Wałek

turbo, głowica, dolot, układ paliwowy, itp.

Moderatorzy: KYS, ZibiUT

rosssssa
Zaawansowany użytkownik
Posty: 446
Rejestracja: pn lut 27, 2006 11:40 am
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: Mysiadłowo

Wałek

Post autor: rosssssa »

Czy do turbo zakłąda się ostrzejsze wałki ????

Bo musze teraz swój wymienić i nie wiem czy zakładać seryjny czy jakiś ostrzejszy??

Wiem że w N/A to podstawa a w turbo????


Pozdr
Grzegorz Tereba - Fotografia motoryzacyjna
Fotografia motoryzacyjna, reklamowa, portretowa, okolicznościowa
colin
Użytkownik
Posty: 97
Rejestracja: czw sty 20, 2005 12:58 am

Post autor: colin »

tez podstawa
Awatar użytkownika
DeviL
Punto2 killer
Posty: 1332
Rejestracja: śr maja 10, 2006 1:58 pm
Miejscowość: Kraków
Auto: Inne

Post autor: DeviL »

Jest temat o tym na streetracing.pl , dasz ostre walki pujdzie moc w gore w wyzszym zakresie obrotow , wzrosnie tez "lag"
ziuzio
Spamer :P
Posty: 1343
Rejestracja: wt gru 07, 2004 9:20 pm
Miejscowość: krakooff
Auto: Uno 1.4T
Lokalizacja: krakooff

Post autor: ziuzio »

DeviL pisze:Jest temat o tym na streetracing.pl , dasz ostre walki pujdzie moc w gore w wyzszym zakresie obrotow , wzrosnie tez "lag"
Jeżeli dasz ostry wałek w sensie turbo na pewno nic się nie straci, a zyskuje się gratis kilka km oraz perspektywę na możliwe uzyskanie jeszcze kilku po odpowiednich modyfikacjach:).
Akurat do silnika 1.3/1.4T Fiata są dedykowane wałki Catcamsa i Pipercamsa z gwarantowanym przyrostem mocy( :roll: ), więc nie trzeba 'ślepo' próbować różnych wałków w celu pożądanego przyrostu:).
Awatar użytkownika
ZibiUT
"FireStarter"
Posty: 2098
Rejestracja: czw gru 02, 2004 3:49 pm
Miejscowość: Kampinos
Auto: Uno 1.3T
Kontakt:

Post autor: ZibiUT »

ziuzio pisze:
DeviL pisze:Jest temat o tym na streetracing.pl , dasz ostre walki pujdzie moc w gore w wyzszym zakresie obrotow , wzrosnie tez "lag"
Jeżeli dasz ostry wałek w sensie turbo na pewno nic się nie straci, a zyskuje się gratis kilka km oraz perspektywę na możliwe uzyskanie jeszcze kilku po odpowiednich modyfikacjach:).
Akurat do silnika 1.3/1.4T Fiata są dedykowane wałki Catcamsa i Pipercamsa z gwarantowanym przyrostem mocy( :roll: ), więc nie trzeba 'ślepo' próbować różnych wałków w celu pożądanego przyrostu:).
Mam wałek zrobiony przez Światka 285 / 265 i wniosy 9,9 i 9,5 i jest naprawde nieźle. Musze po wystrojeniu na hamownie wskoczyć bo wydaje mi sie ze moc max idzie ponad odciecie
http://www.zibisoft.pl - Hamownia podwoziowa - Ożarów Mazowiecki
Awatar użytkownika
DeviL
Punto2 killer
Posty: 1332
Rejestracja: śr maja 10, 2006 1:58 pm
Miejscowość: Kraków
Auto: Inne

Post autor: DeviL »

ziuzio pisze:
DeviL pisze:Jest temat o tym na streetracing.pl , dasz ostre walki pujdzie moc w gore w wyzszym zakresie obrotow , wzrosnie tez "lag"
Jeżeli dasz ostry wałek w sensie turbo na pewno nic się nie straci, a zyskuje się gratis kilka km oraz perspektywę na możliwe uzyskanie jeszcze kilku po odpowiednich modyfikacjach:).
Akurat do silnika 1.3/1.4T Fiata są dedykowane wałki Catcamsa i Pipercamsa z gwarantowanym przyrostem mocy( :roll: ), więc nie trzeba 'ślepo' próbować różnych wałków w celu pożądanego przyrostu:).
Te km zyskuje sie poprzez dluzsze czasy otwarcia = wiecej mieszanki = wieksze spalanie i tak jak zauwazacie , moc idzie w wyzsze partie obrotow , przy zbyt malych turbinkach nic to nie da , bo mala turbina przestanie byc wydajna przy 4-5tys obr , a taka wieksza pociagnie do konca w miare fajnie , wiec tez trzeba na to zwrocic uwage :) Im wieksze wzniosy tym wiekszy lag ponizej poczatkowego doladowania (moze zle tlumacze ,ale tak mniej wiecej jest ) Najlepiej dorzucic do tego troche wieksze zaworki dolotowe + wywazyc wal korbowy , i bedzie krecilo lajtowo 3.5-7.5k obr . Silniki Fiata maja spory potencjal :twisted: Poszukajcie ksiazki guy crofta
colin
Użytkownik
Posty: 97
Rejestracja: czw sty 20, 2005 12:58 am

Post autor: colin »

DeviL pisze:
ziuzio pisze:
DeviL pisze:Jest temat o tym na streetracing.pl , dasz ostre walki pujdzie moc w gore w wyzszym zakresie obrotow , wzrosnie tez "lag"
Jeżeli dasz ostry wałek w sensie turbo na pewno nic się nie straci, a zyskuje się gratis kilka km oraz perspektywę na możliwe uzyskanie jeszcze kilku po odpowiednich modyfikacjach:).
Akurat do silnika 1.3/1.4T Fiata są dedykowane wałki Catcamsa i Pipercamsa z gwarantowanym przyrostem mocy( :roll: ), więc nie trzeba 'ślepo' próbować różnych wałków w celu pożądanego przyrostu:).
Te km zyskuje sie poprzez dluzsze czasy otwarcia = wiecej mieszanki = wieksze spalanie i tak jak zauwazacie , moc idzie w wyzsze partie obrotow , przy zbyt malych turbinkach nic to nie da , bo mala turbina przestanie byc wydajna przy 4-5tys obr , a taka wieksza pociagnie do konca w miare fajnie , wiec tez trzeba na to zwrocic uwage :) Im wieksze wzniosy tym wiekszy lag ponizej poczatkowego doladowania (moze zle tlumacze ,ale tak mniej wiecej jest ) Najlepiej dorzucic do tego troche wieksze zaworki dolotowe + wywazyc wal korbowy , i bedzie krecilo lajtowo 3.5-7.5k obr . Silniki Fiata maja spory potencjal :twisted: Poszukajcie ksiazki guy crofta
Dlaczego wiekszy lag? Przeciez walek tylko poprawia napelnianie i oproznanie a nie pogarsza (no chyab ze mowilmy o obrotach np do 2000 w przypadku jakichs normalnych walkow a nie hardcore).
Oczywiscie moze byc gorzej, ale raczej tylko jak sie kupi walek, wlozy i mysli ze juz lepiej byc musi bez krecenia!
ODPOWIEDZ