Autodiagnoza

układ elektryczny, układ wtryskowy i zapłonowy, SMT6, ECUMASTER, itp.

Moderatorzy: KYS, ZibiUT

Awatar użytkownika
paullo
Użytkownik
Posty: 138
Rejestracja: wt sie 14, 2007 6:09 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: N Y S A

Post autor: paullo »

czyli wystarczy zewrzeć N czyli środkowy z AB na około 5 sekund, tak?
nietrzeba podłańczać pod konpa, tylko na wtyczce diagnostycznej zewrzeć dwa kabeli?
a kiedy kontrolka będzie migać, jak będę zwarte czy po rozłączeniu masy z AB?
Awatar użytkownika
Ósmy
Użytkownik
Posty: 106
Rejestracja: sob sie 25, 2007 6:43 pm
Miejscowość: BIELSKO-BIAŁA
Auto: Punto GT
Lokalizacja: Bielsko-Biała ZŁ

Post autor: Ósmy »

Nie potrzeba nawet drugiej osoby... zwierasz niebiesko biały z czarnym na 5 sekund po czym rozwierasz idziesz do auta i liczysz ilość błyśnięć kontrolki będzie tak długo mrugać błąd dopuki nie wyłączysz stacyjki... To jest banalnie proste tylko po tym opisie tak wygląda... :D Napisz co się wyświetliło ;)
Większość błędów możesz usunąć sam odpinając klemę akumulatora jak to nie pomoże to zewrzyj przewody ze sobą na około 1 min. POZDRO

PS. Myślę że wiesz która to wtyczka bo są dwie takie same jedna jest zaraz koło pompy hamulcowej- to nie ta... .
PUNTO GT 1,4 TURBO
Nie sztuką jest zwrócić na siebie uwagę tonami spojlerów... sztuką jest zrobić to bez nich...
Awatar użytkownika
paullo
Użytkownik
Posty: 138
Rejestracja: wt sie 14, 2007 6:09 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: N Y S A

Post autor: paullo »

a więc dziś sprawdziłem co boli mojego punciaka poprzez autodiagnoze.
wyszedł kod nr 2124 czyli według tabelki błędów czujnik identyfikacji numeru cylindra.
Kto wie gdzie jest ten czujnik i za co on dokładnie odpowiada, tzn. po co ten czujnik identyfikuje cylindry?
jak ktoś wie gdzie on jest to poruszam wtyczką, jak to nie pomoże to będę musiał kupić, może ktoś ma na sprzedaż...
pozdrawiam
Awatar użytkownika
Ósmy
Użytkownik
Posty: 106
Rejestracja: sob sie 25, 2007 6:43 pm
Miejscowość: BIELSKO-BIAŁA
Auto: Punto GT
Lokalizacja: Bielsko-Biała ZŁ

Post autor: Ósmy »

paullo pisze:a więc dziś sprawdziłem co boli mojego punciaka poprzez autodiagnoze.
wyszedł kod nr 2124 czyli według tabelki błędów czujnik identyfikacji numeru cylindra.
Kto wie gdzie jest ten czujnik i za co on dokładnie odpowiada, tzn. po co ten czujnik identyfikuje cylindry?
jak ktoś wie gdzie on jest to poruszam wtyczką, jak to nie pomoże to będę musiał kupić, może ktoś ma na sprzedaż...
pozdrawiam
Więc tak czujnik (inaczej czujnik Halla) znajduje sie koło cewki zapłonowej patrząc na silnik z lewej strony. Takie małe urządzenie z okienkiem na górze i zaznaczoną na nim kreską i strzałka.(Tutaj jest opisane jak go ustawić: http://www.unoturbo.pl/viewtopic.php?t= ... uto+odpala) Hmm a nie robiłeś przypadkiem z rozrządem? Ostatnio też to samo przerabiałem mechanik zakładając nowy rozrząd nie ustawił czujnika Halla.

PS: Masz klimę?
PUNTO GT 1,4 TURBO
Nie sztuką jest zwrócić na siebie uwagę tonami spojlerów... sztuką jest zrobić to bez nich...
Awatar użytkownika
paullo
Użytkownik
Posty: 138
Rejestracja: wt sie 14, 2007 6:09 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: N Y S A

Post autor: paullo »

no właśnie dłubałem przy rozrządzie i musiało się przestawić.
byłem dziś w servisie fiata w nysie ale te dupki nie wiedzą jak go stawić.
prosze, wytłumaczcie dokładnie jak go ustawić.
może ktoś ma w książce opisane jak to ustawiać
na tym kółeczku jest tylko takie wycięcie około 2 cm
pomóżcie
Awatar użytkownika
paullo
Użytkownik
Posty: 138
Rejestracja: wt sie 14, 2007 6:09 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: N Y S A

Post autor: paullo »

żeby tam na tym kółeczku była tylko kreska to bym ją zgrał z kreską na szkiełku i by było ok.
ale tam jest jakieś wycięcie.
Awatar użytkownika
Ósmy
Użytkownik
Posty: 106
Rejestracja: sob sie 25, 2007 6:43 pm
Miejscowość: BIELSKO-BIAŁA
Auto: Punto GT
Lokalizacja: Bielsko-Biała ZŁ

Post autor: Ósmy »

Hmm to nie jest trudne u mnie w ASO też sobie nie poradzili :D Hmm pod tym szkiełkiem ;okienkiem;plastikiem; będziesz miał wycięcie z 1,5cm to tym się ogóle nie sugerujesz na tej blaszce w środku będziesz miał takie nacięcie dosłownie na 1mm. Ustawiasz rozrząd na znaki i ustawiasz ten czujnik tak żeby wycięcie to 1mm pokryło się z tą kreska na okienku. I tyle.

PS:Pytam jeszcze raz masz klimę?
PUNTO GT 1,4 TURBO
Nie sztuką jest zwrócić na siebie uwagę tonami spojlerów... sztuką jest zrobić to bez nich...
skadubek
Zaawansowany użytkownik
Posty: 326
Rejestracja: ndz sty 21, 2007 8:19 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: CK

Post autor: skadubek »

Ja mam klime to może coś pomoge :lol: :lol:
Awatar użytkownika
Ósmy
Użytkownik
Posty: 106
Rejestracja: sob sie 25, 2007 6:43 pm
Miejscowość: BIELSKO-BIAŁA
Auto: Punto GT
Lokalizacja: Bielsko-Biała ZŁ

Post autor: Ósmy »

skadubek pisze:Ja mam klime to może coś pomoge :lol: :lol:
Nie bo jak ma klimę to raczej będzie musiał wyciągać lub chociaż wykręcić kilka śrub od sprężarki, oczywiście pod warunkiem że nie starczy zakresu by ustawić czujnik Halla. :D
PUNTO GT 1,4 TURBO
Nie sztuką jest zwrócić na siebie uwagę tonami spojlerów... sztuką jest zrobić to bez nich...
Awatar użytkownika
paullo
Użytkownik
Posty: 138
Rejestracja: wt sie 14, 2007 6:09 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: N Y S A

Post autor: paullo »

u mnie nie ma klimy.
dzięki Ósmy, będę musiał wykręcić to szkiełko, żeby poszukać tego małego nacięcia bo szybka jest tak brudna, że widać tylko tą szczeline 1,5cm.
dzięki jeszcz raz Ósmy
Awatar użytkownika
Ósmy
Użytkownik
Posty: 106
Rejestracja: sob sie 25, 2007 6:43 pm
Miejscowość: BIELSKO-BIAŁA
Auto: Punto GT
Lokalizacja: Bielsko-Biała ZŁ

Post autor: Ósmy »

U mnie pomogło przetarcie po górze. Ale możesz też odkręcić dwie śrubki takie małe i zdjąć pokrywkę. Hmm to masz ułatwioną sprawę że nie masz klimy :mrgreen: ja niestety musiałem trochę to rozkopać. Pozdro jak masz jeszcze jakieś pytania to pisz może będę mógł jakoś pomóż. :D
PUNTO GT 1,4 TURBO
Nie sztuką jest zwrócić na siebie uwagę tonami spojlerów... sztuką jest zrobić to bez nich...
Awatar użytkownika
kwiatek.pl
Spamer :P
Posty: 676
Rejestracja: wt mar 10, 2009 1:19 pm
Miejscowość: RADOM
Auto: Uno 1.4T

Re:

Post autor: kwiatek.pl »

paullo pisze: byłem dziś w servisie fiata w nysie ale te dupki nie wiedzą jak go stawić.
fajne te serwisy...
fachowcy z prawdziwego zdarzenia :hahaha:
Awatar użytkownika
BARTEKcoupe
Spamer :P
Posty: 793
Rejestracja: pn lis 03, 2008 7:32 pm
Miejscowość: Skarżysko Kamienna
Auto: Inne

Re: autodiagnoza

Post autor: BARTEKcoupe »

Adrian a podpiąłeś już wszystko jak trzeba, bo z tego co pamiętam to miałeś namotane z przewodami od podciśnienia :wink:
Punto GT >1.4 >> 1.4 k14 >>> 1.4 GT20s >>>> 2.0 16vt >>>>> 1.6 GT20s>>>>>>Coupe 20vt
.....psss......pssss.....pssssss :)
adrian055
Spamer :P
Posty: 504
Rejestracja: czw maja 14, 2009 9:17 am
Miejscowość: Gorlice
Auto: Punto GT

Re: autodiagnoza

Post autor: adrian055 »

tak juz opanowalem to ale i tak jest problem bo dmuchawa jest od jakeigos 2litry mitsubishi i mi mowili ze to wysokoobrotowe auta no i dmucha jak dmucha kopa ma tak jak mowilem od 4.5 tys ale przez mbc ładuje juz wczesniej. a problem mam wlasie z ta autodiagnoza bo wyskakuje mi kod bledu2134
adrian055
Spamer :P
Posty: 504
Rejestracja: czw maja 14, 2009 9:17 am
Miejscowość: Gorlice
Auto: Punto GT

Re: Autodiagnoza

Post autor: adrian055 »

jest tu kto:D ma ktos inne kody bledu bo potrzebuje pomocy z kodem o nr.2134
ODPOWIEDZ