No więc dalej cuś nie tak i nasz FMIC :))

turbo, głowica, dolot, układ paliwowy, itp.

Moderatorzy: KYS, ZibiUT

leon20vt
Użytkownik
Posty: 75
Rejestracja: czw mar 03, 2005 5:56 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

No więc dalej cuś nie tak i nasz FMIC :))

Post autor: leon20vt »

Na początek coś milszego dla oka , nasz wypasiony FMIC :lol:

Obrazek

A teraz dalsza opowieść o reanimacji Uniaka :

Założyliśmy nowe pierścienie Goetze , tłoki są ok , blok też . Pierścienie rzeczywiście dostały ostro w tyłek . Nowe sportowe kable WN PowerTeca , nowa kopułka i palec co by wyeliminować wadliwe częsci . Wszystko jak ta lala , ciśnienie oleju wyśmienite i teraz tak : zapala prawie ok , i na 4 gary już teraz chodzi a nie jak wtedy na 3 ( komprecha na 2 była 4,5 ) ale :

a)reaguje w zwolnionym tempie na gaz
b)po puszczeniu gazu obroty za wolno spadają
c)sam sobie ustala wolne , raz 3500 , raz spada i gaśnie

Jakiekolwiek regulacje śrubką czy linką nie dają efektu jakiego można sie spodziewać . Odpięcie czujnika położenia przepustnicy bez większych zmian .

To nie jest nic w silniku , jakieś gówno sterujące podciśnieniem albo sam już nie wiem co .

Jakbyście wiedzieli co to to please o jakąś podpowiedź .

Może jednak ten reg ciś paliwa szwankuje sobie ?? Chodzić chodzi ale może nie do końca jest sprawny ??
YAMAHA R1 '05 + mocne autko .
ziuzio
Spamer :P
Posty: 1343
Rejestracja: wt gru 07, 2004 9:20 pm
Miejscowość: krakooff
Auto: Uno 1.4T
Lokalizacja: krakooff

Post autor: ziuzio »

Sprawdź sobie wszystkie cięgna i linki gazu, samą przepustnicę też rozkręć-przeczyść-złóż na dobrym smarze grafitowym.

Co do powolnego wkręcania się sprawdź jeszcze raz ustawienie kółka rozrządu z pasowym.

Wahanie wolnych obrotów-sprawdź zawór powietrza dodatkowego i czujnik temperatury w termostacie(na zimnym silniku 20* ok. 3500ohm, na ciepłym ok. 100ohm mierzone bezpośrednio na pinach czujnikach), a jeżeli używasz stożka to nie zaszkodzi zapewne przepłukać przepływki, możliwe też że ciągnie gdzieś między przepływką a cylidrem lewe powietrze-co może być też równocześnie przyczyną powolnego wkręcania się oraz powolnego schodzenia z obrotów.
marcin77
Spamer :P
Posty: 553
Rejestracja: czw lut 17, 2005 9:48 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: Białystok

Re: No więc dalej cuś nie tak i nasz FMIC :))

Post autor: marcin77 »

[quote="leon20vt"]Na początek coś milszego dla oka , nasz wypasiony FMIC :lol:

Obrazek

dużo roboty jest z zamontowaniem IC takiego :?: , trzeba mocowania i rury dopasować, czy coś jeszcze :?: , w zderzak nie dało się wmontować :?: ,
sorry że marudze :wink:

czekam na wyniki z hamowni po założeniu IC :D
lancia dedra 2.0t
leon20vt
Użytkownik
Posty: 75
Rejestracja: czw mar 03, 2005 5:56 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: leon20vt »

Dzięki za podpowiedź , w tygodniu zaczniemy sprawdzać .

Najgorsze żę po wymianie pierścieni komprecha wacha się między 3.5-5,5 . Załamać się można . Będę musiał jeszcze raz dać głowice do sprawdzenia bo może gnojki coś zesrały no i pobawimy się rozrządem .

Masakra

Co do IC to nasz zderzak był w słabym stanie wiec kupilem zwykly nowy i wmontowaliśmy IC jakoś . Rury trzeba dorabiać oczywiście . Zabawy na ok 2-3h żeby było ładnie , szczelnie i schludnie .
YAMAHA R1 '05 + mocne autko .
ziuzio
Spamer :P
Posty: 1343
Rejestracja: wt gru 07, 2004 9:20 pm
Miejscowość: krakooff
Auto: Uno 1.4T
Lokalizacja: krakooff

Post autor: ziuzio »

leon20vt pisze:
Najgorsze żę po wymianie pierścieni komprecha wacha się między 3.5-5,5 . Załamać się można . Będę musiał jeszcze raz dać głowice do sprawdzenia bo może gnojki coś zesrały no i pobawimy się rozrządem .

.
Niestety zaraz po wrzuceniu świeżych pierścieni komprechy nie będzie-trzeba myknąć z dobre 400km żeby się "dotarły" :wink: .
A swoją drogą to w większości zakładów, zaworów nie dociera się do gniazd, a jak spytałem "czemu??" to gościu na to "nasze narzędzia są tak precyjne że nie trzeba" :lol: , więc w Krakowie trzeba na własną rękę docierać(chociaż znam jeden zakład który dociera i obsługa jest miła i ogólna kultura tam panuje :D )
colin
Użytkownik
Posty: 97
Rejestracja: czw sty 20, 2005 12:58 am

Post autor: colin »

ziuzio pisze:
leon20vt pisze:
Najgorsze żę po wymianie pierścieni komprecha wacha się między 3.5-5,5 . Załamać się można . Będę musiał jeszcze raz dać głowice do sprawdzenia bo może gnojki coś zesrały no i pobawimy się rozrządem .

.
Niestety zaraz po wrzuceniu świeżych pierścieni komprechy nie będzie-trzeba myknąć z dobre 400km żeby się "dotarły" :wink: .
A swoją drogą to w większości zakładów, zaworów nie dociera się do gniazd, a jak spytałem "czemu??" to gościu na to "nasze narzędzia są tak precyjne że nie trzeba" :lol: , więc w Krakowie trzeba na własną rękę docierać(chociaż znam jeden zakład który dociera i obsługa jest miła i ogólna kultura tam panuje :D )
Hehe docieraja i jeszcze nieraz mowia ze jak nam bardzo zalezy to mozemy sie dluzej z tym pobawic :)

Ja bym sprobowal odpiac ten dziwny zaworek do sterowania wolnymi obrotami - raczej na to ustrojstwo wyglada i sprawdzic rozrzad, bo na niedotarte zawory taka komprecha raczej nie wyglada....
leon20vt
Użytkownik
Posty: 75
Rejestracja: czw mar 03, 2005 5:56 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: leon20vt »

Okej , dzięki chłopaki za rady z tym uniakiem :)

Będziemy walczyć choć jesteśmy na etapie dania na mszę :)


Ogólna dygresja : Im więcej nowych częsci tym gorzej chodzi :) , tak to jest jak do 18 letniego Fiata Uno Turbo Internet Explorer wsadza się nowe rzeczy , poprostu brak kompatybilności :) Brak strony do wyświetlenia :)
YAMAHA R1 '05 + mocne autko .
Awatar użytkownika
KYS
' TDI '
Posty: 310
Rejestracja: czw gru 02, 2004 3:50 pm
Miejscowość: Warszawa / Julianów
Auto: Inne
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: KYS »

leon20vt pisze:Ogólna dygresja : Im więcej nowych częsci tym gorzej chodzi :) , tak to jest jak do 18 letniego Fiata Uno Turbo Internet Explorer wsadza się nowe rzeczy , poprostu brak kompatybilności :) Brak strony do wyświetlenia :)
dobrze, że humor nie opuszcza :wink:

tak trzymać :!: :piwo:
leon20vt
Użytkownik
Posty: 75
Rejestracja: czw mar 03, 2005 5:56 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: leon20vt »

Pomaga nam w tym Dog in The Fog ;)
YAMAHA R1 '05 + mocne autko .
leon20vt
Użytkownik
Posty: 75
Rejestracja: czw mar 03, 2005 5:56 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: leon20vt »

Wymieniony kolektor na inny z przepustnicą , przepływka wyczyszczona i dalej bez zmian . Dziś rozrząd i reszta .

A w ramach ciekawostek wykres przed zniszczeniem uniaka ;)

Obrazek
YAMAHA R1 '05 + mocne autko .
Awatar użytkownika
jugo500
Zaawansowany użytkownik
Posty: 304
Rejestracja: śr kwie 27, 2005 9:51 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: Poznań

Post autor: jugo500 »

130 Km i 220 Nm. nieżle ,nieżle jak będziesz mieł chwilkę to daj gdzieś dokładną listę modyfikacji i części których użyłeś :wink:
Obrazek
Awatar użytkownika
MadMaR
Swistak
Posty: 99
Rejestracja: czw gru 02, 2004 3:08 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: MadMaR »

leon20vt pisze:Wymieniony kolektor na inny z przepustnicą , przepływka wyczyszczona i dalej bez zmian . Dziś rozrząd i reszta .

A w ramach ciekawostek wykres przed zniszczeniem uniaka ;)
A dlaczego moc zaczyna tak wczesnie spadac (powyzej 4400rpm)?
ziuzio
Spamer :P
Posty: 1343
Rejestracja: wt gru 07, 2004 9:20 pm
Miejscowość: krakooff
Auto: Uno 1.4T
Lokalizacja: krakooff

Post autor: ziuzio »

Pewnie na doładowaniu 1 bar i powyżej 4500rpm pewnie już tyle nie dmucha :evil:
colin
Użytkownik
Posty: 97
Rejestracja: czw sty 20, 2005 12:58 am

Post autor: colin »

ziuzio pisze:Pewnie na doładowaniu 1 bar i powyżej 4500rpm pewnie już tyle nie dmucha :evil:
Albo cos go dusi albo boli, albo jedno i drugie:P
leon20vt
Użytkownik
Posty: 75
Rejestracja: czw mar 03, 2005 5:56 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: leon20vt »

Nic go nie boli , tylko turbo się przegrzewa . To wszystko było na seryjnych gratkach , szukaliśmy kresu mocy :)

A wracając do naszego Uniaka została chyba jedna rzecz - rozdymało cylindry , bo jeśli ma kompreche 3,5 gdzie jest prosta korba , nowe pierścienie , głowica i reszta ok to zostaje to :)

Ma ktoś może blok na sprzedaż ??? Najlepiej z korbami ??
YAMAHA R1 '05 + mocne autko .
ODPOWIEDZ