remont silnika

turbo, głowica, dolot, układ paliwowy, itp.

Moderatorzy: KYS, ZibiUT

Awatar użytkownika
Weider
Użytkownik
Posty: 60
Rejestracja: pn sie 04, 2008 9:44 am
Miejscowość: Kraków
Auto: Punto GT

remont silnika

Post autor: Weider »

jezdziłem, jeździłem aż coś zaczeło się tłuc w silniku, na poczatku podejrzewalem że rozrząd przeskoczył ale poźniej kolega mechanik postawił diagnoze że to panewka korbowodowa. ogólnie czeka mnei remon silnika :(
zastanawiam sie co można podłubać by coś wiecej wyciisnąc z tego silniczka :lol:

a co sądzicie o czymś takim
http://www.hipeco.com/
jest sens w cos takiego inwestować ??
Awatar użytkownika
DeviL
Punto2 killer
Posty: 1332
Rejestracja: śr maja 10, 2006 1:58 pm
Miejscowość: Kraków
Auto: Inne

Post autor: DeviL »

Raczej sensu nie ma , a moze kupic trzaby 1.6 sohc jak to wiekszosc robi plus osprzet 1.4 pgt ? :roll:
Potrzebujesz części do swojego włocha wal z vin-em na priv-a ;)
Awatar użytkownika
Weider
Użytkownik
Posty: 60
Rejestracja: pn sie 04, 2008 9:44 am
Miejscowość: Kraków
Auto: Punto GT

Post autor: Weider »

to najlepiej kupic taki silnik jak poniżej??

http://www.allegro.pl/item431119403_sil ... 6_mpi.html
http://www.allegro.pl/item417158582_sil ... warto.html
glowice pozostawic z 1.6 czy podejdzie z 1.4?
rozumiem ze wszystko jest p&p
Ostatnio zmieniony śr wrz 10, 2008 1:51 pm przez Weider, łącznie zmieniany 1 raz.
rożek
Aktywny użytkownik
Posty: 209
Rejestracja: wt lis 21, 2006 3:25 am
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: Poznań

Post autor: rożek »

a co z odprężaniem - tłoków nie trzeba planować/frezować?
Awatar użytkownika
2rotor
Aktywny użytkownik
Posty: 174
Rejestracja: śr paź 10, 2007 1:24 pm
Auto: Uno 1.3T

Post autor: 2rotor »

rożek pisze:a co z odprężaniem - tłoków nie trzeba planować/frezować?
Eee tam, SOHC NA ma 9,2:1, ostatnie Punto GT3 miały 9:1 i działały. Ja bym kupił zdrowy słupek 1,6 MPI bo natrysk oleju na denka tłoków ma i obudował osprzętem od GT i upalał.
Fiat Marea Weekend SX 1,6 16V
Awatar użytkownika
Weider
Użytkownik
Posty: 60
Rejestracja: pn sie 04, 2008 9:44 am
Miejscowość: Kraków
Auto: Punto GT

Post autor: Weider »

w sumie niezbyt sie znam na tym ale moze to byloby dobre rozwiazane
http://www.allegro.pl/item435731573_now ... 176a9.html
reszte przelozyc z 1.4gt
jak nowy silnik to raczej powino chodzic długo.
Awatar użytkownika
DeviL
Punto2 killer
Posty: 1332
Rejestracja: śr maja 10, 2006 1:58 pm
Miejscowość: Kraków
Auto: Inne

Post autor: DeviL »

Wieksza pojemnosc = wieksza moc i nm z tego samego doladowania :wink: Kukajac w epera widac ,ze 1.4 pgt i 1.6 n/a sa dosyc podobne , chyba nawet ten sam wal :wink:
Potrzebujesz części do swojego włocha wal z vin-em na priv-a ;)
Awatar użytkownika
2rotor
Aktywny użytkownik
Posty: 174
Rejestracja: śr paź 10, 2007 1:24 pm
Auto: Uno 1.3T

Post autor: 2rotor »

DeviL pisze:Wieksza pojemnosc = wieksza moc i nm z tego samego doladowania :wink: Kukajac w epera widac ,ze 1.4 pgt i 1.6 n/a sa dosyc podobne , chyba nawet ten sam wal :wink:
Niejedno Punto zostało już tak zrobione i działa, nie ma co się zastanawiać, to jest najprostsza opcja remontu a przy tym zawsze w bonusie parę HP jest. Sam mam głowicę Sieny 1,4 NA w dodatku na zaworach wydechowych od Ducato i chodzi jak złoto.
Fiat Marea Weekend SX 1,6 16V
skadubek
Zaawansowany użytkownik
Posty: 326
Rejestracja: ndz sty 21, 2007 8:19 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: CK

Post autor: skadubek »

Mmmm malina jeśli jest taki nominał jak piszą to bym sam brał jesli bym tu dłuzej siedzial :wink:
ODPOWIEDZ