pojemnosc uszczelki dla 1 otworu (wyliczenie proste na pojemnosc walca) i mozna wyliczyc jaki bedzie CR oraz ile bezpiecznie dmuchac :P
Potrzebujesz części do swojego włocha wal z vin-em na priv-a ;)
ODPOWIEDZ