skrzynia od punto 1.7 td do punto gt

skrzynia, sprzęgło, itp.

Moderatorzy: KYS, ZibiUT

dr kozioł
Aktywny użytkownik
Posty: 193
Rejestracja: pt wrz 09, 2005 9:47 am
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: wawa

skrzynia od punto 1.7 td do punto gt

Post autor: dr kozioł »

walek wiem ze jest taki samo ale czy kolnierz skrzyni podejdzie do bloku pgt? moze ma ktos jakies informacje?
rosssssa
Zaawansowany użytkownik
Posty: 446
Rejestracja: pn lut 27, 2006 11:40 am
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: Mysiadłowo

Post autor: rosssssa »

wydaje mi się że tak

oznaczenia skrzyń mają taki sam początek
Grzegorz Tereba - Fotografia motoryzacyjna
Fotografia motoryzacyjna, reklamowa, portretowa, okolicznościowa
dr kozioł
Aktywny użytkownik
Posty: 193
Rejestracja: pt wrz 09, 2005 9:47 am
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: wawa

Post autor: dr kozioł »

no wlasnie obadalem ze obudowa sie nei rozni prawie numerem
wiem ze td ma jakis dodatkowy czujnik.
dzis mi kolega ma zostawic takie punto zebym sobie obadal przelozenia - najbardziej mnie interesuje jedynka i dwojka..
no i jeszcze musze znalezc taka skrzynie gdzies za centy:)
dr kozioł
Aktywny użytkownik
Posty: 193
Rejestracja: pt wrz 09, 2005 9:47 am
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: wawa

Post autor: dr kozioł »

kurcze biegi w dieslu wcale nie sa dluzsze . mimo ze opis przelozeni wskazuje ze sa. pomysl skrzyni z diesla upadl troche
Awatar użytkownika
DeviL
Punto2 killer
Posty: 1332
Rejestracja: śr maja 10, 2006 1:58 pm
Miejscowość: Kraków
Auto: Inne

Post autor: DeviL »

No w starych dizlach chyba skrzynie bywaly takie same jak w wolnossakach , w nowszych jest juz roznica , w stilo jtd np 1 bieg mam taki sam jak w punto (przelozenie glowne podobne) , natomiast 2 bieg jest juz taki jak 3ci w benzynie (wiec teoretycznie okolo 140-150km/h na 2 biegu w tb moznaby poleciec) :roll: :twisted:
Potrzebujesz części do swojego włocha wal z vin-em na priv-a ;)
ziuzio
Spamer :P
Posty: 1343
Rejestracja: wt gru 07, 2004 9:20 pm
Miejscowość: krakooff
Auto: Uno 1.4T
Lokalizacja: krakooff

Post autor: ziuzio »

Kołnierz nie będzie pasował, cała reszta da się przełożyć.
Same przełożenia biegów to nie wszystko, warte sprawdzenia jest także przełożenie główne:), poza tym diesel kręci się niżej i może się wydawać że nie są jednak dłuższe.
U kolegi wsadziliśmy wnętrzności ze skrzyni od Tempry 1.9TD do seryjnej obudowy z UTa:).
dr kozioł
Aktywny użytkownik
Posty: 193
Rejestracja: pt wrz 09, 2005 9:47 am
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: wawa

Post autor: dr kozioł »

no obadalem predkosc na poszczegolnych biegach vs obroty silnika i wychodzi ze w punto TD jest ta sama skrzynia.
a obadalem tak ze wsiadlem za fajere punto td i zrobilem test
a z ta tempra td to dobra opcja - jaki efekt przynioslo? ile dluzsza jest skrzynia w temprze?
ziuzio
Spamer :P
Posty: 1343
Rejestracja: wt gru 07, 2004 9:20 pm
Miejscowość: krakooff
Auto: Uno 1.4T
Lokalizacja: krakooff

Post autor: ziuzio »

http://unoturbo.pl/viewtopic.php?t=363&highlight=
Z flaczkami od Tempry 1.9TD jest taki problem, że jest to stary system synchronizatorów i dolnego wybieraka, który pasuje po drobnych udoskonaleniach do obudowy UTa czy PGT z górnymi wybierakami.
Myślę, że warto sprawdzić wnętrzności 1.9jtd, choćby z jakiegoś Bravo-będzie mniej kombinacji:).
dr kozioł
Aktywny użytkownik
Posty: 193
Rejestracja: pt wrz 09, 2005 9:47 am
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: wawa

Post autor: dr kozioł »

o ile dluzsza jest taka skrzynia z td? masz jakies doswaidczniee? chodzi mi w sumie o 1 i 2 bieg..

edit.
ja na jedynce przy 3 tys obr mam jakies 25 na godzine a odcina mi na jedynce przy 7400 prawie i wtedy mam 60 km/h
potrzebuje zeby chociaz 80 na jedynce bylo...
Awatar użytkownika
DeviL
Punto2 killer
Posty: 1332
Rejestracja: śr maja 10, 2006 1:58 pm
Miejscowość: Kraków
Auto: Inne

Post autor: DeviL »

W stilo jtd 115km mam takie przelozenia
1: 3.577 ,
2: 1.887 ,
3: 1.192 ,
4: 0.848 ,
5: 0.686
glowne: 3.63:1
badajac na car tescie 2000 , to przy odcince 7500 obr (zapodalem 180kw@7100obr , 288Nm@5000obr)

1: 70km/h
2: 133km/h
3: 213km/h
4: 295km/h (7310obr)

ciekawe ;)
Potrzebujesz części do swojego włocha wal z vin-em na priv-a ;)
ziuzio
Spamer :P
Posty: 1343
Rejestracja: wt gru 07, 2004 9:20 pm
Miejscowość: krakooff
Auto: Uno 1.4T
Lokalizacja: krakooff

Post autor: ziuzio »

Wrzuć przełożenia z JTD, główne zostaw swoje, będzie najszybciej(szkoda się babrać z kombinacją na stary typ synchronizatorów), chyba że skombinujesz sobie główne z Tempry i wtedy zostaw swoje biegi, bo są dobrze zestopniowane:)(główne pasują praktycznie dowolnie wśród średnich skrzyń).

Z doświadczenia mogę napisać tyle o skrzyni z 1.9TD, że zapiąć jeden przy 60km/h to nie problem i silnik ma wtedy około 4tys. obrotów:), zaś przy 6200rpm(koła 195/50/15) jest około 255km/h, ale musi być długa prosta, bo przy oporach kiosku ruchu trochę to zajmuje:)
dr kozioł
Aktywny użytkownik
Posty: 193
Rejestracja: pt wrz 09, 2005 9:47 am
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: wawa

Post autor: dr kozioł »

myslalem o przelozeniu calego srodka jak juz - tym bardziej ze moje synchro nie sa za dobre juz...
np. z doblo jtd...
Awatar użytkownika
DeviL
Punto2 killer
Posty: 1332
Rejestracja: śr maja 10, 2006 1:58 pm
Miejscowość: Kraków
Auto: Inne

Post autor: DeviL »

O ile dluga skrzynia poprawia przysp do 100km/h to pogarsza na 1/4 czy tez przysp 100-180 na 4/5 biegu :wink: Najlatwiej chyba zmienic przelozenie glowne , koziol musisz miec skrzynie taka by po zmianie obroty nie spadaly ponizej 5tys obr chyba :roll: Dobrze miec dluga 1 , a reszta krotka :wink:
Potrzebujesz części do swojego włocha wal z vin-em na priv-a ;)
dr kozioł
Aktywny użytkownik
Posty: 193
Rejestracja: pt wrz 09, 2005 9:47 am
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: wawa

Post autor: dr kozioł »

no tak kombinuje
i zeby dalo sie 400 konczyc na 3 biegu...
ps. mam kolo 180 na koncu 400 m
ODPOWIEDZ