Problem z silnikiem

turbo, głowica, dolot, układ paliwowy, itp.

Moderatorzy: KYS, ZibiUT

ziuzio
Spamer :P
Posty: 1343
Rejestracja: wt gru 07, 2004 9:20 pm
Miejscowość: krakooff
Auto: Uno 1.4T
Lokalizacja: krakooff

Post autor: ziuzio »

Jeśli chodzi o nakrętkę koła pasowego, to jest do dostania w ASO, cena coś około 16zł, ale nie zawsze jest dostępna od ręki.

Możliwe, że nie masz paska wielorowkowego, choć jeśli masz 1.4T(wnioskując po tym wysuwanym znaku do koła rozrządu) to przeważnie były już z paskiem wielorowkowym i rolką do tego:).
Awatar użytkownika
pietro
Użytkownik
Posty: 73
Rejestracja: śr maja 31, 2006 10:22 pm
Miejscowość: Zimna Woda
Auto: Punto GT
Lokalizacja: jasło/Cold Water/podkarpacie

Post autor: pietro »

ziuzio pisze:
Możliwe, że nie masz paska wielorowkowego, choć jeśli masz 1.4T(wnioskując po tym wysuwanym znaku do koła rozrządu) to przeważnie były już z paskiem wielorowkowym i rolką do tego:).
Hmm to żeś mnie zmartwił bo ja mam pasek klinowy a nie wielorowkowy moze mam jakiś kombinowany silnik a mam 1,4 t rok 90 przynajmniej z papierów :roll: z numerów silnika mozna odczytać rocznik?

a tak poza tym nie tak dawno miałem jeszcze jeden silnik (kupiłem go od gościa który z kolei kupił od Murcki-ego i też tam był pasek klinowy) także może takie wersje

pozdro
ziuzio
Spamer :P
Posty: 1343
Rejestracja: wt gru 07, 2004 9:20 pm
Miejscowość: krakooff
Auto: Uno 1.4T
Lokalizacja: krakooff

Post autor: ziuzio »

Niewykluczone ze wersje 1.4T bez kata(118km) mialy zwykly pasek klinowy, spotkalem się tylko z jednym takim egzemplarzem i faktycznie miał pasek klinowy:).
Awatar użytkownika
pietro
Użytkownik
Posty: 73
Rejestracja: śr maja 31, 2006 10:22 pm
Miejscowość: Zimna Woda
Auto: Punto GT
Lokalizacja: jasło/Cold Water/podkarpacie

Post autor: pietro »

ziuzio pisze:Niewykluczone ze wersje 1.4T bez kata(118km) mialy zwykly pasek klinowy, spotkalem się tylko z jednym takim egzemplarzem i faktycznie miał pasek klinowy:).
numery silnika 146a800 wskazują na 112 konny silnik a czy on był z katem czy bez to tego nie wiem (właściwie to czy można to jakoś rozpoznać?) widocznie taki egzemplarz z paskiem klinowym

pozdro
Awatar użytkownika
mouk80
Zaawansowany użytkownik
Posty: 334
Rejestracja: czw kwie 12, 2007 3:57 pm
Miejscowość: Kraków
Auto: Uno 1.4T

Post autor: mouk80 »

pietro pisze:
ziuzio pisze:Niewykluczone ze wersje 1.4T bez kata(118km) mialy zwykly pasek klinowy, spotkalem się tylko z jednym takim egzemplarzem i faktycznie miał pasek klinowy:).
numery silnika 146a800 wskazują na 112 konny silnik a czy on był z katem czy bez to tego nie wiem (właściwie to czy można to jakoś rozpoznać?) widocznie taki egzemplarz z paskiem klinowym

pozdro
u mnie w jednym silniku byl klinowy a w drugim z rowkami.
Fiat Uno 1.4 TURBO i.e. nareszcie śmiga:))
Awatar użytkownika
Luu
Zaawansowany użytkownik
Posty: 334
Rejestracja: pt lip 06, 2007 8:06 pm
Miejscowość: białystok
Auto: Uno 1.4T

Post autor: Luu »

ziuzio pisze:
Luu pisze: jakie powinny być dopszczalne luzy dla ssących i wylotowych?
Książkowo:
Ssanie: 0.40 +/- 0.05mm,
Wydech: 0.50 +/- 0.05mm.

Ale można też stosować ze względu na cichszą pracę:
Ssanie 0.30+/- 0.05mm
Wydech: 0.40 +/- 0.05mm
Z tym że trzeba częściej kontrolować luzy:).
Mniejsze luzy nie niszczą szybciej wałka?

Wczoraj sprawdzałem wstępnie luzy i wahają sie średnio od 0.60 do 0.20mm
i straszliwie łomoczą :shock:
Uno Turbo 1.4 mk2
Awatar użytkownika
Luu
Zaawansowany użytkownik
Posty: 334
Rejestracja: pt lip 06, 2007 8:06 pm
Miejscowość: białystok
Auto: Uno 1.4T

Post autor: Luu »

Pasek wielorowkowy do altka.... podejdzie od 1.4 n/a?
Uno Turbo 1.4 mk2
Awatar użytkownika
ZibiUT
"FireStarter"
Posty: 2098
Rejestracja: czw gru 02, 2004 3:49 pm
Miejscowość: Kampinos
Auto: Uno 1.3T
Kontakt:

Post autor: ZibiUT »

Tak jest ten sam
http://www.zibisoft.pl - Hamownia podwoziowa - Ożarów Mazowiecki
Awatar użytkownika
Luu
Zaawansowany użytkownik
Posty: 334
Rejestracja: pt lip 06, 2007 8:06 pm
Miejscowość: białystok
Auto: Uno 1.4T

Post autor: Luu »

ok, dzięki :)
Uno Turbo 1.4 mk2
ODPOWIEDZ