Skład mieszanki

turbo, głowica, dolot, układ paliwowy, itp.

Moderatorzy: KYS, ZibiUT

ziuzio
Spamer :P
Posty: 1343
Rejestracja: wt gru 07, 2004 9:20 pm
Miejscowość: krakooff
Auto: Uno 1.4T
Lokalizacja: krakooff

Skład mieszanki

Post autor: ziuzio »

Pewnego dnia coś się stało z moim bolidem-trochę zwolniły mu wolne obroty i w momencie kiedy zaczyna się tworzyć nadciśnienie w dolocie zmienia się dźwięk ze świstu na klekotanie jak Dieslu(nieznaczne,ale dla mnie słyszalne)-jest to zapewne spalanie stukowe, ponieważ AFR spadł w całym zakresie obrotów. Niestety śrubka na przepływce nie zmienia już nic, sprężyna w przepływce odpuszczona na max(puszczenie o kolejny ząb powoduje uchylenie klapki :D ), wtryskiwacze badałem i leją książkową ilość paliwa, podobnie pompa trzyma ciśnienie tak jak trzeba(przy każdej wartości doładowania,czyli regulator ciśnienia też dobry), czujnik położenia przepustnicy też jest dobry, podobnie czujnik temperatury :) .
I jest za ubogo, średnio i przeciętnie w granicach 15:1, oczywiście pchnięcie klapki paluchem daje oczekiwany rezultat-wolne obroty podwyższają się i AFR wędruje w okolice 13.5:1, tyle że sprężyny w przepływce nie da się już popuścić.
Kompresja oczywiście jest w porządku(na razie, bo jak tak dalej pójdzie to już nie będzie :D )

Co mogło się jeszcze popsuć(ECU wydaje się być dobry, bo po założeniu innego, w 100% pewnego, jest to samo)??
Bini0
Aktywny użytkownik
Posty: 218
Rejestracja: czw kwie 21, 2005 7:15 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: Panki, Śląskie, PL
Kontakt:

Re: Skład mieszanki

Post autor: Bini0 »

Lipne paliwo ?
Pozdrawiam - Binio
Obrazek
ziuzio
Spamer :P
Posty: 1343
Rejestracja: wt gru 07, 2004 9:20 pm
Miejscowość: krakooff
Auto: Uno 1.4T
Lokalizacja: krakooff

Post autor: ziuzio »

Hmmm, o tym nie pomyślałem :D . Co prawda zawsze leje Pb98 na Neste i nie było problemów, ale może tym razem była akcja 'wielka dolewka' nie tylko w Pizza Hut :lol: . Jedank jak nie będzie poprawy ponastępnym tankowaniu to i tak lipa dalej :| .
Awatar użytkownika
ZibiUT
"FireStarter"
Posty: 2098
Rejestracja: czw gru 02, 2004 3:49 pm
Miejscowość: Kampinos
Auto: Uno 1.3T
Kontakt:

Post autor: ZibiUT »

Jak mierzyłeś AFR??
http://www.zibisoft.pl - Hamownia podwoziowa - Ożarów Mazowiecki
ziuzio
Spamer :P
Posty: 1343
Rejestracja: wt gru 07, 2004 9:20 pm
Miejscowość: krakooff
Auto: Uno 1.4T
Lokalizacja: krakooff

Post autor: ziuzio »

Z sondy 'lambada' :) . Co prawda wąskopasmowa, ale ogólny pogląd daje, nawet dość dokładny kiedy podłączasz się z miliwoltomierzem.
Awatar użytkownika
ZibiUT
"FireStarter"
Posty: 2098
Rejestracja: czw gru 02, 2004 3:49 pm
Miejscowość: Kampinos
Auto: Uno 1.3T
Kontakt:

Post autor: ZibiUT »

Wiecej info poprosze bo ja elektronik z wykształcenia jest to moze co se zmajstruje. Jakie powiiny być wartości, przy jakiej temp, itd
Moze charakterystykę sondy masz??
http://www.zibisoft.pl - Hamownia podwoziowa - Ożarów Mazowiecki
ziuzio
Spamer :P
Posty: 1343
Rejestracja: wt gru 07, 2004 9:20 pm
Miejscowość: krakooff
Auto: Uno 1.4T
Lokalizacja: krakooff

Post autor: ziuzio »

Tu masz trochę info na ten temat-jest charakterystyka, schemat urządzonka(którego koszt zbudowania wyniósł mnie 13zł :) ) które daje ogólny pogląd na skład mieszanki(miliwoltomierz jest dużo dokładniejszy,bo to urządzonko świeci się co 100mV)->
http://www.fabrio.it/puntogt/index.htm
Bini0
Aktywny użytkownik
Posty: 218
Rejestracja: czw kwie 21, 2005 7:15 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: Panki, Śląskie, PL
Kontakt:

Post autor: Bini0 »

Zrobic afr to nie problem - sam juz kilka takich patentow zrobilem.
Pozdrawiam - Binio
Obrazek
Awatar użytkownika
ZibiUT
"FireStarter"
Posty: 2098
Rejestracja: czw gru 02, 2004 3:49 pm
Miejscowość: Kampinos
Auto: Uno 1.3T
Kontakt:

Post autor: ZibiUT »

No to dawaj tu opis co i jak??
http://www.zibisoft.pl - Hamownia podwoziowa - Ożarów Mazowiecki
ziuzio
Spamer :P
Posty: 1343
Rejestracja: wt gru 07, 2004 9:20 pm
Miejscowość: krakooff
Auto: Uno 1.4T
Lokalizacja: krakooff

Post autor: ziuzio »

Na szczęście to nie paliwo, ale czujnik położenia przepustnicy-działał, ale nie niestety jakoś dziwnie i jak się go mierzyło nie założonego to działał, a po założeniu odwalał kitę i nie działał :lol: . Wszystko wróciło do normy teraz, ale i tak jakoś ubożej,ale to już raczej wina benzynki :| .

Binio, co masz na myśli pisząc 'zrobiłem afr'??masz na myśli wskaźnik??Schemat jest na tamtej stronie... :)
Awatar użytkownika
ZibiUT
"FireStarter"
Posty: 2098
Rejestracja: czw gru 02, 2004 3:49 pm
Miejscowość: Kampinos
Auto: Uno 1.3T
Kontakt:

Post autor: ZibiUT »

A ja moze zrobie taki fajny wskazówkowy :) jak bede miał chwile i pare PLN
http://www.zibisoft.pl - Hamownia podwoziowa - Ożarów Mazowiecki
Awatar użytkownika
apac
Aktywny użytkownik
Posty: 266
Rejestracja: czw gru 09, 2004 6:17 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: Kraków

Post autor: apac »

ziuzio pisze:Tu masz trochę info na ten temat-jest charakterystyka, schemat urządzonka(którego koszt zbudowania wyniósł mnie 13zł :) )
Ja tez takie chce :) Na ledach :) Mozna zlozyc zamowienie? 8)
Bylo UT, jest Bravo GT.
ziuzio
Spamer :P
Posty: 1343
Rejestracja: wt gru 07, 2004 9:20 pm
Miejscowość: krakooff
Auto: Uno 1.4T
Lokalizacja: krakooff

Post autor: ziuzio »

Żaden problem :wink:
Bini0
Aktywny użytkownik
Posty: 218
Rejestracja: czw kwie 21, 2005 7:15 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: Panki, Śląskie, PL
Kontakt:

Post autor: Bini0 »

ziuzio pisze:Żaden problem :wink:
Wlasnie dokladnie taki jak na tym schemacie - na ledach
Pozdrawiam - Binio
Obrazek
Awatar użytkownika
MadMaR
Swistak
Posty: 99
Rejestracja: czw gru 02, 2004 3:08 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: MadMaR »

Pamietajcie, ze wąskopasmowa sonda lambda nie ma charakterystyki liniowej.
ODPOWIEDZ