da się wymienić panewki gł. bez wyciągania wału

Dyskusje "o wszystkim" i "o niczym" ;-)

Moderatorzy: KYS, ZibiUT

Awatar użytkownika
paullo
Użytkownik
Posty: 138
Rejestracja: wt sie 14, 2007 6:09 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: N Y S A

da się wymienić panewki gł. bez wyciągania wału

Post autor: paullo »

mam szybkie pytanko.
zamierzam niedługo wymienić panewki, korby wiadomo wymienie od dołu bez problemu ale mam pytanko czy da się wymienić panewki główne bez ściągania wału
:)
ziuzio
Spamer :P
Posty: 1343
Rejestracja: wt gru 07, 2004 9:20 pm
Miejscowość: krakooff
Auto: Uno 1.4T
Lokalizacja: krakooff

Post autor: ziuzio »

Da się, tylko trzeba je wysuwać po wale w odpowiednim kierunku(pchaj płaską stronę jakimś płaskim i giętkim narzędziem w kierunku zamka):).
Ale jeśli chcesz wymieniać panewki, a wał będzie kiepski, to niewiele pomoże ten zabieg; no chyba że jest to operacja profilaktyczna.
Awatar użytkownika
kania_
Zaawansowany użytkownik
Posty: 410
Rejestracja: pt wrz 09, 2005 9:41 am
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: KRAKÓW

Post autor: kania_ »

tak to sie robi na nie uczciwa odsprzedaz...

jak chcesz jezdzic to wyjmij wal jak nalezy, zrób szlif walu i paneweczki na nadwymiar
hz10
Spamer :P
Posty: 968
Rejestracja: czw lis 30, 2006 9:11 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: Starachowice

Post autor: hz10 »

a po co szlifować wał który trzyma wymiar :roll: no chyba że nie trzyma ale żeby zajeździć główne czopy to sie tża postarać
Awatar użytkownika
paullo
Użytkownik
Posty: 138
Rejestracja: wt sie 14, 2007 6:09 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: N Y S A

Post autor: paullo »

no właśnie...
wymieniam panewki bo silnik nie trzyma mi coś obrotów na jałowym, wskazówka obrotomierza ledwo wychyla się ponad tan pręcik co podtrzymuje wskazówke, czyli ledwo 500 obr/min.
jak olej jest zimny to trzyma na wskażniku ciśnienia oleju "pgt" pełną skale czyli 3, ale po ostrej jeździe po mieście około godzinki to przy obrotach około 500 na min. to licho już jest.
trzeba będzie zobaczyć też na wał :)
Awatar użytkownika
JARO_Cz-wa
Zaawansowany użytkownik
Posty: 343
Rejestracja: pn sie 07, 2006 11:26 am
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: SC

Post autor: JARO_Cz-wa »

paullo pisze:no właśnie...
...jak olej jest zimny to trzyma na wskażniku ciśnienia oleju "pgt" pełną skale czyli 3, ale po ostrej jeździe po mieście około godzinki to przy obrotach około 500 na min. to licho już jest.
trzeba będzie zobaczyć też na wał :)
Ja bym na początek się zastanowił czemu obrotów nie trzyma i rozwiązał ten problem, bo przy faktycznych obrotach 500/min i rozgrzanym oleju to sama pompa nie jest w stanie wytworzyć odpowiedniego ciśnienia oleju, bo nawet na zimnym jest wyraźnie mnijesze. Też kiedyś jakoś takie obroty mi się czasem spontanicznie pojawiały i gasł :roll: ,ale poczyściłem złączki i jakoś na szczęście przesło mu :lol:

U mnie po normalniej jezdzie po rozgrzaniu silnika to trzyma mi około 1,6 na wskaźniku oleju, a jak sie go przeciagnie pare kilosów na max aż turbo świeci :twisted: to spada do około 1,1. Według obrotomierza obroty około 800-900/min.
Lui
Spamer :P
Posty: 1445
Rejestracja: pn maja 09, 2005 1:46 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: opole
Kontakt:

Post autor: Lui »

to musisz zrobić coś z tymi obrotami, ja mam z 1000-1100 zawsze lepiej większe niż dopuszczać do spadków bo to niezdrowe ani dla turbo ani dla panewek
Fiat Grande Uno
www.uno-racing.prv.pl
skadubek
Zaawansowany użytkownik
Posty: 326
Rejestracja: ndz sty 21, 2007 8:19 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: CK

Post autor: skadubek »

Jeśli kontrolka od ciśnienia nie mryga to ja bym najpeirw poszukał innej przyczyny tak wolnych obrotów :roll:
Bo wskaźnik nie jest zbyt wiarygodny :lol:
Awatar użytkownika
kania_
Zaawansowany użytkownik
Posty: 410
Rejestracja: pt wrz 09, 2005 9:41 am
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: KRAKÓW

Post autor: kania_ »

Hz10 jak trzyma wymiar to po co ruszac panewki?
Jak panewki sie kwalifikuja do wymiany to z reguly czopy na tych panewkach wymagaja obróbki: czy to szlif czy polerowanie ale zawsze :P
Awatar użytkownika
paullo
Użytkownik
Posty: 138
Rejestracja: wt sie 14, 2007 6:09 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: N Y S A

Post autor: paullo »

dzięki chłopaki, napewno sprawdze najpierw obroty.
można ewentualnie podkręcić śrubke na przepustnicy, żeby podnieść obroty, wiem, że to nie jest najlepsze rozwiązanie ale nie wiem dlaczego fizycznie obroty są takie małe
ODPOWIEDZ