Autodiagnoza

układ elektryczny, układ wtryskowy i zapłonowy, SMT6, ECUMASTER, itp.

Moderatorzy: KYS, ZibiUT

adrian055
Spamer :P
Posty: 504
Rejestracja: czw maja 14, 2009 9:17 am
Miejscowość: Gorlice
Auto: Punto GT

Re: Autodiagnoza

Post autor: adrian055 »

koledzy po podlaczeniu MBC i odlaczeniu EBC pojamiwa mi sie marchewa i kod bledu po autodiagnozie nr. 2134 – Over-boost electrovalve (Pierburg) malfunction – short circuit / open circuit.
mozecie mi powiedziec co zrobic z przewodami od EBC ??gdzie je podlaczyc zeby to dzialalo elegancko i sie marchewa nie swiecila??
hz10
Spamer :P
Posty: 968
Rejestracja: czw lis 30, 2006 9:11 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: Starachowice

Re: Autodiagnoza

Post autor: hz10 »

załóż zawór gdzieś z boku ,podłączony i po kłopocie
Awatar użytkownika
dj_o
Aktywny użytkownik
Posty: 223
Rejestracja: ndz lut 10, 2008 11:21 pm
Miejscowość: Opole
Auto: Punto GT
Lokalizacja: Opole

Re: Autodiagnoza

Post autor: dj_o »

opornik około 24Ohm załatwi sprawę :wink:
L'ultima berlinetta Turbo ! - Punto GT Stage IV

ETS Performance - Elektronika Technika Samochody
Przebudowy, chiptuning, strojenie, diagnostyka, autoryzowany montaz DET, EMU
Kanal YT
adrian055
Spamer :P
Posty: 504
Rejestracja: czw maja 14, 2009 9:17 am
Miejscowość: Gorlice
Auto: Punto GT

Re: Autodiagnoza

Post autor: adrian055 »

hz10 podlaczenie nic nie daje dalej mi swieci , dj_o myslisz ze opornik zalatwi sprawe;>??
Awatar użytkownika
dj_o
Aktywny użytkownik
Posty: 223
Rejestracja: ndz lut 10, 2008 11:21 pm
Miejscowość: Opole
Auto: Punto GT
Lokalizacja: Opole

Re: Autodiagnoza

Post autor: dj_o »

Ja tak mam zrobione. To samo można zrobić z poduszką powietrzną itp. Wszelakie czujniki tego typu są sprawdzane przeważnie po rezystancji i jeśli się zmienia poza jakimś zakresem, to wywala błąd.
L'ultima berlinetta Turbo ! - Punto GT Stage IV

ETS Performance - Elektronika Technika Samochody
Przebudowy, chiptuning, strojenie, diagnostyka, autoryzowany montaz DET, EMU
Kanal YT
adrian055
Spamer :P
Posty: 504
Rejestracja: czw maja 14, 2009 9:17 am
Miejscowość: Gorlice
Auto: Punto GT

Re: Autodiagnoza

Post autor: adrian055 »

ok to zaraz jade kupic i sprawdze co i jak a mozliwe ze przez to ze swieci blad to tez uto nie jedzi najlepiej??
adrian055
Spamer :P
Posty: 504
Rejestracja: czw maja 14, 2009 9:17 am
Miejscowość: Gorlice
Auto: Punto GT

Re: Autodiagnoza

Post autor: adrian055 »

kontrolka nie swieci zobaczymy jak bedzie podczas jazdy:))) dzieki wielkie
adrian055
Spamer :P
Posty: 504
Rejestracja: czw maja 14, 2009 9:17 am
Miejscowość: Gorlice
Auto: Punto GT

Re: Autodiagnoza

Post autor: adrian055 »

dj_o kurcze przy wkrecaniu auta spalił mi sie ten opornik , tzn troche butowalem autem, a pottem wyskocyzl mi nastepny blad sondy lambda, co prawda nie mam jej podlaczonej bo w wydechu nawet nie mam otworu na czujnik sondy nie wiem dlaczego nawet.... i jak sie zaswiecila przy wkrecaniu marchewa jak by punto niechcialo jechac albo za malo paliwa dostawalo albo turbo nie dmuchalo taki mułowaty troche
Awatar użytkownika
dj_o
Aktywny użytkownik
Posty: 223
Rejestracja: ndz lut 10, 2008 11:21 pm
Miejscowość: Opole
Auto: Punto GT
Lokalizacja: Opole

Re: Autodiagnoza

Post autor: dj_o »

W motronicu lambda jest bardzo ważna - podłącz koniecznie, a jeśli chcesz ją wyeliminować, to zmasowanie sondy.
Zapomniałem dopisać, że to musi być opornik większej mocy, bo taki mały się szybko upali pod wpływem prądu, który przez niego płynie.
L'ultima berlinetta Turbo ! - Punto GT Stage IV

ETS Performance - Elektronika Technika Samochody
Przebudowy, chiptuning, strojenie, diagnostyka, autoryzowany montaz DET, EMU
Kanal YT
adrian055
Spamer :P
Posty: 504
Rejestracja: czw maja 14, 2009 9:17 am
Miejscowość: Gorlice
Auto: Punto GT

Re: Autodiagnoza

Post autor: adrian055 »

aha czyli opornik na ile v?? teraz mam na 12v a jak zmasowac sonde;>?? i czy to jc jest bezpieczne;>??
Awatar użytkownika
ZibiUT
"FireStarter"
Posty: 2098
Rejestracja: czw gru 02, 2004 3:49 pm
Miejscowość: Kampinos
Auto: Uno 1.3T
Kontakt:

Re: Autodiagnoza

Post autor: ZibiUT »

Nie ważne na ile V opornik tylko jaką ma moc. Standardowy opornik ma 0,125W. Weź opornik który ma 2W i powinien spokojnie starczyć.
Zmasowanie sondy to znaczy podłaczenie przewodu sygnałowego idącego do komputera do masy samochodu. Komputer myśli że sonda jest uszkodzona i nie kozysta z niej.
http://www.zibisoft.pl - Hamownia podwoziowa - Ożarów Mazowiecki
adrian055
Spamer :P
Posty: 504
Rejestracja: czw maja 14, 2009 9:17 am
Miejscowość: Gorlice
Auto: Punto GT

Re: Autodiagnoza

Post autor: adrian055 »

tyllko ktorego przewodu?? bo dwa sa od grzlki a dwa pozostale od czujnikow. czyli lepiej miec odlaczona czy zmasowana??
Awatar użytkownika
ZibiUT
"FireStarter"
Posty: 2098
Rejestracja: czw gru 02, 2004 3:49 pm
Miejscowość: Kampinos
Auto: Uno 1.3T
Kontakt:

Re: Autodiagnoza

Post autor: ZibiUT »

od grzałki zostaw w spokoju.
Kolejne dwa to jeden masa a drugi sygniał . połacz je i bedzie po sprawie ale najpierw sprawdz czy napewno jeden z nich to masa.
http://www.zibisoft.pl - Hamownia podwoziowa - Ożarów Mazowiecki
adrian055
Spamer :P
Posty: 504
Rejestracja: czw maja 14, 2009 9:17 am
Miejscowość: Gorlice
Auto: Punto GT

Re: Autodiagnoza

Post autor: adrian055 »

sorki ze sie tak pytam ale czy obydwa podlaczyc pod mase czy tylko jeden?? i jak zoabcyzc ktory to masa a ktory to sygnałowy
Awatar użytkownika
ZibiUT
"FireStarter"
Posty: 2098
Rejestracja: czw gru 02, 2004 3:49 pm
Miejscowość: Kampinos
Auto: Uno 1.3T
Kontakt:

Re: Autodiagnoza

Post autor: ZibiUT »

Tak naprawde nie bedzie to miało znaczenia bo je musisz połączyć.
http://www.zibisoft.pl - Hamownia podwoziowa - Ożarów Mazowiecki
ODPOWIEDZ