
hamulce tyl w gt
-
- Spamer :P
- Posty: 997
- Rejestracja: sob mar 15, 2008 12:25 pm
- Auto: Uno 1.3T
- Lokalizacja: SZA
Musisz wyciagnac seger. Jak ja to rozbieralem wyciagalem seger cienkim srubokretem bo nie mialem takich dlugich kleszczy do segerow. Jak go wyciagniesz to wyskoczy ci sprezyna, pozniej wyciagnij srube (moze ciezko wychodzic) pod sruba bedziesz mial takiego malego bolca ktorego tez musisz wyciagnac i na koncu dzwigienke uruchamijaca reczny. Znajac zycie bedziesz musial powymieniac oringi, potem wymyc nasmarowac i musi latac 

-
- Aktywny użytkownik
- Posty: 269
- Rejestracja: pt lut 08, 2008 3:52 pm
- Miejscowość: Białystok
- Auto: Inne
A co w ogóle jest w takim zestawie naprawczym?Zibi122 pisze:Musicie rozebrac zaciski i wyjac i wyszyścić i nasmarować dzwogienkę. Tam się robi błoto najcześciej i staje wszystko. Zestawy naprawcze można dostać w InterCars.
Mam jeszcze takie pytanie dotyczące tłoczka w tylnych hamulcach: czy powinno dać się go poruszać swobodnie jak się wszystko wyczyści? Bo tuż po zdjęciu tylnych zacisków nawet nie da się w ogóle poruszyć tych tłoczków...
Zastanowiła mnie też jedna rzecz, bo przy korektorach tylnych hamulców mam dwie różne sprężyny, po prawej przy baku jest dłuża i węższa a po lewej krótsza i szersza. Czy nie powinny być przypadkiem takie same?

-
- Spamer :P
- Posty: 997
- Rejestracja: sob mar 15, 2008 12:25 pm
- Auto: Uno 1.3T
- Lokalizacja: SZA
-
- Aktywny użytkownik
- Posty: 269
- Rejestracja: pt lut 08, 2008 3:52 pm
- Miejscowość: Białystok
- Auto: Inne
Rozebrałem jeden zacisk i tłoczek oraz cylinderek wyglądają bardzo dobrze, generalnie nie mam zastrzeżeń, a mimo to w ogóle nie dało się nimi poruszyć (choć i z odkręceniem było trochę kłopotu). Oczywiście mechanizm ręcznego do czyszczenia. Za to w drugim zacisku za nic nie mogę wykręcić tłoczka, a szczerze powiedziawszy to ten tłoczek wygląda nawet lepiej niż pierwszy. Wyszedł już prawie do końca i teraz nie chce się ruszyć w żadną stronę...
Hmmm... a w UT montowali tylko jeden korektor? Ja mam dwa i nic mi nie wiadomo żeby ktoś coś tam kombinował...
W sumie to nie jesteś pierwszą osobą, która się dziwi, że u mnie są dwa 
Hmmm... a w UT montowali tylko jeden korektor? Ja mam dwa i nic mi nie wiadomo żeby ktoś coś tam kombinował...


-
- Spamer :P
- Posty: 997
- Rejestracja: sob mar 15, 2008 12:25 pm
- Auto: Uno 1.3T
- Lokalizacja: SZA
-
- Aktywny użytkownik
- Posty: 269
- Rejestracja: pt lut 08, 2008 3:52 pm
- Miejscowość: Białystok
- Auto: Inne
Tak? A po czym poznałeś, że u mnie jest Antiskid (a w zasadzie to powinien, bo już nie ma)? 
Zastanowiła mnie jeszcze jedna rzecz, bo u mnie w klockach hamulcowych z tyłu też są takie "cypki" jak tu już koledzy wcześniej wspominali. Po co one w ogóle są? Jak ustawi się odpowiednio tłoczek, to da się to tak założyć żeby one pasowały. Tylko że te tłoczki przy wciskaniu hamulca nożnego też się obracają (tak wynikałoby z konstrukcji, poprawcie mnie jeśli się mylę...) i wydaje mi się że te "cypki" przeszkadzałyby we właściwym działaniu hamulca. Co innego ręczny, bo tam tłoczek (chyba) tylko się wysuwa.
Jak już mam rozłożone te hamulce to wypadałoby to zrobić raz a dobrze, co by później już do tego za szybko nie zaglądać...

Zastanowiła mnie jeszcze jedna rzecz, bo u mnie w klockach hamulcowych z tyłu też są takie "cypki" jak tu już koledzy wcześniej wspominali. Po co one w ogóle są? Jak ustawi się odpowiednio tłoczek, to da się to tak założyć żeby one pasowały. Tylko że te tłoczki przy wciskaniu hamulca nożnego też się obracają (tak wynikałoby z konstrukcji, poprawcie mnie jeśli się mylę...) i wydaje mi się że te "cypki" przeszkadzałyby we właściwym działaniu hamulca. Co innego ręczny, bo tam tłoczek (chyba) tylko się wysuwa.
Jak już mam rozłożone te hamulce to wypadałoby to zrobić raz a dobrze, co by później już do tego za szybko nie zaglądać...

-
- Spamer :P
- Posty: 997
- Rejestracja: sob mar 15, 2008 12:25 pm
- Auto: Uno 1.3T
- Lokalizacja: SZA
Poznalem po fotkach w bo antiskid ma dodatkowy waz i zbiornik po prawej stronie samochodu, kazdy kto tego nie ma ma odrazu zobaczy roznice. 
A te wg ciebie "cypki" pomagaja we wlasciwym dzialaniu recznego bo zapobiegaja niepozadanemu obracaniu sie tloczka
Jak sie przyjrzysz mechanizmowi od recznego to zrozumiesz

A te wg ciebie "cypki" pomagaja we wlasciwym dzialaniu recznego bo zapobiegaja niepozadanemu obracaniu sie tloczka

Jak sie przyjrzysz mechanizmowi od recznego to zrozumiesz

-
- Aktywny użytkownik
- Posty: 269
- Rejestracja: pt lut 08, 2008 3:52 pm
- Miejscowość: Białystok
- Auto: Inne
Ja się tak właśnie zastanawiałem od czego jest ta puszka koło filtra powietrza... A może jeszcze wiesz jaką ona tam spełnia rolę? 
Chyba nie do końca zrozumiałeś co mam na myśli. Bo mi nie chodzi o to, że te "cypki" miałyby pomagać w działaniu hamulca ręcznego, bo to przecież bez sensu
Chodziło mi jedynie o to, że podczas działania hamulca zasadniczego jeśli tłoczek wysuwa się i jednocześnie obraca (tego nie jestem pewien, to tylko moja obserwacja samej konstrukcji) to wtedy te "cypki" by blokowały obrót tłoczka. Jeśli jednak on się nie obraca, to problemu nie ma 

Chyba nie do końca zrozumiałeś co mam na myśli. Bo mi nie chodzi o to, że te "cypki" miałyby pomagać w działaniu hamulca ręcznego, bo to przecież bez sensu


-
- Spamer :P
- Posty: 997
- Rejestracja: sob mar 15, 2008 12:25 pm
- Auto: Uno 1.3T
- Lokalizacja: SZA
Te "cypki" graja role i w recznym i w noznym, przynajmniej w UT bo w nowszych brykach juz tego nie stosuja, zrobili to tak na wszelki wypadek
A ta puszka to nic innego jak zbiornik podcisnienia, nie mialem nigdy stycznosci z antiskidem wiec nie powiem Ci jak ten uklad dokladnie dziala, wszystko to co wiem to moje obserwacje

A ta puszka to nic innego jak zbiornik podcisnienia, nie mialem nigdy stycznosci z antiskidem wiec nie powiem Ci jak ten uklad dokladnie dziala, wszystko to co wiem to moje obserwacje
