Składam silnik i części zostaje :)
Składam silnik i części zostaje :)
Tak jak w temacie - kończę składać 1.4T, ale coś mi części zostaje. Składam wg Haynes'a , a i tak pewnie będę pytał o różne drobiazgi.
Na początek jakaś mała osłona (fotka w załączniku) - gdzie to powinno siedzieć?
Na początek jakaś mała osłona (fotka w załączniku) - gdzie to powinno siedzieć?
- ZibiUT
- "FireStarter"
- Posty: 2098
- Rejestracja: czw gru 02, 2004 3:49 pm
- Miejscowość: Kampinos
- Auto: Uno 1.3T
- Kontakt:
to jest osłona koła zamachowego przykrecana do skrzyni. Jak przykrecisz skrzynie do bloku to ją potem musisz przykreci.
http://www.zibisoft.pl - Hamownia podwoziowa - Ożarów Mazowiecki
No i kolejne pytania:
1. Czy między kolektorem a sprężarką powinna być jakaś uszczelka, czy tylko skręcić ile się da? Jak w przypadku połączenia sprężarka - dp?
2. Mam turbinkę IHI i dp od garetta - nie pasuje 1 otwór. Skręcić na 3 śrubach i będzie działało, czy szukać innego dp?
3. Zawór powietrza dodatkowego powinien być przykręcony do głowicy, obok świecy 4tego cylindra? Tak mi pasuje, ale nie jestem pewny na 100%
4. W obudowie wałka rozrządu znalazłem 4 otwory, naprzeciwko korka wlewu oleju. Jeden jest zaślepiony, w 3 pozostałych jest gwint, tak jakby coś tam było przykręcane od strony wtryskiwaczy (okolice pierwszego wtryskiwacza i regulatora ciśnienia paliwa). Co tam powinno być?
5. Co powinno siedzieć w bloku poniżej czujnika ciśnienia oleju (tego na kontrolkę). Wygląda jak miejsce na korek do usuwania chłodziwa z bloku... Ale śruba która mi została i tam w miarę pasuje nie ma gwintu na całej długości i się cała nie wkręca. Coś musiałem pomieszać, tylko nie wiem co.
1. Czy między kolektorem a sprężarką powinna być jakaś uszczelka, czy tylko skręcić ile się da? Jak w przypadku połączenia sprężarka - dp?
2. Mam turbinkę IHI i dp od garetta - nie pasuje 1 otwór. Skręcić na 3 śrubach i będzie działało, czy szukać innego dp?
3. Zawór powietrza dodatkowego powinien być przykręcony do głowicy, obok świecy 4tego cylindra? Tak mi pasuje, ale nie jestem pewny na 100%
4. W obudowie wałka rozrządu znalazłem 4 otwory, naprzeciwko korka wlewu oleju. Jeden jest zaślepiony, w 3 pozostałych jest gwint, tak jakby coś tam było przykręcane od strony wtryskiwaczy (okolice pierwszego wtryskiwacza i regulatora ciśnienia paliwa). Co tam powinno być?
5. Co powinno siedzieć w bloku poniżej czujnika ciśnienia oleju (tego na kontrolkę). Wygląda jak miejsce na korek do usuwania chłodziwa z bloku... Ale śruba która mi została i tam w miarę pasuje nie ma gwintu na całej długości i się cała nie wkręca. Coś musiałem pomieszać, tylko nie wiem co.
- Ósmy
- Użytkownik
- Posty: 106
- Rejestracja: sob sie 25, 2007 6:43 pm
- Miejscowość: BIELSKO-BIAŁA
- Auto: Punto GT
- Lokalizacja: Bielsko-Biała ZŁ
AD.
3 i 4. zawór dodatkowego powietrza przykrecasz w te 3 otwory ktore masz na pokrywie rozrzadu z prawej strony od przeplywki.
5. Tam jest króciec ktory doprowadza wode(plyn) do chlodzenia turbiny.
3 i 4. zawór dodatkowego powietrza przykrecasz w te 3 otwory ktore masz na pokrywie rozrzadu z prawej strony od przeplywki.
5. Tam jest króciec ktory doprowadza wode(plyn) do chlodzenia turbiny.
PUNTO GT 1,4 TURBO
Nie sztuką jest zwrócić na siebie uwagę tonami spojlerów... sztuką jest zrobić to bez nich...
Nie sztuką jest zwrócić na siebie uwagę tonami spojlerów... sztuką jest zrobić to bez nich...
- ZibiUT
- "FireStarter"
- Posty: 2098
- Rejestracja: czw gru 02, 2004 3:49 pm
- Miejscowość: Kampinos
- Auto: Uno 1.3T
- Kontakt:
Nie. Kolega nie mówi o tym z tyłu bloku pod kolektorem a z przodu.Ósmy pisze:AD.
5. Tam jest króciec ktory doprowadza wode(plyn) do chlodzenia turbiny.
Z przodu jest korek do spuszczania wody z bloku. On moze nie mieć do końca gwintu bo to śruba stożkowa jest. Wkreż do pewnego momentu az bedzie ciezej szło i zostaw.
ad. 1 Pomiedzy kolektor a sprezarkę daj uszczelkę. Uszczelkę kupisz za 10 zł w sklepie z czesciami do LUBLINA. Na takiej starczy.
ad. 2 Jezeli dp pasuje powieszchniowo tak jak trzeba to mozesz zaryzukowac ale prawdopodobnie bedzie dmuchać. To połaczenie mozesz dac na paste do wydechów. powinna starczyć.
ad. 4 Dwa otwory z trzech o których piszesz uzywane sa do mocowania wspornika wspomagania.
http://www.zibisoft.pl - Hamownia podwoziowa - Ożarów Mazowiecki
Tylko to jest czujnik cisnia oleju do wskaznika cisnienia oleju na zegarach. Jest taki wiekszy. Taki baczek.
Fiat Uno Turbo 1301 Turbo@150HP 216Nm - zdedchło
Fiat Uno Turbo 1583 Turbo@???HP ???Nm - w trakcie
Lancia Dedra Integrale 2.0 DOHC 8v 4x4 Turbo - sprzedana
Fiat Uno 1372 narazie bez turbo
- śmigam
Fiat Uno Turbo 1583 Turbo@???HP ???Nm - w trakcie
Lancia Dedra Integrale 2.0 DOHC 8v 4x4 Turbo - sprzedana
Fiat Uno 1372 narazie bez turbo

- ZibiUT
- "FireStarter"
- Posty: 2098
- Rejestracja: czw gru 02, 2004 3:49 pm
- Miejscowość: Kampinos
- Auto: Uno 1.3T
- Kontakt:
Tak jak napisałes:
-2 to czujnik cisnieni
-5 to korek spustowy płynu
Reszta to tylko otwory do pzykrecenie czegoś w innycch wersjach silnikowych lub innych samochodch
-2 to czujnik cisnieni
-5 to korek spustowy płynu
Reszta to tylko otwory do pzykrecenie czegoś w innycch wersjach silnikowych lub innych samochodch
http://www.zibisoft.pl - Hamownia podwoziowa - Ożarów Mazowiecki