[PGT] 1.4 - 1.6

turbo, głowica, dolot, układ paliwowy, itp.

Moderatorzy: KYS, ZibiUT

wsk
Spamer :P
Posty: 650
Rejestracja: pt gru 14, 2007 12:56 pm
Miejscowość: Jaworzno
Auto: Uno 1.3T

Re: [PGT] 1.4 - 1.6

Post autor: wsk »

Wytargam silnik 1.3T do konca bo narazie wycaglem tylko osprzet, blok jeszcze zostal.
A no fakt wogule zapomnialem ze mozna wlac syntetyk przecierz nowy motor :D. I teraz moge lac full syntetyk caly czas ???
Zawsze lalem Valvoline VR1 Racing 10w60 ale to pol syntetyk, teraz by sie przydalo Valvoline 5W50 full syntetyk tak???
A co do docierania pierwsze 1000km zero obciazenia i nie krecic go wysoko( czyli do ilu)? Po przejechaniu 1000km juz bede mogl go zakrecic wysoko(do konca?) ale rownierz bez obciazenia tak? A pozniej z czasem coraz wiecej obciazenia? Na czas docierania te 5000-6000km cisnienie doladowania zero ???

A tak sie prezentuje w domu :D :
Fiat Uno Turbo 1301 Turbo@150HP 216Nm - zdedchło
Fiat Uno Turbo 1583 Turbo@???HP ???Nm - w trakcie
Lancia Dedra Integrale 2.0 DOHC 8v 4x4 Turbo - sprzedana
Fiat Uno 1372 narazie bez turbo :D - śmigam
turbomaniak
Spamer :P
Posty: 997
Rejestracja: sob mar 15, 2008 12:25 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: SZA

Re: [PGT] 1.4 - 1.6

Post autor: turbomaniak »

Nie chce mi sie tego pisac, zadzwonie jutro to wszystko ci wyjasnie :D
wsk
Spamer :P
Posty: 650
Rejestracja: pt gru 14, 2007 12:56 pm
Miejscowość: Jaworzno
Auto: Uno 1.3T

Re: [PGT] 1.4 - 1.6

Post autor: wsk »

OK. :D.
I tak jeszcze na boku co do stopnia sprezania wedlug auto daty ten ma 9,5 , ale jak patrzylem na vw audi to wszystkie turbo maja stopien 9,5 a n/a 11 :D.
Fiat Uno Turbo 1301 Turbo@150HP 216Nm - zdedchło
Fiat Uno Turbo 1583 Turbo@???HP ???Nm - w trakcie
Lancia Dedra Integrale 2.0 DOHC 8v 4x4 Turbo - sprzedana
Fiat Uno 1372 narazie bez turbo :D - śmigam
beza
Aktywny użytkownik
Posty: 198
Rejestracja: ndz sty 11, 2009 8:08 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: Zawiercie

Re: [PGT] 1.4 - 1.6

Post autor: beza »

wsk pisze:- Ile km docierac?
ja jestem zwolennikiem docierania na ostro, bo wg mnie jezeli auto bylo docierane na muła to mułem juz zostanie; przejedz jakies 50km z butem w podlodze i zmien olej- wszystko powinno byc ok, wiem ze wielu z was potepia takie docieranie tym bardziej ze w uno silnik jest obciazony doladowaniem, ale tak samo ostre i tak samo mułowate docieranie moze ewentualnie zrobic gugu silnikowi :wink:

no i jeszcze trza byc odwaznym :P
Awatar użytkownika
Abarth
Spamer :P
Posty: 649
Rejestracja: ndz wrz 21, 2008 6:23 pm
Miejscowość: Zawiercie
Auto: Uno 1.3T

Re: [PGT] 1.4 - 1.6

Post autor: Abarth »

Beza Chyba teraz trochę przesadziłeś z tym docieraniem. . . wrzucę definicję docierania:

Docieranie – proces wzajemnego dopasowania się wszystkich części mechanicznych samochodu na skutek użytkowania. Obróbka pozostawia zawsze minimalne defekty na powierzchniach części. Wzajemny ruch współpracujących powierzchni powoduje ścieranie tych nierówności. W efekcie samochód w pierwszym okresie eksploatacji może mieć gorsze osiągi. Proces docierania jest zależny od technologii produkcji i dlatego w przypadku każdego modelu przebiega odmiennie. Należy w tym względzie przestrzegać zaleceń producenta. Może się okazać konieczna wcześniejsza wymiana niektórych płynów (np. oleju silnikowego), aby usunąć powstające w procesie docierania drobiny, które mogą uszkodzić powierzchnie mechanizmów.

Co zatem będzie z tego silnika Wg Ciebie jak dotrzesz Silnik czy inne elementy ekspolatacyjne na bucie????
...::: Italian Pocket Rocket Fiat Uno Turbo MK1 Project
New Episode 500+ In progress
STAGE II 258Km & 311Nm
https://www.facebook.com/ItalianPocketRocket

Obrazek
Awatar użytkownika
ZibiUT
"FireStarter"
Posty: 2098
Rejestracja: czw gru 02, 2004 3:49 pm
Miejscowość: Kampinos
Auto: Uno 1.3T
Kontakt:

Re: [PGT] 1.4 - 1.6

Post autor: ZibiUT »

Zatem z tego silnika bedzie wieksza max moc ale przy 75% mniejszej żywotności silnika w porównaniu do docierania zalecanego przez producenta.

Takie docieranie stosuje się w silnikach wyczonowych wysilonych maksymalnie.
Fakt jest taki, że przy silnikach wyczonowych nie zwraca się aż tak uwagi na branie oleju bo silnik i tak po 5 tyś km wymienia sie na drugi.

Docieranie delikatne daje najwiekszą żywotność silnika ale nie koniecznie max moc.

Mój był docierany niezbyt delikatnie i jak było widać miał troszke KM.

Ponieważ, upaliłem tłok i 1 cylinder się już nie nadawał do niczego, zmontowałem drugi silnik z częsci które posiadam, wymieniłem pierścienie na nowe i bedę docierał za radą ziuzio nastepująco:

- 200 km na doładowaniu 0,5 bara delikatnie ale na oleju mineralnym
- wymiana oleju na olej docelowy VR1 Racing 5w50 syntetyk i jeszcze 800 km na 0,5 bara ale nie przeginając pały
- po przejechaniu 1000 km 1,3 bara i jedziemy na hamownie zobaczyć co wyszło.

wsk ma silnik nowy i szkoda docierać go szybko.
http://www.zibisoft.pl - Hamownia podwoziowa - Ożarów Mazowiecki
hz10
Spamer :P
Posty: 968
Rejestracja: czw lis 30, 2006 9:11 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: Starachowice

Re: [PGT] 1.4 - 1.6

Post autor: hz10 »

ja tam po wyjeździe z garażu od razu pojechałem na zawody(czytaj pełny ogień) silnik nie bierze oleju ani nic z tych rzeczy , tak samo będe docierał świerzo remontowany silnik w punto :wink:
ciemol
Aktywny użytkownik
Posty: 275
Rejestracja: wt lis 11, 2008 9:37 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: Mysłowice-Wesoła

Re: [PGT] 1.4 - 1.6

Post autor: ciemol »

ja tam bym nie ryzykował, tarcie w takim silniku jest z poczatku kilkakrotnie wieksze, co za tym idzie temperatura, olej sie upala czyt. -> mozna taki silnik zwyczajnie przytrzec, sprawnosc tracimy na własne zyczenie
beza
Aktywny użytkownik
Posty: 198
Rejestracja: ndz sty 11, 2009 8:08 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: Zawiercie

Re: [PGT] 1.4 - 1.6

Post autor: beza »

DjGTExodus pisze:Beza Chyba teraz trochę przesadziłeś z tym docieraniem. . . wrzucę definicję docierania:

Docieranie – proces wzajemnego dopasowania się wszystkich części mechanicznych samochodu na skutek użytkowania. Obróbka pozostawia zawsze minimalne defekty na powierzchniach części. Wzajemny ruch współpracujących powierzchni powoduje ścieranie tych nierówności. W efekcie samochód w pierwszym okresie eksploatacji może mieć gorsze osiągi. Proces docierania jest zależny od technologii produkcji i dlatego w przypadku każdego modelu przebiega odmiennie. Należy w tym względzie przestrzegać zaleceń producenta. Może się okazać konieczna wcześniejsza wymiana niektórych płynów (np. oleju silnikowego), aby usunąć powstające w procesie docierania drobiny, które mogą uszkodzić powierzchnie mechanizmów.

Co zatem będzie z tego silnika Wg Ciebie jak dotrzesz Silnik czy inne elementy ekspolatacyjne na bucie????
nie przesadzilem nic a nic, a z definicji ktora podales nie wynika ze silnik ma byc docierany lagodnie lub ostro.

Polecam lekture tego artykulu:

http://forum.scigacz.pl/post-33245.html&highlight=
hz10
Spamer :P
Posty: 968
Rejestracja: czw lis 30, 2006 9:11 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: Starachowice

Re: [PGT] 1.4 - 1.6

Post autor: hz10 »

wszystkie pojazdy które były moje i je remontowałem zawsze dostawały w kiche od pierwszego odpalenia mimo tego zaden sie nie wysrał a troche ich było
Awatar użytkownika
Tschoob
Zaawansowany użytkownik
Posty: 355
Rejestracja: pt gru 09, 2005 7:28 pm
Miejscowość: Warszawa
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: Warszawa

Re: [PGT] 1.4 - 1.6

Post autor: Tschoob »

a czy GC zaleca jakis konkretny sposob docierania silnikow turbodoladowanych we fiatach ?
Uno 1.3 Turbo seria na miasto :)
Uno 1.4 16V - rally car :)
wsk
Spamer :P
Posty: 650
Rejestracja: pt gru 14, 2007 12:56 pm
Miejscowość: Jaworzno
Auto: Uno 1.3T

Re: [PGT] 1.4 - 1.6

Post autor: wsk »

Hehe no ciekawe kazdy ma odmienne zdanie :D. Ale chyba zrobie to ostrzej ale bez przesady, pojde za radami zibi-ego o oraz hz10 bo wiem ze gadaja madrze w kazdym temacie UT.
Fiat Uno Turbo 1301 Turbo@150HP 216Nm - zdedchło
Fiat Uno Turbo 1583 Turbo@???HP ???Nm - w trakcie
Lancia Dedra Integrale 2.0 DOHC 8v 4x4 Turbo - sprzedana
Fiat Uno 1372 narazie bez turbo :D - śmigam
Lui
Spamer :P
Posty: 1445
Rejestracja: pn maja 09, 2005 1:46 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: opole
Kontakt:

Re: [PGT] 1.4 - 1.6

Post autor: Lui »

Ja tam popyrkałem troche po mieście. Potem dwa KJS na 3/4 gwizdka i można śmigać :)
Fiat Grande Uno
www.uno-racing.prv.pl
tusiu1988
Zaawansowany użytkownik
Posty: 494
Rejestracja: czw sty 24, 2008 11:52 am
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: Rabka-Zdrój

Re: [PGT] 1.4 - 1.6

Post autor: tusiu1988 »

Ja zawsze myślałem że pierwsze 500 kilometrów bardzo delikatnie, drubie 500 coraz bardziej ostro a po 1000km(łącznie) ile fabryka da, ale widze że każdy coś innego woli :lol:
..UNO TURBO MK1..
PRZEMINELO Z WIATREM
Awatar użytkownika
2rotor
Aktywny użytkownik
Posty: 174
Rejestracja: śr paź 10, 2007 1:24 pm
Auto: Uno 1.3T

Re: [PGT] 1.4 - 1.6

Post autor: 2rotor »

Jak auto ma służyć na ulicę a nie do wyścigów to ja bym nie przesadzał z docieraniem na ostro, raczej stopniowo zwiększać obciążenie. Aha i absolutnie nie pozwalać chodzić silnikowi po 1szym odpaleniu na wolnych obrotach na biegu jałowym.
Fiat Marea Weekend SX 1,6 16V
ODPOWIEDZ