wolne obroty
- ZibiUT
- "FireStarter"
- Posty: 2098
- Rejestracja: czw gru 02, 2004 3:49 pm
- Miejscowość: Kampinos
- Auto: Uno 1.3T
- Kontakt:
Chodzi o zawór wolnych obrotów. Znajduje się to po prawej stronie pod rozdzielaczem, przykrecone do głowicy. Jedna rurka idzie do dolotu a druga do kolektora ssącego. http://www.unoturbo.pl/viewtopic.php?t=2156 strona 17 cześć nr 10.
http://www.zibisoft.pl - Hamownia podwoziowa - Ożarów Mazowiecki
- pietro
- Użytkownik
- Posty: 73
- Rejestracja: śr maja 31, 2006 10:22 pm
- Miejscowość: Zimna Woda
- Auto: Punto GT
- Lokalizacja: jasło/Cold Water/podkarpacie
Mówisz o zaworze dodatkowego powietrza? jeśli tak to wydaję mi się że jest sprawny na pewno na zimnym jest otwarty a po zagrzaniu się zamykaZibi122 pisze:Chodzi o zawór wolnych obrotów. Znajduje się to po prawej stronie pod rozdzielaczem, przykrecone do głowicy. Jedna rurka idzie do dolotu a druga do kolektora ssącego. http://www.unoturbo.pl/viewtopic.php?t=2156 strona 17 cześć nr 10.
...UT 1,4 i.e...
- ZibiUT
- "FireStarter"
- Posty: 2098
- Rejestracja: czw gru 02, 2004 3:49 pm
- Miejscowość: Kampinos
- Auto: Uno 1.3T
- Kontakt:
No tak powinien działać ale czy sprawdzałeś ze tak jest??
http://www.zibisoft.pl - Hamownia podwoziowa - Ożarów Mazowiecki
- ZibiUT
- "FireStarter"
- Posty: 2098
- Rejestracja: czw gru 02, 2004 3:49 pm
- Miejscowość: Kampinos
- Auto: Uno 1.3T
- Kontakt:
No tak ale czy sprawdziłes czy na przewodach masz napiecie??
Wiem ze kiedys MOPS miał taką awarę ze zawór był dobry ale kable juz na tyle stare ze nie dawały odpowiedniego napiecia i sie nie zamykał.
Podłacz wtyczkę i zmierz napiecie na zaciskach. Jak bedzie w okolicach 12V to dobrze jak spadnie do około 10 to źle.
Wiem ze kiedys MOPS miał taką awarę ze zawór był dobry ale kable juz na tyle stare ze nie dawały odpowiedniego napiecia i sie nie zamykał.
Podłacz wtyczkę i zmierz napiecie na zaciskach. Jak bedzie w okolicach 12V to dobrze jak spadnie do około 10 to źle.
http://www.zibisoft.pl - Hamownia podwoziowa - Ożarów Mazowiecki
- pietro
- Użytkownik
- Posty: 73
- Rejestracja: śr maja 31, 2006 10:22 pm
- Miejscowość: Zimna Woda
- Auto: Punto GT
- Lokalizacja: jasło/Cold Water/podkarpacie
O widzisz tak nie sprawdzałem zaraz podłącze wiązkę i sprawdzę rozumiem że po podaniu zasilania ma być cały czas 12VZibi122 pisze:No tak ale czy sprawdziłes czy na przewodach masz napiecie??
Wiem ze kiedys MOPS miał taką awarę ze zawór był dobry ale kable juz na tyle stare ze nie dawały odpowiedniego napiecia i sie nie zamykał.
Podłacz wtyczkę i zmierz napiecie na zaciskach. Jak bedzie w okolicach 12V to dobrze jak spadnie do około 10 to źle.
...UT 1,4 i.e...
- szymons1990
- Zaawansowany użytkownik
- Posty: 315
- Rejestracja: pn maja 12, 2008 2:41 pm
- Miejscowość: Myslowice
- Auto: Punto GT
- ZibiUT
- "FireStarter"
- Posty: 2098
- Rejestracja: czw gru 02, 2004 3:49 pm
- Miejscowość: Kampinos
- Auto: Uno 1.3T
- Kontakt:
Tak ma byc cały czas 12V.
Najprościej sprawdzić po pierwsze czy dochodzi zasilanie tak jak napisałem poprzednio. Aby sprawdzić sam zawór trzeba by go wymontowac i tak jak napisał kolega pietro sprawdzić czy jest otwarty na zimnym a po włozeniu w wodę około 80 st czy się po około 30-60 sek zamknie. Co do czasu nie jestem pewien, moze trwać to troszkę dłużej.
Najprościej sprawdzić po pierwsze czy dochodzi zasilanie tak jak napisałem poprzednio. Aby sprawdzić sam zawór trzeba by go wymontowac i tak jak napisał kolega pietro sprawdzić czy jest otwarty na zimnym a po włozeniu w wodę około 80 st czy się po około 30-60 sek zamknie. Co do czasu nie jestem pewien, moze trwać to troszkę dłużej.
http://www.zibisoft.pl - Hamownia podwoziowa - Ożarów Mazowiecki
- ZibiUT
- "FireStarter"
- Posty: 2098
- Rejestracja: czw gru 02, 2004 3:49 pm
- Miejscowość: Kampinos
- Auto: Uno 1.3T
- Kontakt:
Jak nie zawór to pewnie ten czujnik. To jest czujnik temperatury cieczy dla komputera. Jego tez mozna sprawdzić dośc prosto ale nie koniecznie da to 100% pewność. Na zimnym silniku zmierzyć trzeba oporność miedzy stykami. Powinna wynosić około 2-5 Kohm. Jezeli nic nie pokazuje to jest uszkodzony. Jak pokazuje coś w tym zakresie to trzeba jeszcze sprawdzić potem jaka jest oporność na ciepłym silniku. Powinna być około 300 ohm. i tyle.
http://www.zibisoft.pl - Hamownia podwoziowa - Ożarów Mazowiecki
- szymons1990
- Zaawansowany użytkownik
- Posty: 315
- Rejestracja: pn maja 12, 2008 2:41 pm
- Miejscowość: Myslowice
- Auto: Punto GT