amortyzatory, sprężyny, koła, hamulce, itp.
Moderatorzy: KYS , ZibiUT
Lui
Spamer :P
Posty: 1445 Rejestracja: pn maja 09, 2005 1:46 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: opole
Kontakt:
Post
autor: Lui » wt wrz 23, 2008 12:20 am
afr jak coś to z tych:
http://www.allegro.pl/show_user_auction ... id=8820837
w sumie to nie jest konieczne, wystarczy na sam czas strojenia potem wystarczy EGT, warto się jednak zaopatrzyć jak ma się zamiar często w aucie grzebać
ostry
Zaawansowany użytkownik
Posty: 366 Rejestracja: czw wrz 27, 2007 6:32 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: Bystrzyca Kł.
Post
autor: ostry » wt wrz 23, 2008 9:55 pm
to już wiem że to moje k14 super nie jest właśnie umarło
ustawiłem na ponad 1 bar i zaczął chyba wirnik przycierać o obudowę słychać taki metaliczny zgrzyt i czuć spadek mocy
jaka jest dostępność tych T25 ?
Luu
Zaawansowany użytkownik
Posty: 334 Rejestracja: pt lip 06, 2007 8:06 pm
Miejscowość: białystok
Auto: Uno 1.4T
Post
autor: Luu » wt wrz 23, 2008 11:43 pm
Apropo tych T25 i ogólnie sprężarek...
co to jest a/r ? jak to sie tłumaczy? Do uno Zibi pisał, że powinno być po stronie ciepłej turbosprężarki .64 lub .48, a po stronie zimnej? mniejszy ar na ciepłej, większy/mniejszy na zimnej?
Uno Turbo 1.4 mk2
kania_
Zaawansowany użytkownik
Posty: 410 Rejestracja: pt wrz 09, 2005 9:41 am
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: KRAKÓW
Post
autor: kania_ » śr wrz 24, 2008 1:06 am
a/r -- Area/radius czyli stosunek pola przekroju muszli turbiny/sprężarki do promienia na którym sie to pole znajduje
ZibiUT
"FireStarter"
Posty: 2098 Rejestracja: czw gru 02, 2004 3:49 pm
Miejscowość: Kampinos
Auto: Uno 1.3T
Kontakt:
Post
autor: ZibiUT » śr wrz 24, 2008 9:32 am
Najmniejsza T25 strone gorazą ma a/r 48 a zimną 49. Spręzarka np z 200sx ma ar 64 goracej co powoduje ze sprezarka później sie wkreca ale starcza do końca.
Moim zdaniem w UT do normalnej jazdy T25 to najlepsze rozwiazanie no i wydajnoscia starcza do niezłych mocy.
ostry
Zaawansowany użytkownik
Posty: 366 Rejestracja: czw wrz 27, 2007 6:32 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: Bystrzyca Kł.
Post
autor: ostry » śr wrz 24, 2008 1:22 pm
a gdzie najtaniej można dostać taką, pamiętam że ktoś miał zamawiać z usa chyba
Luu
Zaawansowany użytkownik
Posty: 334 Rejestracja: pt lip 06, 2007 8:06 pm
Miejscowość: białystok
Auto: Uno 1.4T
Post
autor: Luu » śr wrz 24, 2008 5:13 pm
Czyli najfajniej by było jakby a/r strony zimnej i ciepłej wahał sie w okolicach .48
Uno Turbo 1.4 mk2
Luu
Zaawansowany użytkownik
Posty: 334 Rejestracja: pt lip 06, 2007 8:06 pm
Miejscowość: białystok
Auto: Uno 1.4T
Post
autor: Luu » śr wrz 24, 2008 5:17 pm
ostry pisze: a gdzie najtaniej można dostać taką, pamiętam że ktoś miał zamawiać z usa chyba
ebay? ktoś z forum miał kupić z usa, sam nawet wtedy proponowałem żeby sie w kilku zebrać i kupić bo taniej na przesyłce ale to nie wypaliło
Uno Turbo 1.4 mk2
ostry
Zaawansowany użytkownik
Posty: 366 Rejestracja: czw wrz 27, 2007 6:32 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: Bystrzyca Kł.
Post
autor: ostry » śr wrz 24, 2008 5:57 pm
szkoda bo bym się pisał
ZibiUT
"FireStarter"
Posty: 2098 Rejestracja: czw gru 02, 2004 3:49 pm
Miejscowość: Kampinos
Auto: Uno 1.3T
Kontakt:
Post
autor: ZibiUT » śr wrz 24, 2008 11:10 pm
Luu pisze: Czyli najfajniej by było jakby a/r strony zimnej i ciepłej wahał sie w okolicach .48
Wydech najlepiej 48 strona zimnoa moze być wieksza da to wtedy wiecej powietrza przy mniejszym doładowaniu.
Ta co mam ja czyli 49 / 48 na 0,75 bara mam 142 KM a wiec wydajnosciowo o wiele wiecej daje niz fabryczna.
ostry
Zaawansowany użytkownik
Posty: 366 Rejestracja: czw wrz 27, 2007 6:32 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: Bystrzyca Kł.
Post
autor: ostry » śr wrz 24, 2008 11:26 pm
podejdzie pod kolektor z 1.4? ile dałeś? gdzie kupiłeś?
ZibiUT
"FireStarter"
Posty: 2098 Rejestracja: czw gru 02, 2004 3:49 pm
Miejscowość: Kampinos
Auto: Uno 1.3T
Kontakt:
Post
autor: ZibiUT » czw wrz 25, 2008 10:18 am
Kupiłem własnie w USA na ebayu
Pasuje idealnie to 1,4
turbomaniak
Spamer :P
Posty: 997 Rejestracja: sob mar 15, 2008 12:25 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: SZA
Post
autor: turbomaniak » czw wrz 25, 2008 12:36 pm
Zibi pytanko do ciebie, przy jakich obrotach masz pelne doladowanie i przy jakich obrotach wstaje twoje turbo np. na trzecim biegu?
Luu
Zaawansowany użytkownik
Posty: 334 Rejestracja: pt lip 06, 2007 8:06 pm
Miejscowość: białystok
Auto: Uno 1.4T
Post
autor: Luu » czw wrz 25, 2008 3:21 pm
ostry pisze: szkoda bo bym się pisał
no widzisz... to jest nas dwóch chętnych...
Uno Turbo 1.4 mk2
ostry
Zaawansowany użytkownik
Posty: 366 Rejestracja: czw wrz 27, 2007 6:32 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: Bystrzyca Kł.
Post
autor: ostry » czw wrz 25, 2008 3:51 pm