Temperatura płynu chłodniczego w PGT...

turbo, głowica, dolot, układ paliwowy, itp.

Moderatorzy: KYS, ZibiUT

Awatar użytkownika
dj_o
Aktywny użytkownik
Posty: 223
Rejestracja: ndz lut 10, 2008 11:21 pm
Miejscowość: Opole
Auto: Punto GT
Lokalizacja: Opole

Temperatura płynu chłodniczego w PGT...

Post autor: dj_o »

Panowie, od pewnego czasu zauważyłem pewien problem z układem chłodniczym.
Wcześniej temperatura zawsze oscylowała w granicach 1/4 skali wskaźnika....
Przy okazji pewnych modów musiałem spuścić płyn chłodniczy, żeby odpiąć węże i znów je założyć. Od tamtego napełnienia zauważyłem niepokojące objawy związane z układem chłodniczym - przy jeździe w trasie temperatura nadal oscyluje w tych samych granicach, jednak kiedy zwalniam lub staję na światłach temperatura dość szybko idzie w górę... po około 8-12min już jest w połowie skali. W tym momencie podwyższają się też obroty na biegu jałowym - najpierw do 900-950. Zdarza się, że przy przekroczeniu połowy skali, obroty przekraczają 1000... To pewnie wiąże się z przepływomierzem, jednak mnie martwi układ chłodzenia...
Oczywiście układ odpowietrzałem, płynu nie ubywa...
Co może być przyczyną takiego, a nie innego zachowania??
Dodam, że wentylator działa jak należy -zarówno 1, jak i 2 bieg - po przekroczeniu około 60% skali...
Mam w zanadrzu termostat, ale czekam na propozycje solucji..
L'ultima berlinetta Turbo ! - Punto GT Stage IV

ETS Performance - Elektronika Technika Samochody
Przebudowy, chiptuning, strojenie, diagnostyka, autoryzowany montaz DET, EMU
Kanal YT
Awatar użytkownika
BARTEKcoupe
Spamer :P
Posty: 793
Rejestracja: pn lis 03, 2008 7:32 pm
Miejscowość: Skarżysko Kamienna
Auto: Inne

Post autor: BARTEKcoupe »

Mi w lato temperatura na mieście dochodziła prawie do czerwonego pola, ale to dlatego że zapominałem wyłączyć klime. Bez klimy jednak też się grzał, tyle że nie w takim stopniu. Obroty może rosną dlatego że wentylator się załącza, a potem jeszcze się podnoszą bo załącza drugi bieg. Taką ma teorie co do obrotów :P
Punto GT >1.4 >> 1.4 k14 >>> 1.4 GT20s >>>> 2.0 16vt >>>>> 1.6 GT20s>>>>>>Coupe 20vt
.....psss......pssss.....pssssss :)
tusiu1988
Zaawansowany użytkownik
Posty: 494
Rejestracja: czw sty 24, 2008 11:52 am
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: Rabka-Zdrój

Post autor: tusiu1988 »

A może poprostu wypłukaj dobrze układ, jak spuszczałeś mogło coś się przytkać w chłodnicy a wiele nie trzeba. Co do obrotów mam identycznie ale w UT nie wiem dlaczego
..UNO TURBO MK1..
PRZEMINELO Z WIATREM
mr2j
Użytkownik
Posty: 112
Rejestracja: pn sty 28, 2008 10:02 pm
Miejscowość: Sochaczew
Auto: Punto GT

Post autor: mr2j »

obroty ida w gore wlasnie przez wenylator,

temp. u mnie w zagrzanym aucie jest w okolicy polowy skali (okolo 2-3 mm od srodka) gdy przejdzie srodek na okolo 3 mm wlacza sie wentylator
z tymi 8-12 min tez tak mam
skadubek
Zaawansowany użytkownik
Posty: 326
Rejestracja: ndz sty 21, 2007 8:19 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: CK

Post autor: skadubek »

U mnie zawsze bylo w polowie to jest normalna temperatura robocza...a latem przy palowaniu lub w korkach do 3/4 dochodzilo :wink:
80quattro
Użytkownik
Posty: 127
Rejestracja: sob kwie 19, 2008 7:14 am
Miejscowość: Ustroń
Auto: Punto GT

Post autor: 80quattro »

U mnie jak jadę to temperatura jest zawsze trochę poniżej połowy wskaźnika . Jak dłużej postoję to dochodzi do połowy . W momencie jak minimalnie przekracza połowę skali to włącza się wentylator i temperatura znowu spada do połowy .
Punto GT
Grande Punto Sport 1.4T
Punto II 1.2
Audi A4 Quattro 1.8T
hz10
Spamer :P
Posty: 968
Rejestracja: czw lis 30, 2006 9:11 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: Starachowice

Post autor: hz10 »

u mnie nie działa 1 stopień i wiatrak załącza sie jak jest 3/4 pola, zmierzyłem termometrem i jest to około 100 stopni
ODPOWIEDZ