glowica 16v do uno/pgt
-
- Aktywny użytkownik
- Posty: 193
- Rejestracja: pt wrz 09, 2005 9:47 am
- Auto: Uno 1.3T
- Lokalizacja: wawa
glowica 16v do uno/pgt
http://www.netikka.net/ville.vieri/marea16v/eindex.htm
kolega natknal sie na taka informacje w necie i bardzo to mnie zaciekawilo..
natomiast nie mam pewnosci czy to jest zwykla glowica 16v z mareii np.
kolega natknal sie na taka informacje w necie i bardzo to mnie zaciekawilo..
natomiast nie mam pewnosci czy to jest zwykla glowica 16v z mareii np.
-
- Spamer :P
- Posty: 1445
- Rejestracja: pn maja 09, 2005 1:46 pm
- Auto: Uno 1.3T
- Lokalizacja: opole
- Kontakt:
http://fiat-furious.pl/html/artykuly/sohc.htm
Ostatnim modelem w którym zostały zastosowane te silniki jest fiat bravo/brava. To ostatni z 4 samochodów roku marki fiat, w którym stosowano te silniki. Wspominając o tym modelu celowo pomijam określenie SOHC, gdyż w tym modelu z silników SOHC pozostał tylko blok silnika z układem korbowo – tłokowym. Głowica w tym silniku posiada 2 wałki rozrządu sterujące 16 zaworami. Z dostępnych mi informacji wynika, że ostatnie fiaty z takimi silnikami zjechały z taśm produkcyjnych w roku 2000. Oto zestawienie danych dla tego silnika:
Silnik 1581 cm3 (86,40mm × 67,46mm) zasilany wielopunktowym wtryskiem paliwa osiagał 104,4 KM (76,8kW) przy 5750 obr/min, maksymalny moment obrotowy to 144 Nm przy 4000 obr/min

Ostatnim modelem w którym zostały zastosowane te silniki jest fiat bravo/brava. To ostatni z 4 samochodów roku marki fiat, w którym stosowano te silniki. Wspominając o tym modelu celowo pomijam określenie SOHC, gdyż w tym modelu z silników SOHC pozostał tylko blok silnika z układem korbowo – tłokowym. Głowica w tym silniku posiada 2 wałki rozrządu sterujące 16 zaworami. Z dostępnych mi informacji wynika, że ostatnie fiaty z takimi silnikami zjechały z taśm produkcyjnych w roku 2000. Oto zestawienie danych dla tego silnika:
Silnik 1581 cm3 (86,40mm × 67,46mm) zasilany wielopunktowym wtryskiem paliwa osiagał 104,4 KM (76,8kW) przy 5750 obr/min, maksymalny moment obrotowy to 144 Nm przy 4000 obr/min

Fiat Grande Uno
www.uno-racing.prv.pl
www.uno-racing.prv.pl
- DeviL
- Punto2 killer
- Posty: 1332
- Rejestracja: śr maja 10, 2006 1:58 pm
- Miejscowość: Kraków
- Auto: Inne
Ja mam pod reka nowa uszczelke cometica do fiat tempra/lancia delta dohc 8v/16v , i wszystko pasuje , oczywiscie stare 1.6 o srednicy tloka 84mm nie podpasi do nowego 1.6 16v ktory ma inna srednice , ale np mozna wziac glowice z 2.0 16v/16vt i zapodac na 1.6 8v stare , tak samo jak mozna w 2.0 (84mm) bawic sie glowicami , oczywiscie wtedy przydaje sie zmieniac tez tloki itd ale kanaly sa te sametommy06 pisze:Jak Wyżej. Porównałem usczelkę silnika 1.6 8v i usczelkę silnika 1.6 16v i nie pasuje rozstaw śrub.
Potrzebujesz części do swojego włocha wal z vin-em na priv-a 

-
- Aktywny użytkownik
- Posty: 218
- Rejestracja: czw kwie 21, 2005 7:15 pm
- Auto: Uno 1.3T
- Lokalizacja: Panki, Śląskie, PL
- Kontakt:
Z czego jest wykonana ta uszczelka, jak bardzo gruba i ile trzeba dać denarów za taka ?DeviL pisze:Ja mam pod reka nowa uszczelke cometica do fiat tempra/lancia delta dohc 8v/16v , i wszystko pasuje , oczywiscie stare 1.6 o srednicy tloka 84mm nie podpasi do nowego 1.6 16v ktory ma inna srednice , ale np mozna wziac glowice z 2.0 16v/16vt i zapodac na 1.6 8v stare , tak samo jak mozna w 2.0 (84mm) bawic sie glowicami , oczywiscie wtedy przydaje sie zmieniac tez tloki itd ale kanaly sa te sametommy06 pisze:Jak Wyżej. Porównałem usczelkę silnika 1.6 8v i usczelkę silnika 1.6 16v i nie pasuje rozstaw śrub.
Pozdrawiam - Binio


-
- Aktywny użytkownik
- Posty: 193
- Rejestracja: pt wrz 09, 2005 9:47 am
- Auto: Uno 1.3T
- Lokalizacja: wawa
cos zamieszales ...DeviL pisze:Ja mam pod reka nowa uszczelke cometica do fiat tempra/lancia delta dohc 8v/16v , i wszystko pasuje , oczywiscie stare 1.6 o srednicy tloka 84mm nie podpasi do nowego 1.6 16v ktory ma inna srednice , ale np mozna wziac glowice z 2.0 16v/16vt i zapodac na 1.6 8v stare , tak samo jak mozna w 2.0 (84mm) bawic sie glowicami , oczywiscie wtedy przydaje sie zmieniac tez tloki itd ale kanaly sa te sametommy06 pisze:Jak Wyżej. Porównałem usczelkę silnika 1.6 8v i usczelkę silnika 1.6 16v i nie pasuje rozstaw śrub.
nie wiem co rozumiesz przez 1,6 8v stare ale jesli silnik na bazzie bloku sohc wystempujacy w punto gt , uno tipo/tempra to glowa od 2.0 16vt w zadnym wypadku nie podejdzie , bawie sie tymi silnikami mam kilka uszczelek i zapewniam ze uszczelka od 2.0 16vt ma zupelnie inny rozstaw niz 1,6 8v z tempry .
srednica tloka w 1,6 to 86,4 tak samo jak w bravo 1,6 16v
-
- Spamer :P
- Posty: 968
- Rejestracja: czw lis 30, 2006 9:11 pm
- Auto: Uno 1.3T
- Lokalizacja: Starachowice
ni hu hu jak pisze w pierwowzorze załoącznika sam autor pisze że sie rozstaw nie zgadza ale wszystko jest możliwe chociaż ja w to szczerze wątpie... bo nawet jakby sie okazało że pasuje i nawet jakby sie okazało że jeździ to i tak mogłoby sie okazać że przy naszych oczekiwaniach mocy by sie mogła głowica wysrac bo kanały wodne są inaczej zaprojektowane... to np. jeden z problemów 

- DeviL
- Punto2 killer
- Posty: 1332
- Rejestracja: śr maja 10, 2006 1:58 pm
- Miejscowość: Kraków
- Auto: Inne
koziol czytaj ze zrozumieniem co napisalem , bo wlasnie napisales cos wrecz przeciwnego do tego co jadr kozioł pisze:cos zamieszales ...DeviL pisze:Ja mam pod reka nowa uszczelke cometica do fiat tempra/lancia delta dohc 8v/16v , i wszystko pasuje , oczywiscie stare 1.6 o srednicy tloka 84mm nie podpasi do nowego 1.6 16v ktory ma inna srednice , ale np mozna wziac glowice z 2.0 16v/16vt i zapodac na 1.6 8v stare , tak samo jak mozna w 2.0 (84mm) bawic sie glowicami , oczywiscie wtedy przydaje sie zmieniac tez tloki itd ale kanaly sa te sametommy06 pisze:Jak Wyżej. Porównałem usczelkę silnika 1.6 8v i usczelkę silnika 1.6 16v i nie pasuje rozstaw śrub.
nie wiem co rozumiesz przez 1,6 8v stare ale jesli silnik na bazzie bloku sohc wystempujacy w punto gt , uno tipo/tempra to glowa od 2.0 16vt w zadnym wypadku nie podejdzie , bawie sie tymi silnikami mam kilka uszczelek i zapewniam ze uszczelka od 2.0 16vt ma zupelnie inny rozstaw niz 1,6 8v z tempry .
srednica tloka w 1,6 to 86,4 tak samo jak w bravo 1,6 16v

Specjalnie dla Ciebie powtorze bardziej zrozumiale , jak silnik ma srednice cylindra 84mm (1.6-1.8-2.0dohc) to mozna sie bawic glowicami , w GC ksiazce wszystko wiadomo.
Cena uszczelki na stronce tomsona , niestety czeka sie wpizduuuuu
Potrzebujesz części do swojego włocha wal z vin-em na priv-a 
