Ile obrotów wytrzyma silnik 1,3T??

turbo, głowica, dolot, układ paliwowy, itp.

Moderatorzy: KYS, ZibiUT

Awatar użytkownika
ZibiUT
"FireStarter"
Posty: 2098
Rejestracja: czw gru 02, 2004 3:49 pm
Miejscowość: Kampinos
Auto: Uno 1.3T
Kontakt:

Ile obrotów wytrzyma silnik 1,3T??

Post autor: ZibiUT »

j.w.

Chodzi mi po głowie przesuniecie jeszcze odcinki z 7000 na 8000 obr/min

Czy zawory i spręzynki seryjne dadza rade czy juz szukać moniejszych??
Co z dołem? Wiadomo powinien być wywazony ale ile wytrzyma bez specjalnego przygotowania??
http://www.zibisoft.pl - Hamownia podwoziowa - Ożarów Mazowiecki
tusiu1988
Zaawansowany użytkownik
Posty: 494
Rejestracja: czw sty 24, 2008 11:52 am
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: Rabka-Zdrój

Post autor: tusiu1988 »

Stare silniki te co były bez odcinki powinny dlugo wytrzymać ale te nowsze trudno powiedzieć.
Jjest wogóle sens tak katować świadomie auto?
Awatar użytkownika
dj_o
Aktywny użytkownik
Posty: 223
Rejestracja: ndz lut 10, 2008 11:21 pm
Miejscowość: Opole
Auto: Punto GT
Lokalizacja: Opole

Post autor: dj_o »

Jest sens, jeśli chcesz duuuużych mocy - przy 8000tys obr i turbo, które nadmucha tyle ile trzeba, wiadomo co będzie....
Dla przykładu 1.8 z bravo/brava/marea seryjnie 113km przy 10tys obr/min ma ponad 255km bez jakichkolwiek modów - taki test był prowadzony przez któreś z italiańskich laborów.....
L'ultima berlinetta Turbo ! - Punto GT Stage IV

ETS Performance - Elektronika Technika Samochody
Przebudowy, chiptuning, strojenie, diagnostyka, autoryzowany montaz DET, EMU
Kanal YT
Awatar użytkownika
DeviL
Punto2 killer
Posty: 1332
Rejestracja: śr maja 10, 2006 1:58 pm
Miejscowość: Kraków
Auto: Inne

Post autor: DeviL »

Powinno spokojnie zniesc 8tys obr :twisted:
Potrzebujesz części do swojego włocha wal z vin-em na priv-a ;)
hz10
Spamer :P
Posty: 968
Rejestracja: czw lis 30, 2006 9:11 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: Starachowice

Post autor: hz10 »

ja tak mam i dzialał ale co ciekawe moment obrotowy przy 7.5 był tak mały ze na 4 biegu nie dalo sie dociągnąć do odcinki, było jakieś 220 km/h
ziuzio
Spamer :P
Posty: 1343
Rejestracja: wt gru 07, 2004 9:20 pm
Miejscowość: krakooff
Auto: Uno 1.4T
Lokalizacja: krakooff

Post autor: ziuzio »

8000rpm spokojnie da radę.
Na wyważonym dole+szybki wałek Pipera góra dała radę tylko do 8900rpm(zawór najprawdopodobniej nie zdążył się zamknąć i ubił go tłok albo się urwał-w każdym razie efekt taki, że grzybek odpadł od trzonka).
Przy takim samym dole i odelżonych zaworach oraz lżejszych miseczkach, ale te same(seryjne) sprężyny póki co 1.3/1.4T wytrzymuje chwilowe 9899rpm :D -jak długo jeszcze to zobaczymy :roll:
Awatar użytkownika
Tschoob
Zaawansowany użytkownik
Posty: 355
Rejestracja: pt gru 09, 2005 7:28 pm
Miejscowość: Warszawa
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Tschoob »

dj_o pisze:Jest sens, jeśli chcesz duuuużych mocy - przy 8000tys obr i turbo, które nadmucha tyle ile trzeba, wiadomo co będzie....
Dla przykładu 1.8 z bravo/brava/marea seryjnie 113km przy 10tys obr/min ma ponad 255km bez jakichkolwiek modów - taki test był prowadzony przez któreś z italiańskich laborów.....
n/a ?
Uno 1.3 Turbo seria na miasto :)
Uno 1.4 16V - rally car :)
Lui
Spamer :P
Posty: 1445
Rejestracja: pn maja 09, 2005 1:46 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: opole
Kontakt:

Post autor: Lui »

Ja kręciłem max do 8 tyś jak miałem 1.3 t bez odcinki, jak podniosłem ciśnienie to już słabł powyżej 6 .
Fiat Grande Uno
www.uno-racing.prv.pl
ODPOWIEDZ