Punto GT i problem z zaworem DV po małym remoncie silnika

turbo, głowica, dolot, układ paliwowy, itp.

Moderatorzy: KYS, ZibiUT

Awatar użytkownika
JARO_Cz-wa
Zaawansowany użytkownik
Posty: 343
Rejestracja: pn sie 07, 2006 11:26 am
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: SC

Punto GT i problem z zaworem DV po małym remoncie silnika

Post autor: JARO_Cz-wa »

Witam
Dzis wkoncu skończyłem skłądać moje pgt no i wreszcie silnik zagadał :D
niestety mam mały problem:
- na postoju, gdy przygazuje zawór dv działa jak należy i otwiera się (słychać swist powietrza z filtra)
- w czasie jazdy gdy turbo dmuchnie choćby około 0,3 bara (odczyt z zegarów), po zdjeciu nogi z gazu słychać odbijające się powietrze od wirnika turbosprężarki :roll:
Wymieniany był miedzy innymi wężyk który idzie do trójnika do którego podpiety jest wskaźnik i zawór dv. Wężyki sprawdzałem gdy wszystko składałem i było ok. Wszystko jest podpięte nic nie spadło.

Aha zawór dv do aluminiowy properfekta typ I

Jak myślicie co może być przyczyną :?: :?: :?: Przed remontem wszystko było ok.

PS W tej chwili mam wałek z wzniosami 8,8/8,8
Awatar użytkownika
DeviL
Punto2 killer
Posty: 1332
Rejestracja: śr maja 10, 2006 1:58 pm
Miejscowość: Kraków
Auto: Inne

Post autor: DeviL »

Jak mozna uslyszec odbijajace powietrze od wirnika ? :roll: Chyba surge powoduje ,ze wirnik wariuje
Potrzebujesz części do swojego włocha wal z vin-em na priv-a ;)
Awatar użytkownika
JARO_Cz-wa
Zaawansowany użytkownik
Posty: 343
Rejestracja: pn sie 07, 2006 11:26 am
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: SC

Post autor: JARO_Cz-wa »

DeviL pisze:Jak mozna uslyszec odbijajace powietrze od wirnika ? :roll: Chyba surge powoduje ,ze wirnik wariuje
Myśle że wiadomo o co mi chodziło :wink:
dr kozioł
Aktywny użytkownik
Posty: 193
Rejestracja: pt wrz 09, 2005 9:47 am
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: wawa

Post autor: dr kozioł »

DeviL pisze:Jak mozna uslyszec odbijajace powietrze od wirnika ? :roll:
mozna mozna :)
Awatar użytkownika
JARO_Cz-wa
Zaawansowany użytkownik
Posty: 343
Rejestracja: pn sie 07, 2006 11:26 am
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: SC

Post autor: JARO_Cz-wa »

Wykrecilem o okolo 3 obroty srube regulacyjna w zaworze dv i podokrecałęm opaski na wężu od kolektora do serwa hamulcowego. Nadmuchałem kompresorem do kolektora dolotowego 1,6 bara i niby niebyło słychać żeby gdzieś powietrze uchodziło(przepustnica zamknięta)
Niby narazie jest spokój przy dołądowaniu do okolo 1 bara.

Tylko co spowodowało że musiałem regulować dv :roll:
Dodam ze przed remontem miałem dziure w rurze łączącej IC z kolektorem moze tam tez troche powietrza uchodziło po zamknięciu przepustnic ale zeby az tyle :shock:
Awatar użytkownika
JARO_Cz-wa
Zaawansowany użytkownik
Posty: 343
Rejestracja: pn sie 07, 2006 11:26 am
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: SC

Post autor: JARO_Cz-wa »

JARO_Cz-wa pisze:Wykrecilem o okolo 3 obroty srube regulacyjna w zaworze dv i podokrecałęm opaski na wężu od kolektora do serwa hamulcowego. Nadmuchałem kompresorem do kolektora dolotowego 1,6 bara i niby niebyło słychać żeby gdzieś powietrze uchodziło(przepustnica zamknięta)
Niby narazie jest spokój przy dołądowaniu do okolo 1 bara.

Tylko co spowodowało że musiałem regulować dv :roll:
Dodam ze przed remontem miałem dziure w rurze łączącej IC z kolektorem moze tam tez troche powietrza uchodziło po zamknięciu przepustnic ale zeby az tyle :shock:
W ostatnich dniach zacząłem znów powoli naprężać sprężyne w zaworze DV i co zauważyłem to przy wzrastaniu doładowania przy powiedzmy jakichs 0,4-0,5 pojawia się jakiś taki strasznie głośny świst powietrza jakby gdzieś uchodziło pod bardzo dużym ciśnieniem, ale po dalszym wzrośnięciu ciśnienia świst ten zanika. :roll:
Jakoś niemam pomysłu czym jest on powodowany :? może macie jakieś sugestie :?:
Tak mi troche po głowie chodzi jakaś nieszczelność na odcinku głowica>kolektor wydechowy>turbo, ale tego narazie niemiałem jak sprawdzić tak na szybko :roll:
Awatar użytkownika
paullo
Użytkownik
Posty: 138
Rejestracja: wt sie 14, 2007 6:09 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: N Y S A

Post autor: paullo »

zprawdz cały wydech od głowicy aż do łączenia na 2 śruby, u mnie było podobnie jak rozszczelniło mi się to łączenie wydechu w miejscu na 3 śruby :)
Awatar użytkownika
paullo
Użytkownik
Posty: 138
Rejestracja: wt sie 14, 2007 6:09 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: N Y S A

Post autor: paullo »

s
Awatar użytkownika
JARO_Cz-wa
Zaawansowany użytkownik
Posty: 343
Rejestracja: pn sie 07, 2006 11:26 am
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: SC

Post autor: JARO_Cz-wa »

JARO_Cz-wa pisze:...Tak mi troche po głowie chodzi jakaś nieszczelność na odcinku głowica>kolektor wydechowy>turbo, ale tego narazie niemiałem jak sprawdzić tak na szybko :roll:
No i była nieszczelność miedzy kolektorem wydechowym a turbo, jedna nakrętka się poluzowała a drugiej wogóle niebyło :?
1,5h gimnastykowania się z nakręceniem nowej i zakręcaniem :roll: ale usterka ustąpiła :D
ODPOWIEDZ