Blok od silnika 1,5 osprzęt 1,3
Blok od silnika 1,5 osprzęt 1,3
Zabrałem się za remont mojego silnika, ale coś mi się nie zgadzało...
Pomierzyłem wszystko i jak by nie patrzył dół silnika jest od 1.5 model silnika 138c2.0148. Było to już tak jeżdzone na takiej konfiguracji i silnik wygląda bardzo dobrze.
Wiem że był podobny temat ale nie ma tam odpowiedzi na moje pytania, a więc:
1) Czy jeśli zostawie seryjne doładowanie to jest odprężać silnik?
2) Jak wygląda sprawa elektroniki sterującej, ustawienia mieszanki?
3) Jaką moc można uzyskać z takiego silnika?
4) Co jeszcze zmienić przerobić skoro mam rozebrany silnik?
Będe wdzięczny za pomoc??
Pomierzyłem wszystko i jak by nie patrzył dół silnika jest od 1.5 model silnika 138c2.0148. Było to już tak jeżdzone na takiej konfiguracji i silnik wygląda bardzo dobrze.
Wiem że był podobny temat ale nie ma tam odpowiedzi na moje pytania, a więc:
1) Czy jeśli zostawie seryjne doładowanie to jest odprężać silnik?
2) Jak wygląda sprawa elektroniki sterującej, ustawienia mieszanki?
3) Jaką moc można uzyskać z takiego silnika?
4) Co jeszcze zmienić przerobić skoro mam rozebrany silnik?
Będe wdzięczny za pomoc??
-
- Aktywny użytkownik
- Posty: 209
- Rejestracja: wt lis 21, 2006 3:25 am
- Auto: Uno 1.3T
- Lokalizacja: Poznań
silnik 1,5
Srednica tłoka 86,4mm
skok tłoka 63,9
pojemność 1498
st sprężania 9,2-+0,5
zawory dolot 36mm i wydech 32/33
wznios 9,2
otwarcie zaworu dolotowego 6 st przed GMP(w turbo 1,4 14st przed GMP)
zamkniecie zaworu dolotowego 46st po DMP (44 st UT)
otwarcie zaworu wylotowego 47st przed DMP (36 UT)
zamkniecie wylotowego 7po GMP (6 w UT)
Pojemność komór spalania 32,18cm3 w 1,5 i 36,42 cm3 w 1,4T
Fotka bloku 1,5 od uno typ 149C10000
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/80b ... dec0b.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/4ed ... 405b7.html
Srednica tłoka 86,4mm
skok tłoka 63,9
pojemność 1498
st sprężania 9,2-+0,5
zawory dolot 36mm i wydech 32/33
wznios 9,2
otwarcie zaworu dolotowego 6 st przed GMP(w turbo 1,4 14st przed GMP)
zamkniecie zaworu dolotowego 46st po DMP (44 st UT)
otwarcie zaworu wylotowego 47st przed DMP (36 UT)
zamkniecie wylotowego 7po GMP (6 w UT)
Pojemność komór spalania 32,18cm3 w 1,5 i 36,42 cm3 w 1,4T
Fotka bloku 1,5 od uno typ 149C10000
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/80b ... dec0b.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/4ed ... 405b7.html
Ostatnio zmieniony wt lut 19, 2008 9:50 pm przez rożek, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Spamer :P
- Posty: 1343
- Rejestracja: wt gru 07, 2004 9:20 pm
- Miejscowość: krakooff
- Auto: Uno 1.4T
- Lokalizacja: krakooff
Znamy specyfikacje 1.5, ale chodzi o ten konkretny egzemplarz, który wydaje się być wydumką:).rożek pisze:silnik 1,5
Srednica tłoka 86,4mm
skok tłoka 63,9
pojemność 1498
st sprężania 9,2-+0,5
zawory dolot 36mm i wydech 32/33
wznios 9,2
otwarcie zaworu dolotowego 6 st przed GMP(w turbo 1,4 14st przed GMP)
zamkniecie zaworu dolotowego 46st po DMP (44 st UT)
otwarcie zaworu wylotowego 47st przed DMP (36 UT)
zamkniecie wylotowego 7po GMP 96 w UT)
Pojemność komór spalania 32,18cm3 w 1,5 i 36,42 cm3 w 1,4T
Fotka bloku 1,5 od uno typ 149C10000
[url]http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/80b9131d8c0dec0b.html
[/url]
- kania_
- Zaawansowany użytkownik
- Posty: 410
- Rejestracja: pt wrz 09, 2005 9:41 am
- Auto: Uno 1.3T
- Lokalizacja: KRAKÓW
przedewszystkim zeby bylo zywotne to trzeba rozprezyc i dac natrysk na denka tłoka a reszta powinna wytrzymac tak jak UT
dac chłodnice oleju i bedzie git
p.s.
jak porównywalem 1.5 i 1.3 turbo to roznica byla w tym ze w 1.5 niema oiljetów i wyprowadzenia wody i oleju do turbo na bloku od strony kolektora i tu wsumie koncza sie roznice (pomijajac temat srednicy tloka i kształt denka)
w glowicy roznica byla taka ze nie bylo otworow na czujniki (stukowego i temp)
dac chłodnice oleju i bedzie git
p.s.
jak porównywalem 1.5 i 1.3 turbo to roznica byla w tym ze w 1.5 niema oiljetów i wyprowadzenia wody i oleju do turbo na bloku od strony kolektora i tu wsumie koncza sie roznice (pomijajac temat srednicy tloka i kształt denka)
w glowicy roznica byla taka ze nie bylo otworow na czujniki (stukowego i temp)
A więc:
Blok ma wyjście na chłodnice oleju (co prawda nie ma jej, jest obieg zamkniety, ale czeka chłodnica z supry 3L turbo). W misce jest króciec na powrót oleju z turbiny, a w korbach są oiljet'y.
Wymiary silnika są identyczne jak pisze kolega Rożek:
Srednica tłoka 86,4mm
skok tłoka 63,9
zawór ssacy 36
wydech 33
wznios krzywki 9,2
W głowicy są dwa czujniki, jeden jest na pewno od temperatury a drugi nie wiem... Silnik raczej nie był odprężany bo ani tłoki ani głowica nie sa ruszone
A tu kilka fotek (z góry przepraszam za jakość, ale sprzęt jaki jest taki jest):


Blok ma wyjście na chłodnice oleju (co prawda nie ma jej, jest obieg zamkniety, ale czeka chłodnica z supry 3L turbo). W misce jest króciec na powrót oleju z turbiny, a w korbach są oiljet'y.
Wymiary silnika są identyczne jak pisze kolega Rożek:
Srednica tłoka 86,4mm
skok tłoka 63,9
zawór ssacy 36
wydech 33
wznios krzywki 9,2
W głowicy są dwa czujniki, jeden jest na pewno od temperatury a drugi nie wiem... Silnik raczej nie był odprężany bo ani tłoki ani głowica nie sa ruszone
A tu kilka fotek (z góry przepraszam za jakość, ale sprzęt jaki jest taki jest):






