Witam jak wiecie tymczasowo w moim projekcie znajdować się będzie silnik 1,4 N/A został wycięty katalizator i powędruje przelotowy układ wydechowy wraz z tłumikiem końcowym MUGEN lecz to zdecydowanie mało w związku z czym zwracam się z zapytaniem co mogę zrobić z tą jednostką???? interesuje mnie jaki wałek rozrządu mogę ewentualnie zamiennie zastosować?? ewentualnie koło zamachowe Plan głowicy?? Interesuje mnie również temat przeróbki kolektora i zapodanie gaźników macie ewentualnie jakieś pomysły jednostka wolnossąca wiadomo mniejszy potencjał i trudniej wykrzesać z niej moc ale tymczasowo muszę się zadowolić tym co mam
Nie chce pakować kasy w turbo chce żeby chodził lepiej niż seria bo znając życie będzie mi mało w planach mam oczywiście swap ale to plan na przyszły sezon wiadomo że będzie prawdopodobnie wymagała remontu kapitalnego a i na pewno nie pozostanie seryjny silnik który obecnie posiadam jest pewny i ma oryginalny przebieg 116tys po regularnych wymianach nie katowany więc można delikatnie coś pogrzebać czekam na propozycje
rozczarowalem sie...myslalem ze pakujesz turbo...n/a zeby jezdzilo (szczegolnie 1.4 69 km) to potrzebujesz kolo 3 tysi...szkoda kasy i zachodzi...za 1,5 kupisz slupek 1.4T z pgt a za kolejne 2,5 remont+dodatkowa moc...
jezeli chcesz miec mocne 1.4 n/a to robisz glowice(500+zawory,talerzyki i sprezyny),walek(900),wtryski,dolot i wydech obliczony(2000) i strojenie(1500)....za ta cene zrobisz seria turbo.....
max z 1.4 n/a wyciagnieto 98 km i chlppak osiagnal 17,066 na 1/4 mili...
pzdr
Uno 1.3 Turbo seria na miasto
Uno 1.4 16V - rally car
Ale z tego co ja zrozumiałem to ma być tylko przejściowe...
Wszystko zależy od tego ile masz kasy i czy jesteś w stanie wpakować ją w taki silnik (a jak koledzy mówią to koszt przeróbki nie jest mały). Jak sam widzisz z 1,4 n/a nie wyciągniesz więcej niż nawet ma najsłabszy silnik w UT. Myślę że nie warto zawracać sobie głowy takimi przeróbkami (no chyba że jesteś zdesperowany ) i spokojnie można się "przemęczyć" ze zwykłym 1,4. Przynajmniej w eksploatacji będzie nieco tańszy...
DObrze zrozumiałeś jest to STEGE przejściowy 1,4 N/A szkoda zabawy i pieniążków na przyszły sezon rozejrzę się za Serduszkiem bo remont blacharki pochłonął niebotyczne pieniążki a mam jeszcze parę rzeczy na ten sezon do zrobienia Dzięki za info
Ale w rajdach niestety już nie ta klasa i nawet osiągi UT nic nie dadzą w starciu z subarką :p
Też mam 1,4 i nie zamienię na turbo( chociaż czuję respekt ). Ponadto za mój wydech przelotowy dałem 400 więc nie tak źle :p.
A co do wałka, to z jakich samochodów polecacie? Mogę pakować i chce, bo mam sentyment do mojej maszynki. Pierwszy właściciel i tylko 86kkm
Ortes pisze:Ale w rajdach niestety już nie ta klasa i nawet osiągi UT nic nie dadzą w starciu z subarką :p
Też mam 1,4 i nie zamienię na turbo( chociaż czuję respekt ). Ponadto za mój wydech przelotowy dałem 400 więc nie tak źle :p.
A co do wałka, to z jakich samochodów polecacie? Mogę pakować i chce, bo mam sentyment do mojej maszynki. Pierwszy właściciel i tylko 86kkm
Ogólnie to silnik 1,5 od uno jakoś lepiej wypada przy tym 1.4.... 1,5 miały one lepszy wałek, większe zawory itp.do tego mpi z przepustnicą 55mm, świnia smt6 i już jakoś jedzie