przytarte pierscienie ustalajace na wale :(((

turbo, głowica, dolot, układ paliwowy, itp.

Moderatorzy: KYS, ZibiUT

Awatar użytkownika
bombel
Obserwator
Posty: 11
Rejestracja: ndz cze 08, 2008 7:44 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: grudziadz
Kontakt:

przytarte pierscienie ustalajace na wale :(((

Post autor: bombel »

oddalem moje Pgt do mechanika w celu przywrocenia mu stanu serynego okazalo sie ze
pierscienie ustalajce na wal korbowy czy jak to sie fachowo nazywa jedna jest przytarta i wyslizgala sobie troche miejsca w bloku a druga obrocila sie czy cos takiego, teraz pytanie moje jest takie: co z tym zrobic mechanik poleca mi swap 1.6 n/a tzn calego slupka i zakladanie osprzetu od punto gt czy szukac 1.4 turbo ?????:(
punto GT
Lui
Spamer :P
Posty: 1445
Rejestracja: pn maja 09, 2005 1:46 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: opole
Kontakt:

Post autor: Lui »

Hmm a co to juz nie do naprawienia??

Jak zakładać to tylko 1.4 turbo spowrotem, na allegro masz za 900 z pękniętą gowicą to przełożysz swoją
Fiat Grande Uno
www.uno-racing.prv.pl
Awatar użytkownika
kania_
Zaawansowany użytkownik
Posty: 410
Rejestracja: pt wrz 09, 2005 9:41 am
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: KRAKÓW

Post autor: kania_ »

znaczy sie oporówki? (panewki oporowe)
sie wytarły lub obrociły?
Awatar użytkownika
bombel
Obserwator
Posty: 11
Rejestracja: ndz cze 08, 2008 7:44 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: grudziadz
Kontakt:

Post autor: bombel »

kania_ pisze:znaczy sie oporówki? (panewki oporowe)
sie wytarły lub obrociły?

chyba tak bo nawet tego jeszcze nie widzialem
punto GT
Awatar użytkownika
kania_
Zaawansowany użytkownik
Posty: 410
Rejestracja: pt wrz 09, 2005 9:41 am
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: KRAKÓW

Post autor: kania_ »

przeciez sa do tego nadwymiary:P
Awatar użytkownika
2rotor
Aktywny użytkownik
Posty: 174
Rejestracja: śr paź 10, 2007 1:24 pm
Auto: Uno 1.3T

Post autor: 2rotor »

kania_ pisze:przeciez sa do tego nadwymiary:P
Z tego co słyszałem to wał dostał pod dupie również...
Fiat Marea Weekend SX 1,6 16V
dr kozioł
Aktywny użytkownik
Posty: 193
Rejestracja: pt wrz 09, 2005 9:47 am
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: wawa

Post autor: dr kozioł »

mam idealny dol silnika bez głowicy jak potrzeba do punto gt 97'
Awatar użytkownika
bombel
Obserwator
Posty: 11
Rejestracja: ndz cze 08, 2008 7:44 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: grudziadz
Kontakt:

Post autor: bombel »

dr kozioł pisze:mam idealny dol silnika bez głowicy jak potrzeba do punto gt 97'

Juz sie zaklada caly silnik od 1.6 8v
punto GT
dr kozioł
Aktywny użytkownik
Posty: 193
Rejestracja: pt wrz 09, 2005 9:47 am
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: wawa

Post autor: dr kozioł »

1,6 pod turbo nie ma tej wytrzymalosci co 1,4 . czesto pekaja tloki na polkach miedzy pierscieniami.
Awatar użytkownika
DeviL
Punto2 killer
Posty: 1332
Rejestracja: śr maja 10, 2006 1:58 pm
Miejscowość: Kraków
Auto: Inne

Post autor: DeviL »

Przeciez tloki zapoda z pgt chyba , reszta wg epera jest tak samo wytrzymala w wolnossaku i turbo , zreszta te 1.6 maja chyba nawet ten sam wal co pgt itd , nie chce mi sie sprawdzac :twisted:
Potrzebujesz części do swojego włocha wal z vin-em na priv-a ;)
Lui
Spamer :P
Posty: 1445
Rejestracja: pn maja 09, 2005 1:46 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: opole
Kontakt:

Post autor: Lui »

to jak tłoki i wał z 1.4 to skąd miałby 1.6 ? :P
Fiat Grande Uno
www.uno-racing.prv.pl
Awatar użytkownika
DeviL
Punto2 killer
Posty: 1332
Rejestracja: śr maja 10, 2006 1:58 pm
Miejscowość: Kraków
Auto: Inne

Post autor: DeviL »

Z korby ? :roll: :twisted:
Potrzebujesz części do swojego włocha wal z vin-em na priv-a ;)
Awatar użytkownika
JARO_Cz-wa
Zaawansowany użytkownik
Posty: 343
Rejestracja: pn sie 07, 2006 11:26 am
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: SC

Post autor: JARO_Cz-wa »

DeviL pisze:Z korby ? :roll: :twisted:
pojemność slinika wynika z:
-średnicy cylindra,
-skoku tłoku,
-liczby cylindrów.
:wink:
Awatar użytkownika
DeviL
Punto2 killer
Posty: 1332
Rejestracja: śr maja 10, 2006 1:58 pm
Miejscowość: Kraków
Auto: Inne

Post autor: DeviL »

Jakby tak bylo to by silniki tylko walami sie roznily (przyjmujac ,ze 1.4 i 1.6 sohc maja ten sam tlok srednicowo o dohc nie wspominajac gdzie sa 84mm glownie a pojemnosci od 1.6 do 2.0) :wink: Kukajcie epera i porownujcie mnie sie nie chce sprawdzac , kiedys sprawdzalem
Potrzebujesz części do swojego włocha wal z vin-em na priv-a ;)
ziuzio
Spamer :P
Posty: 1343
Rejestracja: wt gru 07, 2004 9:20 pm
Miejscowość: krakooff
Auto: Uno 1.4T
Lokalizacja: krakooff

Post autor: ziuzio »

1.6 8V ma tłok 86.4mm, 1.4T mają 80.5mm przy tych samych skokach tłoka.
ODPOWIEDZ