Większy IC

turbo, głowica, dolot, układ paliwowy, itp.

Moderatorzy: KYS, ZibiUT

Awatar użytkownika
ZibiUT
"FireStarter"
Posty: 2098
Rejestracja: czw gru 02, 2004 3:49 pm
Miejscowość: Kampinos
Auto: Uno 1.3T
Kontakt:

Większy IC

Post autor: ZibiUT »

Powoli przymierzam się do wiekszego IC.
Miejsce gdzie się znajdzie to bedzie przed chłodnicą.
Pytanie jast następujące:
Jakiej średnicy powinny być wlot i wylot z IC?
Tak myślałem aby wylot z IC zrobić taki jak jest wlot w kolektorze ssącym.
Wlot do IC mniej wiecej taki jak idzie ta rurka oryginalna metalowa od turbiny. No i rura idąca do kolektora ssącego była by już z kwasówki.
Jaki wpływ bedzie mieć zwiekszenie układu dolotowego przez wydłużenie rur i zwiekszenie IC. IC był by mniej wiecej rozmiarów 500x300x70

Obrazek
http://www.zibisoft.pl - Hamownia podwoziowa - Ożarów Mazowiecki
ziuzio
Spamer :P
Posty: 1343
Rejestracja: wt gru 07, 2004 9:20 pm
Miejscowość: krakooff
Auto: Uno 1.4T
Lokalizacja: krakooff

Post autor: ziuzio »

Zwiększy Ci sie na pewno turbolag, pamiętam jak w moim sprzęcie byłem zmuszony zamontować IC z 1.3T- doładowanie pojawiało się 400-500 rpm wcześniej i była zdecydowanie lepsza reakcja na gaz przy jeździe w stylu "gaz-hamulec-redukcja-gaz".
Co do średnic to wlot do IC średnica wyjścia z turbiny, wylot z IC średnica przepustnicy.
Polecam: http://www.streetracing.pl/forum/viewto ... ednica+rur
Awatar użytkownika
ZibiUT
"FireStarter"
Posty: 2098
Rejestracja: czw gru 02, 2004 3:49 pm
Miejscowość: Kampinos
Auto: Uno 1.3T
Kontakt:

Post autor: ZibiUT »

Jak jest średnica wyjścia z turbo w 1,3T??
http://www.zibisoft.pl - Hamownia podwoziowa - Ożarów Mazowiecki
ziuzio
Spamer :P
Posty: 1343
Rejestracja: wt gru 07, 2004 9:20 pm
Miejscowość: krakooff
Auto: Uno 1.4T
Lokalizacja: krakooff

Post autor: ziuzio »

Ok. 41mm. A nie lepiej ustawić seryjny IC w miejscu bardziej "przewiewnym"??Głowny problem w UTcie to to że strumień powietrza chłodzi bezpośrednio zaledwie 1/3 powierzchni IC, reszta jest zaledwie "muskana" powietrzem :| .
Awatar użytkownika
ZibiUT
"FireStarter"
Posty: 2098
Rejestracja: czw gru 02, 2004 3:49 pm
Miejscowość: Kampinos
Auto: Uno 1.3T
Kontakt:

Post autor: ZibiUT »

IC który kupiłem ma wymiary rdzenia 42x14x9
Srednice wlot 50 a wylot 55 mm
Umieszcze go pomiędzy tablicą rejestracyjną a atrapą prawdopodobnie przesuwając niżej tablice i docinając zderzak.

IC ten jest 2 razy wiekszy niż w UT. Ma on także czujnik temeratury tylko do czego go można wykożystać.
Jak pewnie widziałeś na forum SR.pl
http://www.streetracing.pl/forum/viewtopic.php?t=24287

Jaka jest średnica przepustnicy?? okoo 50mm??
http://www.zibisoft.pl - Hamownia podwoziowa - Ożarów Mazowiecki
ziuzio
Spamer :P
Posty: 1343
Rejestracja: wt gru 07, 2004 9:20 pm
Miejscowość: krakooff
Auto: Uno 1.4T
Lokalizacja: krakooff

Post autor: ziuzio »

Przepustnica ma ok. 42mm, natomiast średnica rury kolektora ssącego to 61mm, lepiej jak zamontujesz rurę 60.3mm między IC a kolektorem-będzie ładnie się komponować, bo 42mm wyglądałaby "anemicznie".
Widziałem IC :) . Czujnik można wykorzystać albo do włączania natrysku wody na IC albo do mierzenia temperatury(w zależności od działania tego czujnika).
Lui
Spamer :P
Posty: 1445
Rejestracja: pn maja 09, 2005 1:46 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: opole
Kontakt:

Post autor: Lui »

Awatar użytkownika
ZibiUT
"FireStarter"
Posty: 2098
Rejestracja: czw gru 02, 2004 3:49 pm
Miejscowość: Kampinos
Auto: Uno 1.3T
Kontakt:

Post autor: ZibiUT »

Do przerobienia pewnie bedzie jedna z koncówek w tym pierwszym
A w tym drugim to chyba będzie z montażem problem
http://www.zibisoft.pl - Hamownia podwoziowa - Ożarów Mazowiecki
Lui
Spamer :P
Posty: 1445
Rejestracja: pn maja 09, 2005 1:46 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: opole
Kontakt:

Post autor: Lui »

Głównie chodzi mi o wymiary, wiem że jak dam większy IC to zwiększy sie lag ale auto raczej bedzie wykożysytywana albo bardzo spokojnie albo na max... więc chyba nie będzie miało to takiego dużego znaczenia... :roll:
ODPOWIEDZ