problem z turbo w pgt

turbo, głowica, dolot, układ paliwowy, itp.

Moderatorzy: KYS, ZibiUT

mr2j
Użytkownik
Posty: 112
Rejestracja: pn sty 28, 2008 10:02 pm
Miejscowość: Sochaczew
Auto: Punto GT

problem z turbo w pgt

Post autor: mr2j »

Witam
dziś podczas jazdy po normalny wkręceniu sie na ładowanie turbiny usłyszałem metaliczny dźwięk i po chwili turbo przestało ładować od tamtego czasu turbo ma opory żeby sie normalnie wkręciło tzn nawet w ogóle nie chce współpracować, dodam ze ten dźwięk niestety został już na stałe czy to zacierającą sie turbinka??, pojawił się też siwy dym to znak że bierze olej. Czy to trafna diagnoza?? Czy mogą być jeszcze jakieś inne przyczyny.
ziuzio
Spamer :P
Posty: 1343
Rejestracja: wt gru 07, 2004 9:20 pm
Miejscowość: krakooff
Auto: Uno 1.4T
Lokalizacja: krakooff

Post autor: ziuzio »

Najlepiej ściągnać dmuchawkę i ją obadać, bo objaw podobny do zacierania i ukręcania wałka w turbinie, po tym jak coś wpadło w wirnik.
mr2j
Użytkownik
Posty: 112
Rejestracja: pn sty 28, 2008 10:02 pm
Miejscowość: Sochaczew
Auto: Punto GT

Post autor: mr2j »

wirnik lata we wszystkie strony hmmm niestety turbawka do wymiany, zobaczę jednak wcześniej czy nadaje sie do regeneracji, była wcześniej już regenerowana przelatała jakieś 12tys
Awatar użytkownika
JARO_Cz-wa
Zaawansowany użytkownik
Posty: 343
Rejestracja: pn sie 07, 2006 11:26 am
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: SC

Post autor: JARO_Cz-wa »

mr2j pisze:wirnik lata we wszystkie strony hmmm niestety turbawka do wymiany, zobaczę jednak wcześniej czy nadaje sie do regeneracji, była wcześniej już regenerowana przelatała jakieś 12tys
a jak bardzo da sie go przesuwać na boki w lewo i prawo o ile? i o ile góra dół :?:
Choć raczej jak usłyszałeś że coś się tarło i piszesz ze lata to i tak raczej conajmniej jeden z wirników (pewnie wydechowy) możesz sobie na pamiątke na półeczke tylko położyć :roll:
mr2j
Użytkownik
Posty: 112
Rejestracja: pn sty 28, 2008 10:02 pm
Miejscowość: Sochaczew
Auto: Punto GT

Post autor: mr2j »

jakies 0,5 cm we wszystkie opisane kierunki :/
Awatar użytkownika
JARO_Cz-wa
Zaawansowany użytkownik
Posty: 343
Rejestracja: pn sie 07, 2006 11:26 am
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: SC

Post autor: JARO_Cz-wa »

mr2j pisze:jakies 0,5 cm we wszystkie opisane kierunki :/
to znaczy że oba wirniki już się swoje nakręciły :arrow: niestety ale musisz się rozejrzeć za inną turbawką, chyba że tą oddasz do regeneracji, ale później ponoć różnie to jest z trwałością no i dość sporo $$$ to kosztuje :idea:
mr2j
Użytkownik
Posty: 112
Rejestracja: pn sty 28, 2008 10:02 pm
Miejscowość: Sochaczew
Auto: Punto GT

Post autor: mr2j »

może znacie jakieś stronki z nowymi turbinkami??
Awatar użytkownika
mrowczan
Aktywny użytkownik
Posty: 233
Rejestracja: pn paź 29, 2007 8:04 pm
Miejscowość: Częstochowa
Auto: Inne

Post autor: mrowczan »

Za nowa dasz pewnie ze 3,5 tys, wiec raczej sobie ja odpusc. Szukaj uzywanej w dobrym stanie, najlepiej normalnej T28. Jednak ludzie mieli racje, ze tb2810 sie szybko ukrecaja :)
Awatar użytkownika
Luu
Zaawansowany użytkownik
Posty: 334
Rejestracja: pt lip 06, 2007 8:06 pm
Miejscowość: białystok
Auto: Uno 1.4T

Post autor: Luu »

Jak chcesz to moge ci podać adres firmy co niedawno regenerowała mi zatartą turbinę. Zapłaciłem stosunkowo niewiele, praktycznie cały środek mi wymienili, i gwarancja na rok :)
No chybaże wolisz nową dmuchawke i wydatek rzędu 2tyś zł 8)
Uno Turbo 1.4 mk2
skadubek
Zaawansowany użytkownik
Posty: 326
Rejestracja: ndz sty 21, 2007 8:19 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: CK

Post autor: skadubek »

mrowczan pisze:Jednak ludzie mieli racje, ze tb2810 sie szybko ukrecaja :)
To już ukręciłeś :lol: :?:
Ps. To jest turbo z Fiata Coupe 2,0 16v :?:
Eagle
Aktywny użytkownik
Posty: 184
Rejestracja: śr mar 15, 2006 1:48 am
Miejscowość: Gdansk
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Eagle »

skadubek pisze:
mrowczan pisze:Jednak ludzie mieli racje, ze tb2810 sie szybko ukrecaja :)
To już ukręciłeś :lol: :?:
Ps. To jest turbo z Fiata Coupe 2,0 16v :?:
to jest z 2.0 20V

w 16V siedzi T3 :)
Punto GT 2.0 8VT
skadubek
Zaawansowany użytkownik
Posty: 326
Rejestracja: ndz sty 21, 2007 8:19 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: CK

Post autor: skadubek »

I ona ładnie pasuje do PGT do kolektora :roll: czy trza spawać 8)
mr2j
Użytkownik
Posty: 112
Rejestracja: pn sty 28, 2008 10:02 pm
Miejscowość: Sochaczew
Auto: Punto GT

Post autor: mr2j »

nic nie trzeba w przerabiać ładnie podchodzi pod kolektor jedynie trzeba troszkę miejsca więcej na nią wygospodarować "Turbinka pasuje idealnie pod nasz kolektor i wogóle (fajnie jak by zrobić nowy, i odsunac lekko od alternatora) ale na seri tez sie da, trzeba było troche oklepac downpip'a z 20VT, osłone termiczną i obudowe altka , cisano ale 15kkm i wszystko żyje Smile" cytat JackaGD ta on ja tam wcisnął
JacekGD
Użytkownik
Posty: 79
Rejestracja: czw mar 30, 2006 11:21 am
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: Trójmiasto

Post autor: JacekGD »

JARO_Cz-wa pisze:
mr2j pisze:jakies 0,5 cm we wszystkie opisane kierunki :/
to znaczy że oba wirniki już się swoje nakręciły :arrow: niestety ale musisz się rozejrzeć za inną turbawką, chyba że tą oddasz do regeneracji, ale później ponoć różnie to jest z trwałością no i dość sporo $$$ to kosztuje :idea:
aj tam sprawa dziwna,turbo zrobione z sercem,nowa ośka i 12kkm przejechane na 1 barze, potem z 1500 na 1,5bara. Troche luzów jest, turbinka sie aktualnie rozkręca i zobaczymy co wyjdzie z tego.

Będzie dobrze ;)
dr kozioł
Aktywny użytkownik
Posty: 193
Rejestracja: pt wrz 09, 2005 9:47 am
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: wawa

Post autor: dr kozioł »

ta turbina ma specyficzna budowe i nie ma opcji zeby ja ktos w pl zregenerowal dobrze.
poztym max co ona znosi to ok 1,3 bar - wszystko co wiecej to zabojstwo.
ODPOWIEDZ