[PGT] 1.4 - 1.6

turbo, głowica, dolot, układ paliwowy, itp.

Moderatorzy: KYS, ZibiUT

Awatar użytkownika
BARTEKcoupe
Spamer :P
Posty: 793
Rejestracja: pn lis 03, 2008 7:32 pm
Miejscowość: Skarżysko Kamienna
Auto: Inne

[PGT] 1.4 - 1.6

Post autor: BARTEKcoupe »

Witam
Jaka jest różnica w budowie silnika 1.6 w stosunku do 1.4. Co będzie trzeba zrobić z tym 1.6 aby chodził z turbo. Wystarczy podmianka??? :lol: widziałem ze są gt z silnikiem 1.6 wiec liczę że się dowiem co jest potrzebne aby założyć ten silniczek. Nie jestem za dobry w tych sprawach i liczę na pomoc :P
Punto GT >1.4 >> 1.4 k14 >>> 1.4 GT20s >>>> 2.0 16vt >>>>> 1.6 GT20s>>>>>>Coupe 20vt
.....psss......pssss.....pssssss :)
Awatar użytkownika
ZibiUT
"FireStarter"
Posty: 2098
Rejestracja: czw gru 02, 2004 3:49 pm
Miejscowość: Kampinos
Auto: Uno 1.3T
Kontakt:

Post autor: ZibiUT »

Niestety tylko po niemiecku ale da się to jakoś przetłumaczyć


Frage:

Aus welchen Teilen besteht der 1.6 Turbo - Motor?

Antwort:

-Block und Kopf vom Tipo 1.6 (78 PS), Blocknr. 159 A 3.046
-Kolben müssen abgedreht werden, um Verdichtung zu reduzieren (Tipo 1.6 9,2:1, Uno Turbo 1.4 7,8:1)
-restliche Anbauteile (wie Ansaug- u. Abgaskrümmer, Einspritzung) vom Uno Turbo 1.4
-für das Thermostat muss ein Flansch angefertigt werden
-Öl- und Wasserleitung zum Lader mussen angepasst werden
-zusätzliche Einspritzdüse auf der Ansaugbrücke ab 0,7bar (angesteuert über Schutzschalter)
-grösserer Lader von Novitec (Garret), Ladedruck einstellbar bis max. 1bar
-Sportnockenwelle
-wassergekühlter Ladeluftkühler
http://www.zibisoft.pl - Hamownia podwoziowa - Ożarów Mazowiecki
Awatar użytkownika
BARTEKcoupe
Spamer :P
Posty: 793
Rejestracja: pn lis 03, 2008 7:32 pm
Miejscowość: Skarżysko Kamienna
Auto: Inne

Post autor: BARTEKcoupe »

Szybkie tłumaczenie z neta:

Które części z 1,6 turbo - silników?

Odpowiedź:

Blokowanie i szef Tipo 1,6 (78 KM), Blocknr. 159 jeden 3046
Tłoki do startu muszą być ograniczenie zagęszczanie (1,6 9,2:1 Tipo, Uno Turbo 1,4 7,8:1)
-reszta załączniki (np. wlot i wydechowego, wstrzyknięcia) z Uno Turbo 1.4
-dla termostat muszą być wykonane kołnierza
Olej-ładowarki i wodnej muszą być dostosowane
extra-wtryskiwacz na wlocie-Głowice od 0,7 bar (kontrolowane przez ochronę przełącznik)
większą od ładowarki Novitec (Garret), regulowany zwiększenia max. 1bar
Sport-wałka krzywkowego
Chłodzony wodą intercoolers

tylko że tu jest motor z tipo a ja myślałem że ten z punto podchodzi??
Punto GT >1.4 >> 1.4 k14 >>> 1.4 GT20s >>>> 2.0 16vt >>>>> 1.6 GT20s>>>>>>Coupe 20vt
.....psss......pssss.....pssssss :)
Awatar użytkownika
dj_o
Aktywny użytkownik
Posty: 223
Rejestracja: ndz lut 10, 2008 11:21 pm
Miejscowość: Opole
Auto: Punto GT
Lokalizacja: Opole

Post autor: dj_o »

Może nie jest to zbyt trudne do rozszyfrowania,ale wyjaśniam:

-Blok silnika i głowica pochodzi od tipo 1.6 - nr silnika 156 A 3.046
-tłoki muszą być sfrezowane, zeby zmniejszyć stopień sprężania z 9,2 do 7,8:1
- pozostałe częśći typu kolektor dolotowy i wydechowy, ukł wtryskowy zostaje z UT
-pod termostat trzeba wykonać flanszę
-przewody olejowe i wodne do turbiny trzeba dopasować
-dodatkowy wtryskiwacz w kolektorze dolotowym (od 0,7 bara - ustawiany wyłącznikiem ochronnym)
-większe turbo od Noviteca (garrett) - doładowanie ustawiane do max 1bara
-sportowy wałek rozrządu
-intercooler chłodzony wodą
L'ultima berlinetta Turbo ! - Punto GT Stage IV

ETS Performance - Elektronika Technika Samochody
Przebudowy, chiptuning, strojenie, diagnostyka, autoryzowany montaz DET, EMU
Kanal YT
Awatar użytkownika
BARTEKcoupe
Spamer :P
Posty: 793
Rejestracja: pn lis 03, 2008 7:32 pm
Miejscowość: Skarżysko Kamienna
Auto: Inne

Post autor: BARTEKcoupe »

no to już trochę wyjaśnia :) ja myślałem o silniku z punto 1.6 90hp ale chyba większej różnicy nie powinno być między tym z tipo
Punto GT >1.4 >> 1.4 k14 >>> 1.4 GT20s >>>> 2.0 16vt >>>>> 1.6 GT20s>>>>>>Coupe 20vt
.....psss......pssss.....pssssss :)
Awatar użytkownika
ZibiUT
"FireStarter"
Posty: 2098
Rejestracja: czw gru 02, 2004 3:49 pm
Miejscowość: Kampinos
Auto: Uno 1.3T
Kontakt:

Post autor: ZibiUT »

Trzeba sprawdzić jaki stopień kompresji ma silnik z punot i jakiej wielkosci tłoki. Mozliwe, ze trzeba właśnie zfrezować tłoki.
http://www.zibisoft.pl - Hamownia podwoziowa - Ożarów Mazowiecki
Awatar użytkownika
dj_o
Aktywny użytkownik
Posty: 223
Rejestracja: ndz lut 10, 2008 11:21 pm
Miejscowość: Opole
Auto: Punto GT
Lokalizacja: Opole

Post autor: dj_o »

9,5:1
L'ultima berlinetta Turbo ! - Punto GT Stage IV

ETS Performance - Elektronika Technika Samochody
Przebudowy, chiptuning, strojenie, diagnostyka, autoryzowany montaz DET, EMU
Kanal YT
Awatar użytkownika
BARTEKcoupe
Spamer :P
Posty: 793
Rejestracja: pn lis 03, 2008 7:32 pm
Miejscowość: Skarżysko Kamienna
Auto: Inne

Post autor: BARTEKcoupe »

Czyli będzie trzeba frezować. A jak z wytrzymałością silnika czy jest on tak samo wytrzymały jak ten z 1.4?? Nie sądziłem że będzie to aż tak trudne :/
Punto GT >1.4 >> 1.4 k14 >>> 1.4 GT20s >>>> 2.0 16vt >>>>> 1.6 GT20s>>>>>>Coupe 20vt
.....psss......pssss.....pssssss :)
Awatar użytkownika
dj_o
Aktywny użytkownik
Posty: 223
Rejestracja: ndz lut 10, 2008 11:21 pm
Miejscowość: Opole
Auto: Punto GT
Lokalizacja: Opole

Post autor: dj_o »

Właśnie też swego czasu się zastanawiałem, dlaczego novitec brał akurat 3.046. Bloki sohców są świetne, naprawdę, to co sie da z tego wykrzesać robi wrażenie i myślę, że ci nic nie odpłynie jeśli tylko nie będzie stukowego albo dzikiego afr-u.
L'ultima berlinetta Turbo ! - Punto GT Stage IV

ETS Performance - Elektronika Technika Samochody
Przebudowy, chiptuning, strojenie, diagnostyka, autoryzowany montaz DET, EMU
Kanal YT
Awatar użytkownika
BARTEKcoupe
Spamer :P
Posty: 793
Rejestracja: pn lis 03, 2008 7:32 pm
Miejscowość: Skarżysko Kamienna
Auto: Inne

Post autor: BARTEKcoupe »

Kolektor dolotowy i wydechowy zostaje z 1.4?(pasuje?). A jak jest ze skrzynią zostaje ta sama??
Punto GT >1.4 >> 1.4 k14 >>> 1.4 GT20s >>>> 2.0 16vt >>>>> 1.6 GT20s>>>>>>Coupe 20vt
.....psss......pssss.....pssssss :)
Awatar użytkownika
dj_o
Aktywny użytkownik
Posty: 223
Rejestracja: ndz lut 10, 2008 11:21 pm
Miejscowość: Opole
Auto: Punto GT
Lokalizacja: Opole

Post autor: dj_o »

Novitec zmieniał w PGT i UT tylko blok silnika i głowicę (no i oczywiście frezowanie), a reszta zostawała z UT/PGT.
Kolektory zostają z 1.4T, skrzynie mozna sobie zasadzić dowolną, ale ja polecam tą z PGT :wink:
L'ultima berlinetta Turbo ! - Punto GT Stage IV

ETS Performance - Elektronika Technika Samochody
Przebudowy, chiptuning, strojenie, diagnostyka, autoryzowany montaz DET, EMU
Kanal YT
Awatar użytkownika
2rotor
Aktywny użytkownik
Posty: 174
Rejestracja: śr paź 10, 2007 1:24 pm
Auto: Uno 1.3T

Post autor: 2rotor »

dj_o pisze:9,5:1
A Tipuś, Tempra i reszta 1,6, 1,4 NA mają 9,2:1 i po prostu zakładasz osprzęt z GTka i praktycznie p'n'p jeździsz. Sprawdzone empirycznie, widziałem na własne oczy jak działa, jest baja. Osobiście jeżdżę na głowicy NA i śmiga jak złoto :).
Fiat Marea Weekend SX 1,6 16V
Awatar użytkownika
BARTEKcoupe
Spamer :P
Posty: 793
Rejestracja: pn lis 03, 2008 7:32 pm
Miejscowość: Skarżysko Kamienna
Auto: Inne

Post autor: BARTEKcoupe »

czyli żadne frezowanie nie wchodzi w grę :) a ten dodatkowy wtryskiwacz???
Punto GT >1.4 >> 1.4 k14 >>> 1.4 GT20s >>>> 2.0 16vt >>>>> 1.6 GT20s>>>>>>Coupe 20vt
.....psss......pssss.....pssssss :)
Awatar użytkownika
ZibiUT
"FireStarter"
Posty: 2098
Rejestracja: czw gru 02, 2004 3:49 pm
Miejscowość: Kampinos
Auto: Uno 1.3T
Kontakt:

Post autor: ZibiUT »

Frezowanie i dodatkowy wtryskiwacz jest dlatego ze z tego 1,6 NOVITEC robił 200 KM a tyle nie dasz rady zrobbić na seryjnych wtryskach. Zreszta jest napisane ze wieksze turbo itd.

Przy stopniu sprezania 9,2 mozna smigać na około 0,8 bara i bedzie dobrze ale przy wiekszym doładowaniu moze być juz kiepsko z uszczelką itd.
http://www.zibisoft.pl - Hamownia podwoziowa - Ożarów Mazowiecki
Awatar użytkownika
2rotor
Aktywny użytkownik
Posty: 174
Rejestracja: śr paź 10, 2007 1:24 pm
Auto: Uno 1.3T

Post autor: 2rotor »

Zibi122 pisze:Frezowanie i dodatkowy wtryskiwacz jest dlatego ze z tego 1,6 NOVITEC robił 200 KM a tyle nie dasz rady zrobbić na seryjnych wtryskach. Zreszta jest napisane ze wieksze turbo itd.

Przy stopniu sprezania 9,2 mozna smigać na około 0,8 bara i bedzie dobrze ale przy wiekszym doładowaniu moze być juz kiepsko z uszczelką itd.
Ale po co dodatkowy wtryskiwacz? Nie lepiej wymienić wtryski na odpowiednio większe i wystroić świnką? Na moje na serii sprężarce w Punto przy tym sprężaniu będzie git.
Fiat Marea Weekend SX 1,6 16V
ODPOWIEDZ