Składam silnik i części zostaje :)

turbo, głowica, dolot, układ paliwowy, itp.

Moderatorzy: KYS, ZibiUT

David_KRK
Użytkownik
Posty: 25
Rejestracja: pt sty 19, 2007 7:34 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: KrK

Składam silnik i części zostaje :)

Post autor: David_KRK »

Tak jak w temacie - kończę składać 1.4T, ale coś mi części zostaje. Składam wg Haynes'a , a i tak pewnie będę pytał o różne drobiazgi.
Na początek jakaś mała osłona (fotka w załączniku) - gdzie to powinno siedzieć?
Awatar użytkownika
ZibiUT
"FireStarter"
Posty: 2098
Rejestracja: czw gru 02, 2004 3:49 pm
Miejscowość: Kampinos
Auto: Uno 1.3T
Kontakt:

Post autor: ZibiUT »

to jest osłona koła zamachowego przykrecana do skrzyni. Jak przykrecisz skrzynie do bloku to ją potem musisz przykreci.
http://www.zibisoft.pl - Hamownia podwoziowa - Ożarów Mazowiecki
David_KRK
Użytkownik
Posty: 25
Rejestracja: pt sty 19, 2007 7:34 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: KrK

Post autor: David_KRK »

Dzięki, to mi nie przyszło do głowy :oops:
Jeszcze nie założyłem koła zamachowego, osłonka zaplątała się w częściach z okolicy alternatora i nigdzie tam nie chciała pasować...
David_KRK
Użytkownik
Posty: 25
Rejestracja: pt sty 19, 2007 7:34 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: KrK

Post autor: David_KRK »

No i kolejne pytania:

1. Czy między kolektorem a sprężarką powinna być jakaś uszczelka, czy tylko skręcić ile się da? Jak w przypadku połączenia sprężarka - dp?

2. Mam turbinkę IHI i dp od garetta - nie pasuje 1 otwór. Skręcić na 3 śrubach i będzie działało, czy szukać innego dp?

3. Zawór powietrza dodatkowego powinien być przykręcony do głowicy, obok świecy 4tego cylindra? Tak mi pasuje, ale nie jestem pewny na 100%

4. W obudowie wałka rozrządu znalazłem 4 otwory, naprzeciwko korka wlewu oleju. Jeden jest zaślepiony, w 3 pozostałych jest gwint, tak jakby coś tam było przykręcane od strony wtryskiwaczy (okolice pierwszego wtryskiwacza i regulatora ciśnienia paliwa). Co tam powinno być?

5. Co powinno siedzieć w bloku poniżej czujnika ciśnienia oleju (tego na kontrolkę). Wygląda jak miejsce na korek do usuwania chłodziwa z bloku... Ale śruba która mi została i tam w miarę pasuje nie ma gwintu na całej długości i się cała nie wkręca. Coś musiałem pomieszać, tylko nie wiem co.
Awatar użytkownika
Ósmy
Użytkownik
Posty: 106
Rejestracja: sob sie 25, 2007 6:43 pm
Miejscowość: BIELSKO-BIAŁA
Auto: Punto GT
Lokalizacja: Bielsko-Biała ZŁ

Post autor: Ósmy »

AD.
3 i 4. zawór dodatkowego powietrza przykrecasz w te 3 otwory ktore masz na pokrywie rozrzadu z prawej strony od przeplywki.
5. Tam jest króciec ktory doprowadza wode(plyn) do chlodzenia turbiny.
PUNTO GT 1,4 TURBO
Nie sztuką jest zwrócić na siebie uwagę tonami spojlerów... sztuką jest zrobić to bez nich...
Awatar użytkownika
ZibiUT
"FireStarter"
Posty: 2098
Rejestracja: czw gru 02, 2004 3:49 pm
Miejscowość: Kampinos
Auto: Uno 1.3T
Kontakt:

Post autor: ZibiUT »

Ósmy pisze:AD.

5. Tam jest króciec ktory doprowadza wode(plyn) do chlodzenia turbiny.
Nie. Kolega nie mówi o tym z tyłu bloku pod kolektorem a z przodu.
Z przodu jest korek do spuszczania wody z bloku. On moze nie mieć do końca gwintu bo to śruba stożkowa jest. Wkreż do pewnego momentu az bedzie ciezej szło i zostaw.

ad. 1 Pomiedzy kolektor a sprezarkę daj uszczelkę. Uszczelkę kupisz za 10 zł w sklepie z czesciami do LUBLINA. Na takiej starczy.

ad. 2 Jezeli dp pasuje powieszchniowo tak jak trzeba to mozesz zaryzukowac ale prawdopodobnie bedzie dmuchać. To połaczenie mozesz dac na paste do wydechów. powinna starczyć.

ad. 4 Dwa otwory z trzech o których piszesz uzywane sa do mocowania wspornika wspomagania.
http://www.zibisoft.pl - Hamownia podwoziowa - Ożarów Mazowiecki
rożek
Aktywny użytkownik
Posty: 209
Rejestracja: wt lis 21, 2006 3:25 am
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: Poznań

Post autor: rożek »

To że tak spytam - lublin ma taką samą turbine?
hz10
Spamer :P
Posty: 968
Rejestracja: czw lis 30, 2006 9:11 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: Starachowice

Post autor: hz10 »

były w lublinach t25
Awatar użytkownika
Ósmy
Użytkownik
Posty: 106
Rejestracja: sob sie 25, 2007 6:43 pm
Miejscowość: BIELSKO-BIAŁA
Auto: Punto GT
Lokalizacja: Bielsko-Biała ZŁ

Post autor: Ósmy »

Oj to przepraszam nie docztałem dobrze OCB. Sorki :oops:
PUNTO GT 1,4 TURBO
Nie sztuką jest zwrócić na siebie uwagę tonami spojlerów... sztuką jest zrobić to bez nich...
David_KRK
Użytkownik
Posty: 25
Rejestracja: pt sty 19, 2007 7:34 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: KrK

Post autor: David_KRK »

No to kolejna zagadka - od czego te miejsca pozaznaczane na fotce, w okolicy filtra oleju?
Podejrzewam że nr 5 to ten korek do płynu chłodniczego, a nr 2 do czujnika ciśnienia oleju na zegar, ale pewny nie jestem.
A reszta ?? :roll:
tusiu1988
Zaawansowany użytkownik
Posty: 494
Rejestracja: czw sty 24, 2008 11:52 am
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: Rabka-Zdrój

Post autor: tusiu1988 »

nr 2 to czujnik ciśnienia oleju co do reszty nie wiem :roll:
wsk
Spamer :P
Posty: 650
Rejestracja: pt gru 14, 2007 12:56 pm
Miejscowość: Jaworzno
Auto: Uno 1.3T

Post autor: wsk »

Tylko to jest czujnik cisnia oleju do wskaznika cisnienia oleju na zegarach. Jest taki wiekszy. Taki baczek.
Fiat Uno Turbo 1301 Turbo@150HP 216Nm - zdedchło
Fiat Uno Turbo 1583 Turbo@???HP ???Nm - w trakcie
Lancia Dedra Integrale 2.0 DOHC 8v 4x4 Turbo - sprzedana
Fiat Uno 1372 narazie bez turbo :D - śmigam
Awatar użytkownika
ZibiUT
"FireStarter"
Posty: 2098
Rejestracja: czw gru 02, 2004 3:49 pm
Miejscowość: Kampinos
Auto: Uno 1.3T
Kontakt:

Post autor: ZibiUT »

Tak jak napisałes:
-2 to czujnik cisnieni
-5 to korek spustowy płynu

Reszta to tylko otwory do pzykrecenie czegoś w innycch wersjach silnikowych lub innych samochodch
http://www.zibisoft.pl - Hamownia podwoziowa - Ożarów Mazowiecki
David_KRK
Użytkownik
Posty: 25
Rejestracja: pt sty 19, 2007 7:34 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: KrK

Post autor: David_KRK »

Dzięki wszystkim, to mi już rozjaśniło sytuację.
Ten czujnik powyżej (5) to jest czujnik ciśnienia oleju na kontrolkę, dobrze myślę?
ziuzio
Spamer :P
Posty: 1343
Rejestracja: wt gru 07, 2004 9:20 pm
Miejscowość: krakooff
Auto: Uno 1.4T
Lokalizacja: krakooff

Post autor: ziuzio »

David_KRK pisze:Dzięki wszystkim, to mi już rozjaśniło sytuację.
Ten czujnik powyżej (5) to jest czujnik ciśnienia oleju na kontrolkę, dobrze myślę?
Tak.
ODPOWIEDZ