Silnik PGT

turbo, głowica, dolot, układ paliwowy, itp.

Moderatorzy: KYS, ZibiUT

80quattro
Użytkownik
Posty: 127
Rejestracja: sob kwie 19, 2008 7:14 am
Miejscowość: Ustroń
Auto: Punto GT

Silnik PGT

Post autor: 80quattro »

Czy w PGT po urwaniu się paska rozrządu następuje demolka czy silnik jest bezkolizyjny tak jak w niektórych innych fiatach ??
ziuzio
Spamer :P
Posty: 1343
Rejestracja: wt gru 07, 2004 9:20 pm
Miejscowość: krakooff
Auto: Uno 1.4T
Lokalizacja: krakooff

Post autor: ziuzio »

Demolka:).
80quattro
Użytkownik
Posty: 127
Rejestracja: sob kwie 19, 2008 7:14 am
Miejscowość: Ustroń
Auto: Punto GT

Post autor: 80quattro »

Dzięki . A co ile należy wymieniać pasek rozrządu ?
ziuzio
Spamer :P
Posty: 1343
Rejestracja: wt gru 07, 2004 9:20 pm
Miejscowość: krakooff
Auto: Uno 1.4T
Lokalizacja: krakooff

Post autor: ziuzio »

Jak fura nie jeździ spokojnie to więcej niż 60kkm nie robiłbym na jednym rozrządzie:).
80quattro
Użytkownik
Posty: 127
Rejestracja: sob kwie 19, 2008 7:14 am
Miejscowość: Ustroń
Auto: Punto GT

Post autor: 80quattro »

A ile piszą w instrukcji ?
Awatar użytkownika
JARO_Cz-wa
Zaawansowany użytkownik
Posty: 343
Rejestracja: pn sie 07, 2006 11:26 am
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: SC

Post autor: JARO_Cz-wa »

80quattro pisze:A ile piszą w instrukcji ?
105 tys. km
80quattro
Użytkownik
Posty: 127
Rejestracja: sob kwie 19, 2008 7:14 am
Miejscowość: Ustroń
Auto: Punto GT

Post autor: 80quattro »

Dziękuję wszystkim za informacje .
Jako że od niedawna mam do czynienia z PGT chciałem jeszcze zapytać skąd mogę zciągnąć jakąś książkę o obsłudze PGT po po polsku np. "Naprawa i Obsługa Punto I" .
We wszystkich znanych mi żródłach pod tym tytułem kryje się książka "Sam naprawiam ..." w której oczywiście nie ma opisu Punto GT .
Oczywiście mogła by to być także inna książka byle po polsku .
Rewelacyjna była by instrukcja serwisowa !
Z góry dziękuje za pomoc .
hz10
Spamer :P
Posty: 968
Rejestracja: czw lis 30, 2006 9:11 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: Starachowice

Post autor: hz10 »

kup autodate :wink:
Awatar użytkownika
Weider
Użytkownik
Posty: 60
Rejestracja: pn sie 04, 2008 9:44 am
Miejscowość: Kraków
Auto: Punto GT

Re: Silnik PGT

Post autor: Weider »

może nie temat na to forum ale zapytam
koledze w uno 1.4 NA urwał się pasek rozrządu
czy nastąpiła demolka silnika??
wstyd się przyzna ale sam mam uno 1.4 NA i nie jestem pewien czy to silnik kolizyjny, wydaje mi się że tak.
Punto GT
AR 156 FL SW
było Uno 1.4 n/a
Awatar użytkownika
Tschoob
Zaawansowany użytkownik
Posty: 355
Rejestracja: pt gru 09, 2005 7:28 pm
Miejscowość: Warszawa
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: Warszawa

Re: Silnik PGT

Post autor: Tschoob »

bezkolizyjny...wszystkie fajerki sa bezkolizyjne :D
Uno 1.3 Turbo seria na miasto :)
Uno 1.4 16V - rally car :)
Awatar użytkownika
Weider
Użytkownik
Posty: 60
Rejestracja: pn sie 04, 2008 9:44 am
Miejscowość: Kraków
Auto: Punto GT

Re: Silnik PGT

Post autor: Weider »

ale 1.4 NA nie jest fire, silniki fire to jak pamiętam miały pojemności 0,9; 1.0; 1.1;
jeśli się nie mylę to uno 1.4 NA jak i turbo oraz PGT mają prawie takie same silniki a one są chyba kolizyjne.
Punto GT
AR 156 FL SW
było Uno 1.4 n/a
Awatar użytkownika
ZibiUT
"FireStarter"
Posty: 2098
Rejestracja: czw gru 02, 2004 3:49 pm
Miejscowość: Kampinos
Auto: Uno 1.3T
Kontakt:

Re: Silnik PGT

Post autor: ZibiUT »

silniki w 1,3T i 1,4T jak i NA sa kolizyjne. Jak przy nie dużych obrotach i miał dużo szcześcia to moze nic się nie stało.
Ja tak miałem. Dla pewności rozebrałem silnik i było wszystko oki (byłem pewien ze nie bedzie) Mozecie spróbować ustawić na znaki, nowy pasek i zakrecic najpierw recznie czy chodzi jak trzeba, mozna zdjac pokrywę zaworów i zobaczyć czy zawory nie podparte, a jak wszystko bedzie wygladac ze oki to odpalać.
http://www.zibisoft.pl - Hamownia podwoziowa - Ożarów Mazowiecki
Awatar użytkownika
Tschoob
Zaawansowany użytkownik
Posty: 355
Rejestracja: pt gru 09, 2005 7:28 pm
Miejscowość: Warszawa
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: Warszawa

Re: Silnik PGT

Post autor: Tschoob »

a na ak paru klubowiczom w 1.4 pierdyknal pasek,zalozyli nowy i smigaja...moze tez byly rozne wersje ?
Uno 1.3 Turbo seria na miasto :)
Uno 1.4 16V - rally car :)
hz10
Spamer :P
Posty: 968
Rejestracja: czw lis 30, 2006 9:11 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: Starachowice

Re: Silnik PGT

Post autor: hz10 »

nie było różnych wersji, mogli mieć albo dużo szczęścia albo zajebane wałki rozrządu
simon1989
Spamer :P
Posty: 604
Rejestracja: sob maja 23, 2009 1:54 am
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: Puławy

Re: Silnik PGT

Post autor: simon1989 »

Silniki FIRE 1.0, 1.1; 1.4, 1.3t, 1.4t-silnik kolizyjny.
Szansa jest minimalna, ze po urwaniu paska nic sie nie stanie, bo zawory w tym aucie to minimalnie wychodza ponad plaszczyzne glowicy i jest chyba-90% takie polozenie, ze nie spotkaja sie z tlokiem. A jesli nawet jeden zawor sie spotka z tlokiem to silnik bedzie chodzil nie rowno, przyspieszal nie "jednostajnie" i bedzie klepal jak na luzach zaworowych po 0.8mm. W innych przypadkach to moze byc salatka, ale mysle, ze w tym silniku to sie moze co najwyzej zawor zniszczyc bo to wg mnie toporna i debiloodporna konstrukcja.
ODPOWIEDZ