UT 1.3 - tuning silnika, zwiększanie mocy

turbo, głowica, dolot, układ paliwowy, itp.

Moderatorzy: KYS, ZibiUT

sobi_126
Obserwator
Posty: 11
Rejestracja: pt sty 18, 2008 11:55 pm

UT 1.3 - tuning silnika, zwiększanie mocy

Post autor: sobi_126 »

Mam pytanko do osób któr grzebał już przy swoich UT, mianowicie...

Mam silnik 1,3 od UT, total seria. Silnik będzie montowany w innym aucie, dlatego pytam was o tuning samego silnika. Jakie modyfikacje daja najwieksze przyrosty mocy, co poprwaic a czego nie ruszać? Chcę tylko dodać że nie chcę zmieniać turbiny na wiekszą, ponieważ zależy mi na tym aby samochód jechał od jak najniższych obrotów...
Awatar użytkownika
ZibiUT
"FireStarter"
Posty: 2098
Rejestracja: czw gru 02, 2004 3:49 pm
Miejscowość: Kampinos
Auto: Uno 1.3T
Kontakt:

Post autor: ZibiUT »

W pierwszej kolejności MBC. Turbo bedzie szybciej troszeczkę wstawac i mozesz podnieść ciśnienie doładowania do 0,8-0,9 b to już dużo. Sądząc po niku silnik bedzie w 126p czy coś w podobie??

Po za tym polecam w szukajce wpisać takie słowa jak: mbc , wiekszy intercooler, wieksze ciśnienie, wiecej mocy itp.
http://www.zibisoft.pl - Hamownia podwoziowa - Ożarów Mazowiecki
sobi_126
Obserwator
Posty: 11
Rejestracja: pt sty 18, 2008 11:55 pm

Post autor: sobi_126 »

o ile może wzrosnąc moc silnika przy doładowaniu rzędu 0.8/0,9 bar ??
Awatar użytkownika
ZibiUT
"FireStarter"
Posty: 2098
Rejestracja: czw gru 02, 2004 3:49 pm
Miejscowość: Kampinos
Auto: Uno 1.3T
Kontakt:

Post autor: ZibiUT »

hmm

Jezeli bedzie wszystko dobrze działac to nawet o 10-15 km
Fabrycznie masz 105 km i 0,6 doładowanie. Jezeli silnik jest w dobrym stanie to 10 km spokojnie. Jak dasz wiekszy IC i bedzie dobrze przez powietrze chłodzony to moze i wiecej.
http://www.zibisoft.pl - Hamownia podwoziowa - Ożarów Mazowiecki
sobi_126
Obserwator
Posty: 11
Rejestracja: pt sty 18, 2008 11:55 pm

Post autor: sobi_126 »

Zibi122 pisze: Sądząc po niku silnik bedzie w 126p czy coś w podobie??
Dokładnie :) pod koniec zeszłego roku sprzedałem maluszka 900 a na to konto kupiłem rozbite uno T i drugiego malca. Na razie zbieram informacje i części zeby móc na wiosnę ruszyc z pracami...

Ale pomęczę cię jeszcze trochę...
powiedzmy że mam zamontowany mbc i doładowanie 0,8 bar, zawór bov, większy intercooler z natryskiem wody i mam te 120 kucy.... co dalej??
Awatar użytkownika
DeviL
Punto2 killer
Posty: 1332
Rejestracja: śr maja 10, 2006 1:58 pm
Miejscowość: Kraków
Auto: Inne

Post autor: DeviL »

Popytaj na fiat and furious albo u mnie na itc , moze kaza/yankee cos ci doradza :P
Potrzebujesz części do swojego włocha wal z vin-em na priv-a ;)
sobi_126
Obserwator
Posty: 11
Rejestracja: pt sty 18, 2008 11:55 pm

Post autor: sobi_126 »

DeviL pisze:Popytaj na fiat and furious albo u mnie na itc , moze kaza/yankee cos ci doradza :P
wątpie, chciałem pogadać z kazą na gg ale nie był bardzo skory do rozmowy. Jeśli chodzi o zamontowanie silnika w maluchu to mam już swój plan i wizje jak to zrobić. Chodzi mi o to żeby prze zmontowaniem tego do kupy podkręcić trochę silnik kiedy jeszcze będe miał go na wierzchu. Przy okazji zrobię mały remont, tak dla pewności ;)
skadubek
Zaawansowany użytkownik
Posty: 326
Rejestracja: ndz sty 21, 2007 8:19 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: CK

Post autor: skadubek »

Ja bym radził wsadzić zdrową serie i pózniej ewentualnie podnieść ciśnienie doładowania tak jak Zibi122 pisał chodzi o to czy dasz rade opanować pozniej malca z 140konnym turbo :wink: tak krutkie auto z momentem ponad 200Nm narastającym bardzo nerwowo bedzie bardzo trudne do opanowania :roll: Wydaje mi się że seria na początek a pózniej można sie bawić...
Co do samego silnika to można głownie głowice ruszyć no i wałek jakiś ostrzejszy poprawi napewno góre....
sobi_126
Obserwator
Posty: 11
Rejestracja: pt sty 18, 2008 11:55 pm

Post autor: sobi_126 »

w sumie masz racje ;)

ale na początek i tak mimo mbc ciśnie nie bedzie seria, wiesz że po jakims czasi nawet najmocniejszy motor zaczyna się nudzić ;)
Awatar użytkownika
DeviL
Punto2 killer
Posty: 1332
Rejestracja: śr maja 10, 2006 1:58 pm
Miejscowość: Kraków
Auto: Inne

Post autor: DeviL »

skadubek pisze:Ja bym radził wsadzić zdrową serie i pózniej ewentualnie podnieść ciśnienie doładowania tak jak Zibi122 pisał chodzi o to czy dasz rade opanować pozniej malca z 140konnym turbo :wink: tak krutkie auto z momentem ponad 200Nm narastającym bardzo nerwowo bedzie bardzo trudne do opanowania :roll: Wydaje mi się że seria na początek a pózniej można sie bawić...
Co do samego silnika to można głownie głowice ruszyć no i wałek jakiś ostrzejszy poprawi napewno góre....
Jest w KrK (aktualnie po za) malec z momentem ponad 250Nm :wink: ja tak jak powyzej proponowal bym nie wiecej jak 150km i nie wiecej jak 200Nm z 1.3t , btw silnik chcesz dac centralnie czy z tylu (chociaz tak raczej nie wejdzie) , trzeba pamietac o zawieszeniu , rozporkach , itp , auto bedzie sie nerwowo napewno prowadzilo , jak nie ogarniesz tematu
Potrzebujesz części do swojego włocha wal z vin-em na priv-a ;)
sobi_126
Obserwator
Posty: 11
Rejestracja: pt sty 18, 2008 11:55 pm

Post autor: sobi_126 »

silnik bedzie centralnie na specjalnej ramie połaczonej z sankami od UT, a co za tym idzie wachacze i mcpersony beda z uno, na przód palnuje szerszy resor i dorabiane wachacze ale nie wykluczone ze tez będą mc persony, karoseria jest już rozebrana do gołej blachy i na początek będzie porządnie obspawana i wzmocniona, następnie wspawam klatke i rozpórki...
ODPOWIEDZ