Uklad chlodzenia

turbo, głowica, dolot, układ paliwowy, itp.

Moderatorzy: KYS, ZibiUT

jered
Obserwator
Posty: 11
Rejestracja: sob kwie 19, 2008 8:05 am

Uklad chlodzenia

Post autor: jered »

Mam taki problem:mialem malo plynu w ukladzie chlodzenia,dolalem,ubylo,znalazlem przyczyne-pekniety doy waz wychodzacy z chlodnicy.Tylko ze po dolaniu przez chwile kopcil na jasno,potem przestal i teraz znowu nie ma plynu w ukladzie,a nie widzialem zeby wycieklo przez ktorys z wezy.Czy moze to byc UPG?
Awatar użytkownika
Abarth
Spamer :P
Posty: 649
Rejestracja: ndz wrz 21, 2008 6:23 pm
Miejscowość: Zawiercie
Auto: Uno 1.3T

Post autor: Abarth »

Kolego przyczyną może być np pęknięcie uszczelki pod głowicą, ewentualnie pękniecie głowicy jeśli przegrzałeś furę a było mało lub w ogóle płynu chłodzącego....
...::: Italian Pocket Rocket Fiat Uno Turbo MK1 Project
New Episode 500+ In progress
STAGE II 258Km & 311Nm
https://www.facebook.com/ItalianPocketRocket

Obrazek
jered
Obserwator
Posty: 11
Rejestracja: sob kwie 19, 2008 8:05 am

Post autor: jered »

DjGTExodus pisze:Kolego przyczyną może być np pęknięcie uszczelki pod głowicą, ewentualnie pękniecie głowicy jeśli przegrzałeś furę a było mało lub w ogóle płynu chłodzącego....
Plyn byl nie uciekl caly.Bylo go ponizej min w zbiorniczku wyrownawczym
turbomaniak
Spamer :P
Posty: 997
Rejestracja: sob mar 15, 2008 12:25 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: SZA

Post autor: turbomaniak »

Szukaj dalej jakiegos wycieku, jezeli nic nie znajdziesz to tez obstawiam uszczelke pod glowica. Zwroc uwage na weze przy turbo, bo jesli tam masz wyciek to latwo tego nie zauwazysz bo plyn momentalnie bedzie odparowywal
lukasz1t
Aktywny użytkownik
Posty: 269
Rejestracja: pt lut 08, 2008 3:52 pm
Miejscowość: Białystok
Auto: Inne

Post autor: lukasz1t »

Dokładnie, tym bardziej jeżeli kopci. Wtedy może być nie tylko uszczelka, ale również pęknięta głowica albo nawet blok. Sprawdź też zbiornik wyrównawczy, u mnie raz był pęknięty.
jered
Obserwator
Posty: 11
Rejestracja: sob kwie 19, 2008 8:05 am

Post autor: jered »

turbomaniak pisze:Szukaj dalej jakiegos wycieku, jezeli nic nie znajdziesz to tez obstawiam uszczelke pod glowica. Zwroc uwage na weze przy turbo, bo jesli tam masz wyciek to latwo tego nie zauwazysz bo plyn momentalnie bedzie odparowywal
No to doleje i bede obserwowal
tusiu1988
Zaawansowany użytkownik
Posty: 494
Rejestracja: czw sty 24, 2008 11:52 am
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: Rabka-Zdrój

Post autor: tusiu1988 »

Najlepiej wyjąć świece bedziesz widział czy pije wode czy idzie za silnik
jered
Obserwator
Posty: 11
Rejestracja: sob kwie 19, 2008 8:05 am

Post autor: jered »

tusiu1988 pisze:Najlepiej wyjąć świece bedziesz widział czy pije wode czy idzie za silnik
Jak to rozpoznam?
turbomaniak
Spamer :P
Posty: 997
Rejestracja: sob mar 15, 2008 12:25 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: SZA

Post autor: turbomaniak »

Moze rozpoznasz a moze nie, wszystko zalezy jak szybko tego plynu ubywa. Prawidlowy kolor swiecy po jezdzie na rozgrzanym silniku to jasno brazowy. A co do tego ze jak dolales plynu i go ubylo to poprostu mogles miec jeszcze powietrze w ukladzie i dlatego ten nagly ubytek. Uzupelnij i patrz co bedzie sie dzialo
tusiu1988
Zaawansowany użytkownik
Posty: 494
Rejestracja: czw sty 24, 2008 11:52 am
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: Rabka-Zdrój

Post autor: tusiu1988 »

A takie pytanie dolewasz pod sam korek czy jak ten płyn? Ja musze mieć na minimum bo inaczej mi go wywala korkiem(zwiększa objętość)
turbomaniak
Spamer :P
Posty: 997
Rejestracja: sob mar 15, 2008 12:25 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: SZA

Post autor: turbomaniak »

U mnie mam troche powyzej minimum
tusiu1988
Zaawansowany użytkownik
Posty: 494
Rejestracja: czw sty 24, 2008 11:52 am
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: Rabka-Zdrój

Post autor: tusiu1988 »

a kolego Jered, ile dolewasz płynu?
jered
Obserwator
Posty: 11
Rejestracja: sob kwie 19, 2008 8:05 am

Post autor: jered »

tusiu1988 pisze:a kolego Jered, ile dolewasz płynu?
Tak pomiedzy minimum a max
tusiu1988
Zaawansowany użytkownik
Posty: 494
Rejestracja: czw sty 24, 2008 11:52 am
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: Rabka-Zdrój

Post autor: tusiu1988 »

Ja miałem pęknięty zbiorniczek wyrównawczy i płynu ubywało ale nie kapało aż po ostrzejszej jeżdzie go zgasiłem i zaczeło powolutku kapać( wzrosło bardzo ciśnienie w układzie), sprawdzałeś może na zapalonym i bardzo gorącym silniku czy coś gdzieś, jakoś nie puszcza
jered
Obserwator
Posty: 11
Rejestracja: sob kwie 19, 2008 8:05 am

Post autor: jered »

tusiu1988 pisze:Ja miałem pęknięty zbiorniczek wyrównawczy i płynu ubywało ale nie kapało aż po ostrzejszej jeżdzie go zgasiłem i zaczeło powolutku kapać( wzrosło bardzo ciśnienie w układzie), sprawdzałeś może na zapalonym i bardzo gorącym silniku czy coś gdzieś, jakoś nie puszcza
Puszczalo na tym dolnym wezu,ale wymienilem go,dolalem plynu do poziomu ktory napisalem wczesniej,ale po paru dniach poziom ponizej minimum i nie widzialem wycieku,albo zeby sie gdzzies pocilo.
ODPOWIEDZ