hamulce tyl w gt

amortyzatory, sprężyny, koła, hamulce, itp.

Moderatorzy: KYS, ZibiUT

mr2j
Użytkownik
Posty: 112
Rejestracja: pn sty 28, 2008 10:02 pm
Miejscowość: Sochaczew
Auto: Punto GT

hamulce tyl w gt

Post autor: mr2j »

Witam
Chcialem dzis wymienic klocki na tylnych heblach w gt a za nic nie moge wcisnac tłoczka, aby powstal luz na wlozenie nowych klockow. Jaki jest na to sposob ??
Awatar użytkownika
DJ
Użytkownik
Posty: 32
Rejestracja: śr mar 28, 2007 8:28 am
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Post autor: DJ »

nie wiem ja jest w punto ale z tyłu tłoczki się wkręca zgodnie ze wskazówkami zegara (czy tłoczek ma nacięcie, rowek przez środek), może niech dopowie coś jeszcze ktoś mądrzejszy w temacie Punto.
i jeżeli tak będzie pamietaj że ten rowek ma po wkręceniu pozostać w pozycji poziomej. ____
UT 1,3 MK II 88` Czy to możliwe :?:

Mobilny ponad przeciętną

http://www.ruffdrivers.pl/forum/viewtopic.php?t=3637

http://www.RuffDrivers.pl
mr2j
Użytkownik
Posty: 112
Rejestracja: pn sty 28, 2008 10:02 pm
Miejscowość: Sochaczew
Auto: Punto GT

Post autor: mr2j »

szkoda ze nie zrobilem fotki ale ma naciecia w ksztalcie 4 trojkatow ktore zbiegaja sie w jedno miejsce nigdy nie bylem dobry w rysowaniu ale to moze cos pomoze ;) zastaniawia mnie jedno jak to mam wkrecic tzn jakim kluczem bo tu zaden nie pasuje; te biale trójkaty wystaja na jakies 3 mm
Załączniki
tloczek.jpg
tloczek.jpg (8.73 KiB) Przejrzano 8663 razy
Awatar użytkownika
JARO_Cz-wa
Zaawansowany użytkownik
Posty: 343
Rejestracja: pn sie 07, 2006 11:26 am
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: SC

Post autor: JARO_Cz-wa »

mr2j pisze:szkoda ze nie zrobilem fotki ale ma naciecia w ksztalcie 4 trojkatow ktore zbiegaja sie w jedno miejsce nigdy nie bylem dobry w rysowaniu ale to moze cos pomoze ;) zastaniawia mnie jedno jak to mam wkrecic tzn jakim kluczem bo tu zaden nie pasuje; te biale trójkaty wystaja na jakies 3 mm
Dokładnie trzeba to wkrecic zgodnie z ruchem wskazówek zegara. Jakby niechciało się schować to odłącz przewód hamulcowy i wtedy próbuj, ewentualnie wykręć całkiem i wtedy wkręcaj. Co do klucza to cos w stylu klucza do odkręcania tarczy w "boschce" tylko troche mniejszy rozstaw. Jak niemasz mozna z kawałka blachy dorobić wyginając odpowednio i wycinając takie 2 pazury :wink:
Awatar użytkownika
MARCIN
Zaawansowany użytkownik
Posty: 342
Rejestracja: czw wrz 06, 2007 9:52 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: KOSZ-LIN

hamulce tyl w gt

Post autor: MARCIN »

witam,wymienialem klocki z tylu W PGT,ale ja prubowalem wkrecic go kluczem tzw. żabą albo morsem,mozesz zrobic tak jak pisali ci wczesniej odlaczyc przewod chamulcowy,ale lepiej juz odkrecic odpowietrznik niz przewod,bo czy przewod czy odpowietrznik to i tak bedziesz musial odkrecic odpowietrznik zeby pozbyc sie powietrza z ukladu. Powodzenia
PUNTO GT 1995r.
AUDI 80 B4 1.9 TDI-90KM-było(miło wspominam)
PASSAT B5 FL 1.9TDI-130KM (angol)
Silnik jest bogiem,prędkośc nałogiem,turbo podstawa,reszta to zabawa!
skadubek
Zaawansowany użytkownik
Posty: 326
Rejestracja: ndz sty 21, 2007 8:19 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: CK

Post autor: skadubek »

A u mnie natomiast tylnie klocki nie biorą całej tarczy :roll: i nie mam ręcznego mimo że linki nowe kupiłem(był, linka strzeliła i jak nową założyłem to juz nie działa :wink: ) aha i zaglądałem wczoraj to nie mam też spręzyn do regulatora ogranicznika hamowania :roll: pewno przerdzewiały :oops: biore się za te hample i jakieś podpowiedzi może :wink:
Awatar użytkownika
2rotor
Aktywny użytkownik
Posty: 174
Rejestracja: śr paź 10, 2007 1:24 pm
Auto: Uno 1.3T

Post autor: 2rotor »

skadubek pisze:A u mnie natomiast tylnie klocki nie biorą całej tarczy :roll: i nie mam ręcznego mimo że linki nowe kupiłem(był, linka strzeliła i jak nową założyłem to juz nie działa :wink: ) aha i zaglądałem wczoraj to nie mam też spręzyn do regulatora ogranicznika hamowania :roll: pewno przerdzewiały :oops: biore się za te hample i jakieś podpowiedzi może :wink:
Miałem to samo, Klocek od strony wewnętrznej nie brał na całej tarczy i ręczny był cieniutki. Okazało się że klocki Mintexa miały takie wystające "cypki" które opierały się o tłoczek ze względu na to ze ma on taki krzyżowaty kształt. Po zeszlifowaniu tego cypka wszystko mineło jak ręką odjał. Sprawdź u siebie.
Fiat Marea Weekend SX 1,6 16V
skadubek
Zaawansowany użytkownik
Posty: 326
Rejestracja: ndz sty 21, 2007 8:19 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: CK

Post autor: skadubek »

Dzięki za info :wink:
Awatar użytkownika
JARO_Cz-wa
Zaawansowany użytkownik
Posty: 343
Rejestracja: pn sie 07, 2006 11:26 am
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: SC

Post autor: JARO_Cz-wa »

2rotor pisze:...Klocek od strony wewnętrznej nie brał na całej tarczy i ręczny był cieniutki. Okazało się że klocki Mintexa miały takie wystające "cypki" które opierały się o tłoczek ze względu na to ze ma on taki krzyżowaty kształt. Po zeszlifowaniu tego cypka wszystko mineło jak ręką odjał. Sprawdź u siebie.
U mnie na jedny kole było identycznie gdy kupiłem auto, niestety ktoś składając to niewiadomo o czym myślał :wink:
Z drugiej strony dla odmiany mam inny tłoczek w który spokojnie ten kołeczek ustalający wchodzi :D
tusiu1988
Zaawansowany użytkownik
Posty: 494
Rejestracja: czw sty 24, 2008 11:52 am
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: Rabka-Zdrój

Post autor: tusiu1988 »

A mi chodzi o ut a mianoiwicie nie mam ręcznego no wogóle :evil: i teraz wystraczy że rozruszam np. kombinerkami uchwyt ten gdzie sie zapina linke czy musze razbierać całe zaciski i problem zniknie
lukasz1t
Aktywny użytkownik
Posty: 269
Rejestracja: pt lut 08, 2008 3:52 pm
Miejscowość: Białystok
Auto: Inne

Post autor: lukasz1t »

Ja mam identyczny problem, że brakuje mi ręcznego. Teraz mam nową linkę, ale jak się okazało to nie przyniosło praktycznie żadnej poprawy. Tam przy zaciskach, jak się czymś posmaruje te obracające się dźwignie (one mają na jednej stronie zaczepione końcówki od linek, a po drugiej są zaczepione takie sprężynki) to jest jakby trochę lepiej, ale to na krótko pomaga (ja to co jakiś czas tam smaruję), bo się dalej zapiekają (nie wspominając, że jeśli już ręczny w ogóle działa, to praktycznie tylko na lewe koło). Ja myślę, że trzeba będzie rozebrać całe te zaciski i zobaczyć co tam się dzieje, bo o ile u mnie to trochę działa, to na dłuższą metę to nie jest zbyt dobry sposób ;)
Awatar użytkownika
ZibiUT
"FireStarter"
Posty: 2098
Rejestracja: czw gru 02, 2004 3:49 pm
Miejscowość: Kampinos
Auto: Uno 1.3T
Kontakt:

Post autor: ZibiUT »

Musicie rozebrac zaciski i wyjac i wyszyścić i nasmarować dzwogienkę. Tam się robi błoto najcześciej i staje wszystko. Zestawy naprawcze można dostać w InterCars.
http://www.zibisoft.pl - Hamownia podwoziowa - Ożarów Mazowiecki
tusiu1988
Zaawansowany użytkownik
Posty: 494
Rejestracja: czw sty 24, 2008 11:52 am
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: Rabka-Zdrój

Post autor: tusiu1988 »

Ja wczaraj wyciągłem zacisk od kirowcy i jak sie okazało za ten uchwyt gdzie linke sie montuje kombinerkami rusze całkiem do przodu i całkiem do tyłu i tłoczek ciutke drgnie i coś szczeli jakby przeskoczyło i nic tłoczek wogóle sie nie wysuwa, do ty6łu jak cofne jest to samo!!! warto jest sie z tym bawić czy lepiej od razu poszukać zacisk?
hz10
Spamer :P
Posty: 968
Rejestracja: czw lis 30, 2006 9:11 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: Starachowice

Post autor: hz10 »

tusiu1988 pisze:Ja wczaraj wyciągłem zacisk od kirowcy i jak sie okazało za ten uchwyt gdzie linke sie montuje kombinerkami rusze całkiem do przodu i całkiem do tyłu i tłoczek ciutke drgnie i coś szczeli jakby przeskoczyło i nic tłoczek wogóle sie nie wysuwa, do ty6łu jak cofne jest to samo!!! warto jest sie z tym bawić czy lepiej od razu poszukać zacisk?
ja od razu wymieniłem bo za tyle co są używane to szkoda sie bawi w naprawe
Awatar użytkownika
ZibiUT
"FireStarter"
Posty: 2098
Rejestracja: czw gru 02, 2004 3:49 pm
Miejscowość: Kampinos
Auto: Uno 1.3T
Kontakt:

Post autor: ZibiUT »

Tylko trzeba znaleść w dobrym stanie
http://www.zibisoft.pl - Hamownia podwoziowa - Ożarów Mazowiecki
ODPOWIEDZ