Silnik PGT
-
- Użytkownik
- Posty: 127
- Rejestracja: sob kwie 19, 2008 7:14 am
- Miejscowość: Ustroń
- Auto: Punto GT
Silnik PGT
Czy w PGT po urwaniu się paska rozrządu następuje demolka czy silnik jest bezkolizyjny tak jak w niektórych innych fiatach ??
- JARO_Cz-wa
- Zaawansowany użytkownik
- Posty: 343
- Rejestracja: pn sie 07, 2006 11:26 am
- Auto: Uno 1.3T
- Lokalizacja: SC
-
- Użytkownik
- Posty: 127
- Rejestracja: sob kwie 19, 2008 7:14 am
- Miejscowość: Ustroń
- Auto: Punto GT
Dziękuję wszystkim za informacje .
Jako że od niedawna mam do czynienia z PGT chciałem jeszcze zapytać skąd mogę zciągnąć jakąś książkę o obsłudze PGT po po polsku np. "Naprawa i Obsługa Punto I" .
We wszystkich znanych mi żródłach pod tym tytułem kryje się książka "Sam naprawiam ..." w której oczywiście nie ma opisu Punto GT .
Oczywiście mogła by to być także inna książka byle po polsku .
Rewelacyjna była by instrukcja serwisowa !
Z góry dziękuje za pomoc .
Jako że od niedawna mam do czynienia z PGT chciałem jeszcze zapytać skąd mogę zciągnąć jakąś książkę o obsłudze PGT po po polsku np. "Naprawa i Obsługa Punto I" .
We wszystkich znanych mi żródłach pod tym tytułem kryje się książka "Sam naprawiam ..." w której oczywiście nie ma opisu Punto GT .
Oczywiście mogła by to być także inna książka byle po polsku .
Rewelacyjna była by instrukcja serwisowa !
Z góry dziękuje za pomoc .
Re: Silnik PGT
może nie temat na to forum ale zapytam
koledze w uno 1.4 NA urwał się pasek rozrządu
czy nastąpiła demolka silnika??
wstyd się przyzna ale sam mam uno 1.4 NA i nie jestem pewien czy to silnik kolizyjny, wydaje mi się że tak.
koledze w uno 1.4 NA urwał się pasek rozrządu
czy nastąpiła demolka silnika??
wstyd się przyzna ale sam mam uno 1.4 NA i nie jestem pewien czy to silnik kolizyjny, wydaje mi się że tak.
Punto GT
AR 156 FL SW
było Uno 1.4 n/a
AR 156 FL SW
było Uno 1.4 n/a
- Tschoob
- Zaawansowany użytkownik
- Posty: 355
- Rejestracja: pt gru 09, 2005 7:28 pm
- Miejscowość: Warszawa
- Auto: Uno 1.3T
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Silnik PGT
bezkolizyjny...wszystkie fajerki sa bezkolizyjne 

Uno 1.3 Turbo seria na miasto 
Uno 1.4 16V - rally car

Uno 1.4 16V - rally car

Re: Silnik PGT
ale 1.4 NA nie jest fire, silniki fire to jak pamiętam miały pojemności 0,9; 1.0; 1.1;
jeśli się nie mylę to uno 1.4 NA jak i turbo oraz PGT mają prawie takie same silniki a one są chyba kolizyjne.
jeśli się nie mylę to uno 1.4 NA jak i turbo oraz PGT mają prawie takie same silniki a one są chyba kolizyjne.
Punto GT
AR 156 FL SW
było Uno 1.4 n/a
AR 156 FL SW
było Uno 1.4 n/a
- ZibiUT
- "FireStarter"
- Posty: 2098
- Rejestracja: czw gru 02, 2004 3:49 pm
- Miejscowość: Kampinos
- Auto: Uno 1.3T
- Kontakt:
Re: Silnik PGT
silniki w 1,3T i 1,4T jak i NA sa kolizyjne. Jak przy nie dużych obrotach i miał dużo szcześcia to moze nic się nie stało.
Ja tak miałem. Dla pewności rozebrałem silnik i było wszystko oki (byłem pewien ze nie bedzie) Mozecie spróbować ustawić na znaki, nowy pasek i zakrecic najpierw recznie czy chodzi jak trzeba, mozna zdjac pokrywę zaworów i zobaczyć czy zawory nie podparte, a jak wszystko bedzie wygladac ze oki to odpalać.
Ja tak miałem. Dla pewności rozebrałem silnik i było wszystko oki (byłem pewien ze nie bedzie) Mozecie spróbować ustawić na znaki, nowy pasek i zakrecic najpierw recznie czy chodzi jak trzeba, mozna zdjac pokrywę zaworów i zobaczyć czy zawory nie podparte, a jak wszystko bedzie wygladac ze oki to odpalać.
http://www.zibisoft.pl - Hamownia podwoziowa - Ożarów Mazowiecki
- Tschoob
- Zaawansowany użytkownik
- Posty: 355
- Rejestracja: pt gru 09, 2005 7:28 pm
- Miejscowość: Warszawa
- Auto: Uno 1.3T
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Silnik PGT
a na ak paru klubowiczom w 1.4 pierdyknal pasek,zalozyli nowy i smigaja...moze tez byly rozne wersje ?
Uno 1.3 Turbo seria na miasto 
Uno 1.4 16V - rally car

Uno 1.4 16V - rally car

-
- Spamer :P
- Posty: 968
- Rejestracja: czw lis 30, 2006 9:11 pm
- Auto: Uno 1.3T
- Lokalizacja: Starachowice
Re: Silnik PGT
nie było różnych wersji, mogli mieć albo dużo szczęścia albo zajebane wałki rozrządu
-
- Spamer :P
- Posty: 604
- Rejestracja: sob maja 23, 2009 1:54 am
- Auto: Uno 1.3T
- Lokalizacja: Puławy
Re: Silnik PGT
Silniki FIRE 1.0, 1.1; 1.4, 1.3t, 1.4t-silnik kolizyjny.
Szansa jest minimalna, ze po urwaniu paska nic sie nie stanie, bo zawory w tym aucie to minimalnie wychodza ponad plaszczyzne glowicy i jest chyba-90% takie polozenie, ze nie spotkaja sie z tlokiem. A jesli nawet jeden zawor sie spotka z tlokiem to silnik bedzie chodzil nie rowno, przyspieszal nie "jednostajnie" i bedzie klepal jak na luzach zaworowych po 0.8mm. W innych przypadkach to moze byc salatka, ale mysle, ze w tym silniku to sie moze co najwyzej zawor zniszczyc bo to wg mnie toporna i debiloodporna konstrukcja.
Szansa jest minimalna, ze po urwaniu paska nic sie nie stanie, bo zawory w tym aucie to minimalnie wychodza ponad plaszczyzne glowicy i jest chyba-90% takie polozenie, ze nie spotkaja sie z tlokiem. A jesli nawet jeden zawor sie spotka z tlokiem to silnik bedzie chodzil nie rowno, przyspieszal nie "jednostajnie" i bedzie klepal jak na luzach zaworowych po 0.8mm. W innych przypadkach to moze byc salatka, ale mysle, ze w tym silniku to sie moze co najwyzej zawor zniszczyc bo to wg mnie toporna i debiloodporna konstrukcja.