Składam silnik i części zostaje :)

turbo, głowica, dolot, układ paliwowy, itp.

Moderatorzy: KYS, ZibiUT

turbomaniak
Spamer :P
Posty: 997
Rejestracja: sob mar 15, 2008 12:25 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: SZA

Post autor: turbomaniak »

W otwor nr 5 wkreca sie korek ktory sluzy do spuszczania plynu chlodniczego z bloku a nie czujnik cisnienia oleju do kontrolki
ziuzio
Spamer :P
Posty: 1343
Rejestracja: wt gru 07, 2004 9:20 pm
Miejscowość: krakooff
Auto: Uno 1.4T
Lokalizacja: krakooff

Post autor: ziuzio »

David_KRK pisze:Dzięki wszystkim, to mi już rozjaśniło sytuację.
Ten czujnik powyżej (5) to jest czujnik ciśnienia oleju na kontrolkę, dobrze myślę?
turbomaniak pisze:W otwor nr 5 wkreca sie korek ktory sluzy do spuszczania plynu chlodniczego z bloku a nie czujnik cisnienia oleju do kontrolki
Czytaj ze zrozumieniem, to że (5) to korek spustowy chłodziwa ustalono kilka postów wcześniej, teraz akcja skupia się na dziurce nieco powyżej :wink: .
Ostatnio zmieniony pn sty 26, 2009 12:19 am przez ziuzio, łącznie zmieniany 1 raz.
turbomaniak
Spamer :P
Posty: 997
Rejestracja: sob mar 15, 2008 12:25 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: SZA

Post autor: turbomaniak »

Racja, niedoczytalem :wink:
David_KRK
Użytkownik
Posty: 25
Rejestracja: pt sty 19, 2007 7:34 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: KrK

Post autor: David_KRK »

OK, korek i czujnik ciśnienia oleju już na miejscu.
Teraz kolej na drugą stronę silnika...
Mam taką osłonę jak nr 6 na rysunku z epera. Do czego to przykręcić? Najbardziej mi pasuje z jednej strony do śruby łączącej dp z flanszą turbo, ale z drugiej wychodzi że najlepiej byłoby do obudowy pompy wody. Jest tam otwór, ale wtedy ta osłona będzie inaczej ułożona niż na rysunku, no chyba że trzeba ją przesunąć bardziej w kierunku skrzyni niż to się wydaje po tym szkicu.

No i kolejna sprawa to sprzęgło - silnik 1.4t, skrzynia z 1.3 z górnym wybieraniem. Dać kompletne sprzęgło z dociskiem 200mm z 1.4? Przymierzałem tarczę na wieloklin i pasuje, więc chyba będzie OK, nie wiem tylko jak z łożyskiem.
Jakieś opinie na temat sprzęgieł MecArm? Przekopałem Allegro i wygląda że w sensownej cenie byłoby to, albo 4MAX. Luk, Valeo i Sachs to już spory skok ceny.
Załączniki
oslona1.JPG
oslona1.JPG (8.52 KiB) Przejrzano 2904 razy
ciemol
Aktywny użytkownik
Posty: 275
Rejestracja: wt lis 11, 2008 9:37 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: Mysłowice-Wesoła

Post autor: ciemol »

nie pamietam zeby cos takiego było przy obudowie pompy wody w 1.4
ziuzio
Spamer :P
Posty: 1343
Rejestracja: wt gru 07, 2004 9:20 pm
Miejscowość: krakooff
Auto: Uno 1.4T
Lokalizacja: krakooff

Post autor: ziuzio »

Jedna dziura śrubą 2 przykręcana do kolektora ssącego od spodu, druga dziura przykręcana do dmuchawki pod taki króciec wodny.
Daj sprzęgło z 1.4T, masz stare?Może nie jest takie złe, nowe okładziny na tarcze i jeśli słoneczko w docisku git, to można śmiało zakładać.
Wydaj więcej na Valeo, niż potem szukaj rozerwanego docisku 4Maxa czy MecArma i nowej obudowy skrzyni:).
Od biedy do UT1.4 pasuje docisk z tarczą od Poldka, lepiej kupić nawet oryginał polski niż te chińszczyzny-no chyba że planujesz spokojną jazdę po bułki, to wtedy dadzą radę te sprzęgła.
David_KRK
Użytkownik
Posty: 25
Rejestracja: pt sty 19, 2007 7:34 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: KrK

Post autor: David_KRK »

No to już wiem czemu nie chciało pasować :) Zmieniłem turbo z T2 na IHI VL7 i mocowanie do turbo wychodzi przesunięte o ładnych parę centymetrów.

A co do sprzęgła - mam stare, nawet Valeo jak się okazuje, ale nie mam pojęcia jak ocenić jego stan.
Na oko wygląda dobrze, tarcza cała, wszystkie nity są, spręzyny siedzą na miejscu, pomierzyłem grubość w kilku miejscach i wychodzi 7,8 - 7,9 mm.
Są jakieś wymiary kwalifikujące tarczę do wymiany, albo określające jej stopień zużycia?
Docisk też wizualnie OK, nie ma pęknięć, ani innych uszkodzeń. Wszystkie listki słoneczka sztywne i sprężynujące, nie ma żadnych luzów.
Są jeszcze jakieś metody 'garażowe' żeby to posprawdzać?
turbomaniak
Spamer :P
Posty: 997
Rejestracja: sob mar 15, 2008 12:25 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: SZA

Post autor: turbomaniak »

Tarcze mozesz ocenic po oleglosci nitow od czesci ciernej, jak masz jakis 1 mm to mozesz smigac smialo, pod wrunkiem ze sprezyny siedza na miejscu i i wieloklin nie lata we wszystkie strony. Docisk musi byc rowny(czesc dociskajaca tarcze) i sloneczko w miejscu styku z lozyskiem oporowym nie moze byc wytarte.
ODPOWIEDZ