1,4 N/A MODYFIKACJA SILNIKA

turbo, głowica, dolot, układ paliwowy, itp.

Moderatorzy: KYS, ZibiUT

Awatar użytkownika
Abarth
Spamer :P
Posty: 649
Rejestracja: ndz wrz 21, 2008 6:23 pm
Miejscowość: Zawiercie
Auto: Uno 1.3T

1,4 N/A MODYFIKACJA SILNIKA

Post autor: Abarth »

Witam jak wiecie tymczasowo w moim projekcie znajdować się będzie silnik 1,4 N/A został wycięty katalizator i powędruje przelotowy układ wydechowy wraz z tłumikiem końcowym MUGEN lecz to zdecydowanie mało :? w związku z czym zwracam się z zapytaniem co mogę zrobić z tą jednostką???? interesuje mnie jaki wałek rozrządu mogę ewentualnie zamiennie zastosować?? ewentualnie koło zamachowe :?: :?: Plan głowicy?? Interesuje mnie również temat przeróbki kolektora i zapodanie gaźników 8) macie ewentualnie jakieś pomysły :?: :?: jednostka wolnossąca wiadomo mniejszy potencjał i trudniej wykrzesać z niej moc :x :x :x ale tymczasowo muszę się zadowolić tym co mam :roll:

Z góry dziękuje za info :)
...::: Italian Pocket Rocket Fiat Uno Turbo MK1 Project
New Episode 500+ In progress
STAGE II 258Km & 311Nm
https://www.facebook.com/ItalianPocketRocket

Obrazek
Awatar użytkownika
goofer007
Spamer :P
Posty: 722
Rejestracja: czw wrz 11, 2008 8:15 pm
Miejscowość: SZA
Auto: Punto GT

Post autor: goofer007 »

Szkoda ładować kasy w ten silnik, przynajmniej w mojej opinii, lepiej szukac jedynego właściwego motoru :twisted:

Ale jak już chcesz się bawić to można by skołować parę gratów i uturbić dziada na jakieś 0,5 bara co by się za szybko nie rozleciał :lol:
Awatar użytkownika
Abarth
Spamer :P
Posty: 649
Rejestracja: ndz wrz 21, 2008 6:23 pm
Miejscowość: Zawiercie
Auto: Uno 1.3T

Post autor: Abarth »

Nie chce pakować kasy w turbo chce żeby chodził lepiej niż seria bo znając życie będzie mi mało :roll: w planach mam oczywiście swap ale to plan na przyszły sezon wiadomo że będzie prawdopodobnie wymagała remontu kapitalnego a i na pewno nie pozostanie seryjny :P silnik który obecnie posiadam jest pewny i ma oryginalny przebieg 116tys po regularnych wymianach nie katowany :wink: więc można delikatnie coś pogrzebać czekam na propozycje :roll:
...::: Italian Pocket Rocket Fiat Uno Turbo MK1 Project
New Episode 500+ In progress
STAGE II 258Km & 311Nm
https://www.facebook.com/ItalianPocketRocket

Obrazek
Awatar użytkownika
Tschoob
Zaawansowany użytkownik
Posty: 355
Rejestracja: pt gru 09, 2005 7:28 pm
Miejscowość: Warszawa
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Tschoob »

rozczarowalem sie...myslalem ze pakujesz turbo...n/a zeby jezdzilo (szczegolnie 1.4 69 km) to potrzebujesz kolo 3 tysi...szkoda kasy i zachodzi...za 1,5 kupisz slupek 1.4T z pgt a za kolejne 2,5 remont+dodatkowa moc...
jezeli chcesz miec mocne 1.4 n/a to robisz glowice(500+zawory,talerzyki i sprezyny),walek(900),wtryski,dolot i wydech obliczony(2000) i strojenie(1500)....za ta cene zrobisz seria turbo.....
max z 1.4 n/a wyciagnieto 98 km i chlppak osiagnal 17,066 na 1/4 mili...

pzdr
Uno 1.3 Turbo seria na miasto :)
Uno 1.4 16V - rally car :)
Awatar użytkownika
goofer007
Spamer :P
Posty: 722
Rejestracja: czw wrz 11, 2008 8:15 pm
Miejscowość: SZA
Auto: Punto GT

Post autor: goofer007 »

No niestety, bez uturbienia, a najlepiej silnika od UT nic się nie wskóra, za to można wtopić kupę kasy :(

I chyba nikt Ci tu nic innego nie doradzi, bo to forum ut, gdzie na pierwszym miejscu stawiane są osiągi...
lukasz1t
Aktywny użytkownik
Posty: 269
Rejestracja: pt lut 08, 2008 3:52 pm
Miejscowość: Białystok
Auto: Inne

Post autor: lukasz1t »

Ale z tego co ja zrozumiałem to ma być tylko przejściowe...

Wszystko zależy od tego ile masz kasy i czy jesteś w stanie wpakować ją w taki silnik (a jak koledzy mówią to koszt przeróbki nie jest mały). Jak sam widzisz z 1,4 n/a nie wyciągniesz więcej niż nawet ma najsłabszy silnik w UT. Myślę że nie warto zawracać sobie głowy takimi przeróbkami (no chyba że jesteś zdesperowany :P ) i spokojnie można się "przemęczyć" ze zwykłym 1,4. Przynajmniej w eksploatacji będzie nieco tańszy... ;)
Awatar użytkownika
Abarth
Spamer :P
Posty: 649
Rejestracja: ndz wrz 21, 2008 6:23 pm
Miejscowość: Zawiercie
Auto: Uno 1.3T

Post autor: Abarth »

DObrze zrozumiałeś jest to STEGE przejściowy 1,4 N/A szkoda zabawy i pieniążków :roll: na przyszły sezon rozejrzę się za Serduszkiem bo remont blacharki pochłonął niebotyczne pieniążki :? a mam jeszcze parę rzeczy na ten sezon do zrobienia :) Dzięki za info
...::: Italian Pocket Rocket Fiat Uno Turbo MK1 Project
New Episode 500+ In progress
STAGE II 258Km & 311Nm
https://www.facebook.com/ItalianPocketRocket

Obrazek
rożek
Aktywny użytkownik
Posty: 209
Rejestracja: wt lis 21, 2006 3:25 am
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: Poznań

Post autor: rożek »

wsadz gaźnik bo na wtrysku straszna lipa te silniki
Awatar użytkownika
Abarth
Spamer :P
Posty: 649
Rejestracja: ndz wrz 21, 2008 6:23 pm
Miejscowość: Zawiercie
Auto: Uno 1.3T

Post autor: Abarth »

Pomyślimy 8)
...::: Italian Pocket Rocket Fiat Uno Turbo MK1 Project
New Episode 500+ In progress
STAGE II 258Km & 311Nm
https://www.facebook.com/ItalianPocketRocket

Obrazek
Leo
Obserwator
Posty: 2
Rejestracja: wt wrz 26, 2006 6:39 pm
Auto: Uno 1.3T
Kontakt:

Post autor: Leo »

etam, mam 1.4 z głowcą i przepustnicą większą, nie mam prawa narzekać. zrobiło się 94 konie , i to się fajnie odpycha w wysokich obrotach.
Audi 90 quattro 20v - w poszukiwaniu zaginionej mocy 170 KM
Audi COUPE S2 - masakryczny masakrator 330 KM
Fiat Uno - ruda nie oszczędza ale 93 KM jest ;)
Awatar użytkownika
ZibiUT
"FireStarter"
Posty: 2098
Rejestracja: czw gru 02, 2004 3:49 pm
Miejscowość: Kampinos
Auto: Uno 1.3T
Kontakt:

Post autor: ZibiUT »

Tylko koszty jakie były?
Jak zrobi samemu całą obrówkę to bedzie taniej napewno.
http://www.zibisoft.pl - Hamownia podwoziowa - Ożarów Mazowiecki
Awatar użytkownika
kania_
Zaawansowany użytkownik
Posty: 410
Rejestracja: pt wrz 09, 2005 9:41 am
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: KRAKÓW

Post autor: kania_ »

te silniki robi sie naprawde ponad 100KM w N/A ale koszty ida naprawde z tysiace zl

p.s.
jak to ktos kiedys madry powiedzial najprostsza modyfikacja silnika N/A w kierunku mocy to turbo :P
turbomaniak
Spamer :P
Posty: 997
Rejestracja: sob mar 15, 2008 12:25 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: SZA

Post autor: turbomaniak »

Dokladnie tak jak pisze kania, nie warto bawic sie w tuning n/a bo duzo mniejszym kosztem mozna uzyskac duzo lepsze osiagi dzieki turbo :D
Ortes
Użytkownik
Posty: 26
Rejestracja: czw gru 18, 2008 11:47 am
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Ortes »

Ale w rajdach niestety już nie ta klasa i nawet osiągi UT nic nie dadzą w starciu z subarką :p
Też mam 1,4 i nie zamienię na turbo( chociaż czuję respekt ;) ). Ponadto za mój wydech przelotowy dałem 400 więc nie tak źle :p.
A co do wałka, to z jakich samochodów polecacie? Mogę pakować i chce, bo mam sentyment do mojej maszynki. Pierwszy właściciel i tylko 86kkm :D
rożek
Aktywny użytkownik
Posty: 209
Rejestracja: wt lis 21, 2006 3:25 am
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: Poznań

Post autor: rożek »

Ortes pisze:Ale w rajdach niestety już nie ta klasa i nawet osiągi UT nic nie dadzą w starciu z subarką :p
Też mam 1,4 i nie zamienię na turbo( chociaż czuję respekt ;) ). Ponadto za mój wydech przelotowy dałem 400 więc nie tak źle :p.
A co do wałka, to z jakich samochodów polecacie? Mogę pakować i chce, bo mam sentyment do mojej maszynki. Pierwszy właściciel i tylko 86kkm :D
Ogólnie to silnik 1,5 od uno jakoś lepiej wypada przy tym 1.4.... 1,5 miały one lepszy wałek, większe zawory itp.do tego mpi z przepustnicą 55mm, świnia smt6 i już jakoś jedzie
ODPOWIEDZ