o co chodzi z tymi tłokami?
-
- Spamer :P
- Posty: 968
- Rejestracja: czw lis 30, 2006 9:11 pm
- Auto: Uno 1.3T
- Lokalizacja: Starachowice
o co chodzi z tymi tłokami?
mam pytanie bo spotkałem sie z dwoma rodzajami w gt
1.denko wygląda identycznie jak 1.3
2. denko z wybitymi dużymi kropkami
ktoś wie o co chodzi? czy te tłoki można mieszać zamiennie?
1.denko wygląda identycznie jak 1.3
2. denko z wybitymi dużymi kropkami
ktoś wie o co chodzi? czy te tłoki można mieszać zamiennie?
-
- Spamer :P
- Posty: 997
- Rejestracja: sob mar 15, 2008 12:25 pm
- Auto: Uno 1.3T
- Lokalizacja: SZA
Re: o co chodzi z tymi tłokami?
Porownaj wysokosc tlokow od sworznia w gore, od 1.3t sa wyzsze. Druga sprawa to o ze ekolodzy zaczeli mieszac i moze stad ta roznica
- dj_o
- Aktywny użytkownik
- Posty: 223
- Rejestracja: ndz lut 10, 2008 11:21 pm
- Miejscowość: Opole
- Auto: Punto GT
- Lokalizacja: Opole
Re: o co chodzi z tymi tłokami?
O to, że po prostu w GT3 (od 97r) masz inny stopień sprężania, bo 9:1, natomiast starsze wersje GT 1 i 2 mają CR taki jak w uno, czyli 7,8:1.
Tak samo głowica GT3 ma inną wysokość niż GT1 i 2 (do 97r).
Tak samo głowica GT3 ma inną wysokość niż GT1 i 2 (do 97r).
L'ultima berlinetta Turbo ! - Punto GT Stage IV
ETS Performance - Elektronika Technika Samochody
Przebudowy, chiptuning, strojenie, diagnostyka, autoryzowany montaz DET, EMU
Kanal YT
ETS Performance - Elektronika Technika Samochody
Przebudowy, chiptuning, strojenie, diagnostyka, autoryzowany montaz DET, EMU
Kanal YT
-
- Spamer :P
- Posty: 968
- Rejestracja: czw lis 30, 2006 9:11 pm
- Auto: Uno 1.3T
- Lokalizacja: Starachowice
Re: o co chodzi z tymi tłokami?
sęk w tym że oba auta to 94r
turbomaniak chodzi mi to to że wygląda jak 1.3

- ZibiUT
- "FireStarter"
- Posty: 2098
- Rejestracja: czw gru 02, 2004 3:49 pm
- Miejscowość: Kampinos
- Auto: Uno 1.3T
- Kontakt:
Re: o co chodzi z tymi tłokami?
hz10 pisze:sęk w tym że oba auta to 94rturbomaniak chodzi mi to to że wygląda jak 1.3
Zrób fotki
http://www.zibisoft.pl - Hamownia podwoziowa - Ożarów Mazowiecki
-
- Spamer :P
- Posty: 968
- Rejestracja: czw lis 30, 2006 9:11 pm
- Auto: Uno 1.3T
- Lokalizacja: Starachowice
Re: o co chodzi z tymi tłokami?
dziś dokonałem kilku pomiarów które jeszcze bardziej namieszały mi w głowie
otóż tłok po prawej jest niższy o 0.5mm oraz ma głębszą niecke a ma dużo głębsze wgłębienia na zawory 


- JARO_Cz-wa
- Zaawansowany użytkownik
- Posty: 343
- Rejestracja: pn sie 07, 2006 11:26 am
- Auto: Uno 1.3T
- Lokalizacja: SC
Re: o co chodzi z tymi tłokami?
W moim gt-ku z 94 roku tłoki są dokładnie takie jak ten po prawej. Może ten drugi silnik był przez kogoś już wcześniej rozbierany i wymieniono tłoki na inne.... 

- ZibiUT
- "FireStarter"
- Posty: 2098
- Rejestracja: czw gru 02, 2004 3:49 pm
- Miejscowość: Kampinos
- Auto: Uno 1.3T
- Kontakt:
Re: o co chodzi z tymi tłokami?
wg mnie te po lewej to tłoki z UT 1,4 a po prawej PGT
jak masz mozliwość sprawdz oznaczenia silnika
jak masz mozliwość sprawdz oznaczenia silnika
http://www.zibisoft.pl - Hamownia podwoziowa - Ożarów Mazowiecki
-
- Spamer :P
- Posty: 522
- Rejestracja: pt cze 12, 2009 11:04 am
- Miejscowość: Mysłowice
- Auto: Punto GT
Re: o co chodzi z tymi tłokami?
w moim 1.4T tłoki sa takie jak ten po prawej, wiec ta opcja odpada
- Ósmy
- Użytkownik
- Posty: 106
- Rejestracja: sob sie 25, 2007 6:43 pm
- Miejscowość: BIELSKO-BIAŁA
- Auto: Punto GT
- Lokalizacja: Bielsko-Biała ZŁ
Re: o co chodzi z tymi tłokami?
Tak wyglądają tłoki na pierwszy szlif do PGT (oryginały 97r.)

A tu galeria:
http://Osmy.fotosik.pl/albumy/330426.html
Identycznie wyglądały stare...
A tutaj juz tłoki wyjęte z silnika z 94r.:

Galeria:
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/93f ... 8788f.html

A tu galeria:
http://Osmy.fotosik.pl/albumy/330426.html
Identycznie wyglądały stare...
A tutaj juz tłoki wyjęte z silnika z 94r.:

Galeria:
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/93f ... 8788f.html
PUNTO GT 1,4 TURBO
Nie sztuką jest zwrócić na siebie uwagę tonami spojlerów... sztuką jest zrobić to bez nich...
Nie sztuką jest zwrócić na siebie uwagę tonami spojlerów... sztuką jest zrobić to bez nich...
- DeviL
- Punto2 killer
- Posty: 1332
- Rejestracja: śr maja 10, 2006 1:58 pm
- Miejscowość: Kraków
- Auto: Inne
Re: o co chodzi z tymi tłokami?
Niby pgt byly z CR 7.8:1 oraz cos kolo 9:1 , moze stad roznica w tlokach ?
Potrzebujesz części do swojego włocha wal z vin-em na priv-a 

- Ósmy
- Użytkownik
- Posty: 106
- Rejestracja: sob sie 25, 2007 6:43 pm
- Miejscowość: BIELSKO-BIAŁA
- Auto: Punto GT
- Lokalizacja: Bielsko-Biała ZŁ
Re: o co chodzi z tymi tłokami?
Aha jeżeli chodzi o głowice to w 94r. był tam jakby rant ilku milimetrowy nad cylidrem... a mialem już 3 głowice z 97r i zadna z nich tego nie ma!!! Czyli różnice prawdopodobnie są od 96roku.
PUNTO GT 1,4 TURBO
Nie sztuką jest zwrócić na siebie uwagę tonami spojlerów... sztuką jest zrobić to bez nich...
Nie sztuką jest zwrócić na siebie uwagę tonami spojlerów... sztuką jest zrobić to bez nich...
- dj_o
- Aktywny użytkownik
- Posty: 223
- Rejestracja: ndz lut 10, 2008 11:21 pm
- Miejscowość: Opole
- Auto: Punto GT
- Lokalizacja: Opole
Re: o co chodzi z tymi tłokami?
Dokładnie tak jak piszesz Ósmy, wraz ze wprowadzeniem gamma 97' czyli końcówka 96' zmieniono CR na 9:1 i parę innych szczegółów - na pierwszy rzut oka pod maską widać to po innym umiejscowieniu zawora pow. dodatkowego, bezpośrednio nad przepustnicą. Przede wszystkim głowice GT1 i 2 można rozróżnić od GT3 brakiem owego rantu.
L'ultima berlinetta Turbo ! - Punto GT Stage IV
ETS Performance - Elektronika Technika Samochody
Przebudowy, chiptuning, strojenie, diagnostyka, autoryzowany montaz DET, EMU
Kanal YT
ETS Performance - Elektronika Technika Samochody
Przebudowy, chiptuning, strojenie, diagnostyka, autoryzowany montaz DET, EMU
Kanal YT
- Ósmy
- Użytkownik
- Posty: 106
- Rejestracja: sob sie 25, 2007 6:43 pm
- Miejscowość: BIELSKO-BIAŁA
- Auto: Punto GT
- Lokalizacja: Bielsko-Biała ZŁ
Re: o co chodzi z tymi tłokami?
Czyli jeżeli dobrze rozumując, zakładając głowice z GT 1i2 do GT3 zmieniam pojemnosc i stopień sprężania co z tym idzie moge ponieśc doładowanie bez żadnych konsekwecji?dj_o pisze:Dokładnie tak jak piszesz Ósmy, wraz ze wprowadzeniem gamma 97' czyli końcówka 96' zmieniono CR na 9:1 i parę innych szczegółów - na pierwszy rzut oka pod maską widać to po innym umiejscowieniu zawora pow. dodatkowego, bezpośrednio nad przepustnicą. Przede wszystkim głowice GT1 i 2 można rozróżnić od GT3 brakiem owego rantu.

PUNTO GT 1,4 TURBO
Nie sztuką jest zwrócić na siebie uwagę tonami spojlerów... sztuką jest zrobić to bez nich...
Nie sztuką jest zwrócić na siebie uwagę tonami spojlerów... sztuką jest zrobić to bez nich...
- DeviL
- Punto2 killer
- Posty: 1332
- Rejestracja: śr maja 10, 2006 1:58 pm
- Miejscowość: Kraków
- Auto: Inne
Re: o co chodzi z tymi tłokami?
Bieresz glowice wlewasz tam wode/olej , odmierzasz ile wyjdzie , do tego ustawiasz tlok w max pozycji wyjscia do bloku/nad blok mierzysz woda/olejem pojemnosc wglebien tloka do jego powierzchni , oraz ile mm wystaje/wchodzi w blok , do tego badasz pojemnosc uszczelki dla 1 otworu (wyliczenie proste na pojemnosc walca) i mozna wyliczyc jaki bedzie CR oraz ile bezpiecznie dmuchac 

Potrzebujesz części do swojego włocha wal z vin-em na priv-a 
