Składam silnik i części zostaje :)
-
- Spamer :P
- Posty: 997
- Rejestracja: sob mar 15, 2008 12:25 pm
- Auto: Uno 1.3T
- Lokalizacja: SZA
-
- Spamer :P
- Posty: 1343
- Rejestracja: wt gru 07, 2004 9:20 pm
- Miejscowość: krakooff
- Auto: Uno 1.4T
- Lokalizacja: krakooff
David_KRK pisze:Dzięki wszystkim, to mi już rozjaśniło sytuację.
Ten czujnik powyżej (5) to jest czujnik ciśnienia oleju na kontrolkę, dobrze myślę?
Czytaj ze zrozumieniem, to że (5) to korek spustowy chłodziwa ustalono kilka postów wcześniej, teraz akcja skupia się na dziurce nieco powyżejturbomaniak pisze:W otwor nr 5 wkreca sie korek ktory sluzy do spuszczania plynu chlodniczego z bloku a nie czujnik cisnienia oleju do kontrolki

Ostatnio zmieniony pn sty 26, 2009 12:19 am przez ziuzio, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Spamer :P
- Posty: 997
- Rejestracja: sob mar 15, 2008 12:25 pm
- Auto: Uno 1.3T
- Lokalizacja: SZA
OK, korek i czujnik ciśnienia oleju już na miejscu.
Teraz kolej na drugą stronę silnika...
Mam taką osłonę jak nr 6 na rysunku z epera. Do czego to przykręcić? Najbardziej mi pasuje z jednej strony do śruby łączącej dp z flanszą turbo, ale z drugiej wychodzi że najlepiej byłoby do obudowy pompy wody. Jest tam otwór, ale wtedy ta osłona będzie inaczej ułożona niż na rysunku, no chyba że trzeba ją przesunąć bardziej w kierunku skrzyni niż to się wydaje po tym szkicu.
No i kolejna sprawa to sprzęgło - silnik 1.4t, skrzynia z 1.3 z górnym wybieraniem. Dać kompletne sprzęgło z dociskiem 200mm z 1.4? Przymierzałem tarczę na wieloklin i pasuje, więc chyba będzie OK, nie wiem tylko jak z łożyskiem.
Jakieś opinie na temat sprzęgieł MecArm? Przekopałem Allegro i wygląda że w sensownej cenie byłoby to, albo 4MAX. Luk, Valeo i Sachs to już spory skok ceny.
Teraz kolej na drugą stronę silnika...
Mam taką osłonę jak nr 6 na rysunku z epera. Do czego to przykręcić? Najbardziej mi pasuje z jednej strony do śruby łączącej dp z flanszą turbo, ale z drugiej wychodzi że najlepiej byłoby do obudowy pompy wody. Jest tam otwór, ale wtedy ta osłona będzie inaczej ułożona niż na rysunku, no chyba że trzeba ją przesunąć bardziej w kierunku skrzyni niż to się wydaje po tym szkicu.
No i kolejna sprawa to sprzęgło - silnik 1.4t, skrzynia z 1.3 z górnym wybieraniem. Dać kompletne sprzęgło z dociskiem 200mm z 1.4? Przymierzałem tarczę na wieloklin i pasuje, więc chyba będzie OK, nie wiem tylko jak z łożyskiem.
Jakieś opinie na temat sprzęgieł MecArm? Przekopałem Allegro i wygląda że w sensownej cenie byłoby to, albo 4MAX. Luk, Valeo i Sachs to już spory skok ceny.
- Załączniki
-
- oslona1.JPG (8.52 KiB) Przejrzano 2906 razy
-
- Spamer :P
- Posty: 1343
- Rejestracja: wt gru 07, 2004 9:20 pm
- Miejscowość: krakooff
- Auto: Uno 1.4T
- Lokalizacja: krakooff
Jedna dziura śrubą 2 przykręcana do kolektora ssącego od spodu, druga dziura przykręcana do dmuchawki pod taki króciec wodny.
Daj sprzęgło z 1.4T, masz stare?Może nie jest takie złe, nowe okładziny na tarcze i jeśli słoneczko w docisku git, to można śmiało zakładać.
Wydaj więcej na Valeo, niż potem szukaj rozerwanego docisku 4Maxa czy MecArma i nowej obudowy skrzyni:).
Od biedy do UT1.4 pasuje docisk z tarczą od Poldka, lepiej kupić nawet oryginał polski niż te chińszczyzny-no chyba że planujesz spokojną jazdę po bułki, to wtedy dadzą radę te sprzęgła.
Daj sprzęgło z 1.4T, masz stare?Może nie jest takie złe, nowe okładziny na tarcze i jeśli słoneczko w docisku git, to można śmiało zakładać.
Wydaj więcej na Valeo, niż potem szukaj rozerwanego docisku 4Maxa czy MecArma i nowej obudowy skrzyni:).
Od biedy do UT1.4 pasuje docisk z tarczą od Poldka, lepiej kupić nawet oryginał polski niż te chińszczyzny-no chyba że planujesz spokojną jazdę po bułki, to wtedy dadzą radę te sprzęgła.
No to już wiem czemu nie chciało pasować
Zmieniłem turbo z T2 na IHI VL7 i mocowanie do turbo wychodzi przesunięte o ładnych parę centymetrów.
A co do sprzęgła - mam stare, nawet Valeo jak się okazuje, ale nie mam pojęcia jak ocenić jego stan.
Na oko wygląda dobrze, tarcza cała, wszystkie nity są, spręzyny siedzą na miejscu, pomierzyłem grubość w kilku miejscach i wychodzi 7,8 - 7,9 mm.
Są jakieś wymiary kwalifikujące tarczę do wymiany, albo określające jej stopień zużycia?
Docisk też wizualnie OK, nie ma pęknięć, ani innych uszkodzeń. Wszystkie listki słoneczka sztywne i sprężynujące, nie ma żadnych luzów.
Są jeszcze jakieś metody 'garażowe' żeby to posprawdzać?

A co do sprzęgła - mam stare, nawet Valeo jak się okazuje, ale nie mam pojęcia jak ocenić jego stan.
Na oko wygląda dobrze, tarcza cała, wszystkie nity są, spręzyny siedzą na miejscu, pomierzyłem grubość w kilku miejscach i wychodzi 7,8 - 7,9 mm.
Są jakieś wymiary kwalifikujące tarczę do wymiany, albo określające jej stopień zużycia?
Docisk też wizualnie OK, nie ma pęknięć, ani innych uszkodzeń. Wszystkie listki słoneczka sztywne i sprężynujące, nie ma żadnych luzów.
Są jeszcze jakieś metody 'garażowe' żeby to posprawdzać?
-
- Spamer :P
- Posty: 997
- Rejestracja: sob mar 15, 2008 12:25 pm
- Auto: Uno 1.3T
- Lokalizacja: SZA
Tarcze mozesz ocenic po oleglosci nitow od czesci ciernej, jak masz jakis 1 mm to mozesz smigac smialo, pod wrunkiem ze sprezyny siedza na miejscu i i wieloklin nie lata we wszystkie strony. Docisk musi byc rowny(czesc dociskajaca tarcze) i sloneczko w miejscu styku z lozyskiem oporowym nie moze byc wytarte.