Blok od silnika 1,5 osprzęt 1,3

turbo, głowica, dolot, układ paliwowy, itp.

Moderatorzy: KYS, ZibiUT

sobi__126
Obserwator
Posty: 3
Rejestracja: wt lut 19, 2008 5:29 pm

Blok od silnika 1,5 osprzęt 1,3

Post autor: sobi__126 »

Zabrałem się za remont mojego silnika, ale coś mi się nie zgadzało...
Pomierzyłem wszystko i jak by nie patrzył dół silnika jest od 1.5 model silnika 138c2.0148. Było to już tak jeżdzone na takiej konfiguracji i silnik wygląda bardzo dobrze.

Wiem że był podobny temat ale nie ma tam odpowiedzi na moje pytania, a więc:

1) Czy jeśli zostawie seryjne doładowanie to jest odprężać silnik?
2) Jak wygląda sprawa elektroniki sterującej, ustawienia mieszanki?
3) Jaką moc można uzyskać z takiego silnika?
4) Co jeszcze zmienić przerobić skoro mam rozebrany silnik?

Będe wdzięczny za pomoc??
ziuzio
Spamer :P
Posty: 1343
Rejestracja: wt gru 07, 2004 9:20 pm
Miejscowość: krakooff
Auto: Uno 1.4T
Lokalizacja: krakooff

Post autor: ziuzio »

Na początek podaj co zmierzyłeś czyli skok i średnicę tłoka.
Potem zmierz średnice zaworów ssących i wydechowych oraz podaj parametry wałka rozrządu. I wtedy można pomyśleć co można dalej i ile;).
Jeśli zostajesz przy seryjnej dmuchawce(IHI z 1.3T?) to i tak max do wyciśnięcia to ~150km
Awatar użytkownika
kania_
Zaawansowany użytkownik
Posty: 410
Rejestracja: pt wrz 09, 2005 9:41 am
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: KRAKÓW

Post autor: kania_ »

skok w 1.5 i 1.3 jest taki sam korba tez ta sama wiec
zmierz srednice tloka i zrob fote denka
rożek
Aktywny użytkownik
Posty: 209
Rejestracja: wt lis 21, 2006 3:25 am
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: Poznań

Post autor: rożek »

silnik 1,5
Srednica tłoka 86,4mm
skok tłoka 63,9
pojemność 1498
st sprężania 9,2-+0,5
zawory dolot 36mm i wydech 32/33
wznios 9,2

otwarcie zaworu dolotowego 6 st przed GMP(w turbo 1,4 14st przed GMP)
zamkniecie zaworu dolotowego 46st po DMP (44 st UT)
otwarcie zaworu wylotowego 47st przed DMP (36 UT)
zamkniecie wylotowego 7po GMP (6 w UT)
Pojemność komór spalania 32,18cm3 w 1,5 i 36,42 cm3 w 1,4T
Fotka bloku 1,5 od uno typ 149C10000
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/80b ... dec0b.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/4ed ... 405b7.html
Ostatnio zmieniony wt lut 19, 2008 9:50 pm przez rożek, łącznie zmieniany 1 raz.
ziuzio
Spamer :P
Posty: 1343
Rejestracja: wt gru 07, 2004 9:20 pm
Miejscowość: krakooff
Auto: Uno 1.4T
Lokalizacja: krakooff

Post autor: ziuzio »

rożek pisze:silnik 1,5
Srednica tłoka 86,4mm
skok tłoka 63,9
pojemność 1498
st sprężania 9,2-+0,5
zawory dolot 36mm i wydech 32/33
wznios 9,2

otwarcie zaworu dolotowego 6 st przed GMP(w turbo 1,4 14st przed GMP)
zamkniecie zaworu dolotowego 46st po DMP (44 st UT)
otwarcie zaworu wylotowego 47st przed DMP (36 UT)
zamkniecie wylotowego 7po GMP 96 w UT)
Pojemność komór spalania 32,18cm3 w 1,5 i 36,42 cm3 w 1,4T
Fotka bloku 1,5 od uno typ 149C10000
[url]http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/80b9131d8c0dec0b.html
[/url]
Znamy specyfikacje 1.5, ale chodzi o ten konkretny egzemplarz, który wydaje się być wydumką:).
Awatar użytkownika
kania_
Zaawansowany użytkownik
Posty: 410
Rejestracja: pt wrz 09, 2005 9:41 am
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: KRAKÓW

Post autor: kania_ »

przedewszystkim zeby bylo zywotne to trzeba rozprezyc i dac natrysk na denka tłoka a reszta powinna wytrzymac tak jak UT
dac chłodnice oleju i bedzie git

p.s.
jak porównywalem 1.5 i 1.3 turbo to roznica byla w tym ze w 1.5 niema oiljetów i wyprowadzenia wody i oleju do turbo na bloku od strony kolektora i tu wsumie koncza sie roznice (pomijajac temat srednicy tloka i kształt denka)
w glowicy roznica byla taka ze nie bylo otworow na czujniki (stukowego i temp)
sobi__126
Obserwator
Posty: 3
Rejestracja: wt lut 19, 2008 5:29 pm

Post autor: sobi__126 »

A więc:

Blok ma wyjście na chłodnice oleju (co prawda nie ma jej, jest obieg zamkniety, ale czeka chłodnica z supry 3L turbo). W misce jest króciec na powrót oleju z turbiny, a w korbach są oiljet'y.

Wymiary silnika są identyczne jak pisze kolega Rożek:
Srednica tłoka 86,4mm
skok tłoka 63,9
zawór ssacy 36
wydech 33
wznios krzywki 9,2

W głowicy są dwa czujniki, jeden jest na pewno od temperatury a drugi nie wiem... Silnik raczej nie był odprężany bo ani tłoki ani głowica nie sa ruszone

A tu kilka fotek (z góry przepraszam za jakość, ale sprzęt jaki jest taki jest):
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

Obrazek Obrazek Obrazek
Lui
Spamer :P
Posty: 1445
Rejestracja: pn maja 09, 2005 1:46 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: opole
Kontakt:

Post autor: Lui »

dysze do natrysku powinny być w podporach wału
Fiat Grande Uno
www.uno-racing.prv.pl
sobi__126
Obserwator
Posty: 3
Rejestracja: wt lut 19, 2008 5:29 pm

Post autor: sobi__126 »

a jeśli ich nie ma to da sie jakoż to wyrzeźbić??
ODPOWIEDZ