Wałek z X1/9

turbo, głowica, dolot, układ paliwowy, itp.

Moderatorzy: KYS, ZibiUT

ant_eater
Użytkownik
Posty: 54
Rejestracja: pt lut 16, 2007 3:14 pm
Miejscowość: Jarosław
Auto: Inne

Wałek z X1/9

Post autor: ant_eater »

Hej.
Mam wytarty walek w silniku z Uno. Dowiedzialem sie (dzieki Lui! ;) ), ze walek z X1/9 to jedna z lepszych opcji w przyupadku Uno 1.3 T i tak sie sklada, ze mam taki walek. Tyle, ze nei wiem, czy taka kombinacje wytrzymaja zawory - walek z X1/9 ma wieksze kąty, ale i wyzsze krzywki - nie dobija przez to zawory do tloka? Nie zrobi mi kaszany staropolskiej w silniku po wsadzeniu walka z X1/9? Robiliscie taka kombinacje??
Musze silnik miec zlozony na wczoraj, takze bede wdzieczny za szybkie porady :)
FIAT - Fabrica Italiana Automobili Turbocompressi
Fiat 124 Spider
Fiat X1/9 Turbo
ziuzio
Spamer :P
Posty: 1343
Rejestracja: wt gru 07, 2004 9:20 pm
Miejscowość: krakooff
Auto: Uno 1.4T
Lokalizacja: krakooff

Post autor: ziuzio »

Wznios w tym wałku masz zapewne 8.8mm, więc spokojnie możesz go pakować biorąc pod uwagę wznios i ewentualne dobicie spreżyny.
Musiałbyś znać jeszce wartość wzniosu w GMP tego wałka, 2.5mm na pewno w seryjnej głowicy może być, dla większego wzniosu w GMP może być już ryzyko że zawór nie zdąży się zamknąć zanim dotrze tłok:).
Lui
Spamer :P
Posty: 1445
Rejestracja: pn maja 09, 2005 1:46 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: opole
Kontakt:

Post autor: Lui »

taki wałek najlepszy z x 1/9 ma 272 stopnie i wznios 9.9mm
Fiat Grande Uno
www.uno-racing.prv.pl
ziuzio
Spamer :P
Posty: 1343
Rejestracja: wt gru 07, 2004 9:20 pm
Miejscowość: krakooff
Auto: Uno 1.4T
Lokalizacja: krakooff

Post autor: ziuzio »

10mm skoku zaworu będzie ok-między talerzykiem a uszczelniaczem seryjnie jest 13~14mm luzu.
Trzeba byłoby sprawdzić jaki wznios ma jeszcze ten wałek w GMP:).
ant_eater
Użytkownik
Posty: 54
Rejestracja: pt lut 16, 2007 3:14 pm
Miejscowość: Jarosław
Auto: Inne

Post autor: ant_eater »

Z tego wynika, ze jest kilka mm luzu. Czyli mozna ryzykowac? Gdzie mozna ewentualnie sprawdzic GMP dla takiego walka?
FIAT - Fabrica Italiana Automobili Turbocompressi
Fiat 124 Spider
Fiat X1/9 Turbo
hz10
Spamer :P
Posty: 968
Rejestracja: czw lis 30, 2006 9:11 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: Starachowice

Post autor: hz10 »

a ja mam głupie pytanie od czego ten wałek?
ant_eater
Użytkownik
Posty: 54
Rejestracja: pt lut 16, 2007 3:14 pm
Miejscowość: Jarosław
Auto: Inne

Post autor: ant_eater »

walek jest od Fiata X1/9.
FIAT - Fabrica Italiana Automobili Turbocompressi
Fiat 124 Spider
Fiat X1/9 Turbo
hz10
Spamer :P
Posty: 968
Rejestracja: czw lis 30, 2006 9:11 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: Starachowice

Post autor: hz10 »

a można jaśniej :lol:
ant_eater
Użytkownik
Posty: 54
Rejestracja: pt lut 16, 2007 3:14 pm
Miejscowość: Jarosław
Auto: Inne

Post autor: ant_eater »

Obrazek

Voila, Fiat X1/9
FIAT - Fabrica Italiana Automobili Turbocompressi
Fiat 124 Spider
Fiat X1/9 Turbo
Awatar użytkownika
2rotor
Aktywny użytkownik
Posty: 174
Rejestracja: śr paź 10, 2007 1:24 pm
Auto: Uno 1.3T

Post autor: 2rotor »

Podepnę się do tematu. MIanowicie mam wałek od UNO 1.5 NA. Na zachodnich forach pisali ze to daje radę w silniku PGT. Wzniosy ssących i wydechowych ma ok 9,2 a PGT seryjnie 9,5 i 8,8. Zgłębiał może ktoś temat i wie czy jest sens go wkładać?
Fiat Marea Weekend SX 1,6 16V
Awatar użytkownika
ZibiUT
"FireStarter"
Posty: 2098
Rejestracja: czw gru 02, 2004 3:49 pm
Miejscowość: Kampinos
Auto: Uno 1.3T
Kontakt:

Post autor: ZibiUT »

Nie tylko wzniosy sie liczą.

Wydaje mi sie ze gra nie warta świeczki w twoim przypadku. W UT 1,3 walek ma 8 mm wznios.
http://www.zibisoft.pl - Hamownia podwoziowa - Ożarów Mazowiecki
ODPOWIEDZ