UT 1.3 - tuning silnika, zwiększanie mocy
UT 1.3 - tuning silnika, zwiększanie mocy
Mam pytanko do osób któr grzebał już przy swoich UT, mianowicie...
Mam silnik 1,3 od UT, total seria. Silnik będzie montowany w innym aucie, dlatego pytam was o tuning samego silnika. Jakie modyfikacje daja najwieksze przyrosty mocy, co poprwaic a czego nie ruszać? Chcę tylko dodać że nie chcę zmieniać turbiny na wiekszą, ponieważ zależy mi na tym aby samochód jechał od jak najniższych obrotów...
Mam silnik 1,3 od UT, total seria. Silnik będzie montowany w innym aucie, dlatego pytam was o tuning samego silnika. Jakie modyfikacje daja najwieksze przyrosty mocy, co poprwaic a czego nie ruszać? Chcę tylko dodać że nie chcę zmieniać turbiny na wiekszą, ponieważ zależy mi na tym aby samochód jechał od jak najniższych obrotów...
- ZibiUT
- "FireStarter"
- Posty: 2098
- Rejestracja: czw gru 02, 2004 3:49 pm
- Miejscowość: Kampinos
- Auto: Uno 1.3T
- Kontakt:
W pierwszej kolejności MBC. Turbo bedzie szybciej troszeczkę wstawac i mozesz podnieść ciśnienie doładowania do 0,8-0,9 b to już dużo. Sądząc po niku silnik bedzie w 126p czy coś w podobie??
Po za tym polecam w szukajce wpisać takie słowa jak: mbc , wiekszy intercooler, wieksze ciśnienie, wiecej mocy itp.
Po za tym polecam w szukajce wpisać takie słowa jak: mbc , wiekszy intercooler, wieksze ciśnienie, wiecej mocy itp.
http://www.zibisoft.pl - Hamownia podwoziowa - Ożarów Mazowiecki
- ZibiUT
- "FireStarter"
- Posty: 2098
- Rejestracja: czw gru 02, 2004 3:49 pm
- Miejscowość: Kampinos
- Auto: Uno 1.3T
- Kontakt:
hmm
Jezeli bedzie wszystko dobrze działac to nawet o 10-15 km
Fabrycznie masz 105 km i 0,6 doładowanie. Jezeli silnik jest w dobrym stanie to 10 km spokojnie. Jak dasz wiekszy IC i bedzie dobrze przez powietrze chłodzony to moze i wiecej.
Jezeli bedzie wszystko dobrze działac to nawet o 10-15 km
Fabrycznie masz 105 km i 0,6 doładowanie. Jezeli silnik jest w dobrym stanie to 10 km spokojnie. Jak dasz wiekszy IC i bedzie dobrze przez powietrze chłodzony to moze i wiecej.
http://www.zibisoft.pl - Hamownia podwoziowa - Ożarów Mazowiecki
DokładnieZibi122 pisze: Sądząc po niku silnik bedzie w 126p czy coś w podobie??

Ale pomęczę cię jeszcze trochę...
powiedzmy że mam zamontowany mbc i doładowanie 0,8 bar, zawór bov, większy intercooler z natryskiem wody i mam te 120 kucy.... co dalej??
wątpie, chciałem pogadać z kazą na gg ale nie był bardzo skory do rozmowy. Jeśli chodzi o zamontowanie silnika w maluchu to mam już swój plan i wizje jak to zrobić. Chodzi mi o to żeby prze zmontowaniem tego do kupy podkręcić trochę silnik kiedy jeszcze będe miał go na wierzchu. Przy okazji zrobię mały remont, tak dla pewnościDeviL pisze:Popytaj na fiat and furious albo u mnie na itc , moze kaza/yankee cos ci doradza

-
- Zaawansowany użytkownik
- Posty: 326
- Rejestracja: ndz sty 21, 2007 8:19 pm
- Auto: Uno 1.3T
- Lokalizacja: CK
Ja bym radził wsadzić zdrową serie i pózniej ewentualnie podnieść ciśnienie doładowania tak jak Zibi122 pisał chodzi o to czy dasz rade opanować pozniej malca z 140konnym turbo
tak krutkie auto z momentem ponad 200Nm narastającym bardzo nerwowo bedzie bardzo trudne do opanowania
Wydaje mi się że seria na początek a pózniej można sie bawić...
Co do samego silnika to można głownie głowice ruszyć no i wałek jakiś ostrzejszy poprawi napewno góre....


Co do samego silnika to można głownie głowice ruszyć no i wałek jakiś ostrzejszy poprawi napewno góre....
- DeviL
- Punto2 killer
- Posty: 1332
- Rejestracja: śr maja 10, 2006 1:58 pm
- Miejscowość: Kraków
- Auto: Inne
Jest w KrK (aktualnie po za) malec z momentem ponad 250Nmskadubek pisze:Ja bym radził wsadzić zdrową serie i pózniej ewentualnie podnieść ciśnienie doładowania tak jak Zibi122 pisał chodzi o to czy dasz rade opanować pozniej malca z 140konnym turbotak krutkie auto z momentem ponad 200Nm narastającym bardzo nerwowo bedzie bardzo trudne do opanowania
Wydaje mi się że seria na początek a pózniej można sie bawić...
Co do samego silnika to można głownie głowice ruszyć no i wałek jakiś ostrzejszy poprawi napewno góre....

Potrzebujesz części do swojego włocha wal z vin-em na priv-a 

silnik bedzie centralnie na specjalnej ramie połaczonej z sankami od UT, a co za tym idzie wachacze i mcpersony beda z uno, na przód palnuje szerszy resor i dorabiane wachacze ale nie wykluczone ze tez będą mc persony, karoseria jest już rozebrana do gołej blachy i na początek będzie porządnie obspawana i wzmocniona, następnie wspawam klatke i rozpórki...