Dymi na czarno
Dymi na czarno
Witam
Mam problem jak w temacie, jak sie gniecie to dymi na czarno...przy spokojnej jezdzie jest ok co to moze byc ?? sklad mieszanki ???
Mam problem jak w temacie, jak sie gniecie to dymi na czarno...przy spokojnej jezdzie jest ok co to moze byc ?? sklad mieszanki ???
-
- Spamer :P
- Posty: 1343
- Rejestracja: wt gru 07, 2004 9:20 pm
- Miejscowość: krakooff
- Auto: Uno 1.4T
- Lokalizacja: krakooff
Jeżeli dymi przede wszystkim zaraz po dodaniu gazu to pierścienie, jeżeli zaraz po odjęciu uszczelniacze zaworowe.
Dym ze zbyt bogatej mieszanki jest uzyskiwany przy AFR rzędu 10:1, więc raczej niemożliwe(chociaż kto wie
), jeżeli nie jest bardzo nagrzebane w ECU albo ciagle lejące wtryskiwacze.
Może masz już padniętą turbinę i pluje olejem w wydech, względnie wersja bardziej optymistyczna, masz przytkaną/załamaną odmę-wtedy też dymi przy kręceniu silnika
Dym ze zbyt bogatej mieszanki jest uzyskiwany przy AFR rzędu 10:1, więc raczej niemożliwe(chociaż kto wie

Może masz już padniętą turbinę i pluje olejem w wydech, względnie wersja bardziej optymistyczna, masz przytkaną/załamaną odmę-wtedy też dymi przy kręceniu silnika

- mops
- "Cichociemny"
- Posty: 272
- Rejestracja: czw gru 02, 2004 4:22 pm
- Auto: Uno 1.3T
- Lokalizacja: Wielkopolska / Polska
- Kontakt:
ziuzio pisze:Jeżeli dymi przede wszystkim zaraz po dodaniu gazu to pierścienie, jeżeli zaraz po odjęciu uszczelniacze zaworowe.
Dym ze zbyt bogatej mieszanki jest uzyskiwany przy AFR rzędu 10:1, więc raczej niemożliwe(chociaż kto wie), jeżeli nie jest bardzo nagrzebane w ECU albo ciagle lejące wtryskiwacze.
Może masz już padniętą turbinę i pluje olejem w wydech, względnie wersja bardziej optymistyczna, masz przytkaną/załamaną odmę-wtedy też dymi przy kręceniu silnika
jakby dymila na bialo to spoko (pali olej) ale na czarno to chyba cos nie teges z mieszanka nie ?? (ja tez mam problem czarnego/brunatnego dymu) ;-(
Niemiecki temperament - hiszpańska precyzja 

-
- Spamer :P
- Posty: 1343
- Rejestracja: wt gru 07, 2004 9:20 pm
- Miejscowość: krakooff
- Auto: Uno 1.4T
- Lokalizacja: krakooff
Różnie ludzie interpretują kolorymops pisze: jakby dymila na bialo to spoko (pali olej) ale na czarno to chyba cos nie teges z mieszanka nie ?? (ja tez mam problem czarnego/brunatnego dymu) ;-(

Ale do dymu ze zbyt bogatej mieszanki to musi być naprawdę bogato aby był z tego dym

z tylu samochodu wacha pachnie az milo wachacziuzio pisze:Różnie ludzie interpretują kolorymops pisze: jakby dymila na bialo to spoko (pali olej) ale na czarno to chyba cos nie teges z mieszanka nie ?? (ja tez mam problem czarnego/brunatnego dymu) ;-(więc wymieniłem rzeczy, które przyczyniają się do ciemnych dymów.
Ale do dymu ze zbyt bogatej mieszanki to musi być naprawdę bogato aby był z tego dym.

- mops
- "Cichociemny"
- Posty: 272
- Rejestracja: czw gru 02, 2004 4:22 pm
- Auto: Uno 1.3T
- Lokalizacja: Wielkopolska / Polska
- Kontakt:
heh no niby tak. Przypadek u mnie - jak daje na maxa po gazie w czasie jazdy to z tylu wali ciemny(czarno-brunatny) dymek z wydechu.. Podobnie jak stoi na jalowym i dasz gazu prawie na maksa to po chwili tez zaczyna dymyc. Odpuszczenie gazu i zmniejszenie obrotow/obciazenia niweluje dymek do zera...ziuzio pisze: Różnie ludzie interpretują kolorywięc wymieniłem rzeczy, które przyczyniają się do ciemnych dymów.
Ale do dymu ze zbyt bogatej mieszanki to musi być naprawdę bogato aby był z tego dym.
Niemiecki temperament - hiszpańska precyzja 

-
- Spamer :P
- Posty: 1343
- Rejestracja: wt gru 07, 2004 9:20 pm
- Miejscowość: krakooff
- Auto: Uno 1.4T
- Lokalizacja: krakooff
Jeżeli jest to za bogata mieszanka to tylko sie cieszyc że pod obciążeniem jest na tyle bogatomops pisze: heh no niby tak. Przypadek u mnie - jak daje na maxa po gazie w czasie jazdy to z tylu wali ciemny(czarno-brunatny) dymek z wydechu.. Podobnie jak stoi na jalowym i dasz gazu prawie na maksa to po chwili tez zaczyna dymyc. Odpuszczenie gazu i zmniejszenie obrotow/obciazenia niweluje dymek do zera...

Ale objawy, że przy dodawaniu przydymia wygląda na puszczające pierścienie-wystarczy dwa razy zmierzyć kompresję: raz normalnie, a drugi raz wlać do każdego garka jakąś 50 oleju, przekręcić dwa razy i mierzyć komprechę- jeżeli wyniki różnią się od siebie znacznie to na pewno pierścienie
